18 Reacties
4 maanden geleden
Ik gisteren 🙈
Op 38+6, geen enkele voorwee, indalingswee ofzo gehad. Bij controle op woensdagavond is er getoucheerd geweest om te voelen of er al wat ontsluiting had en was 1 cm, 2u na controle krampen gekregen en de avond nadien (gisteren) bevallen.
4 maanden geleden
Ik geloof dat er meer vrouwen bevallen zonder dan met ‘voortekenen’. Persoonlijk denk ik ook dat ‘voortekenen’ geregeld gewoon dingen zijn die bij een zwangerschap horen maar voor sommigen de hoop geven dat het dan snel zal starten ;)
Bij mij was er op 39+6 niks aan de hand, had de ochtend gezwommen en zou de avond uiteten gaan voor huwelijksjubileum van ouders toen ik opstond na een dutje en ineens vliezen braken in combinatie met een wee. Toen wist ik; let’s get started. Die nacht was onze dochter er!
4 maanden geleden
Ben ook wel benieuwd haha! M’n lichaam is zoveel rustiger dan bij de eerste. Heel de zwangerschap is al anders
4 maanden geleden
Bij mijn eerste begon het ook gewoon zonder voortekenen en dan zomaar een eerste wee. Eerste uur maar een paar weeën in het uur en dat werd dan steeds meer en de volgende dag was hij er.
4 maanden geleden
Ik heb ook geen voortekenen gehad bij de tweede . Bij de eerste wel stilte voor de storm op zaterdag. Maar weet niet zeker of dat een voorteken is. Op zaterdagmiddag af en toe een wee. Op zondagochtend ook 1-2 per uur. Toen vanaf ongeveer 15.00 uur wat regelmatiger weeen. Op advies verloskundige rond 18.00 uur gaan wandelen. Toen braken mijn vliezen en daarna namen de weeen toe. Om 2.30 was ze geboren.
Bij mijn 2de helemaal nergens last van. Om 4 uur werd ik wakker van lichte weeen en om 8.30 was ze geboren. Hoop bij de derde nu op nog zoiets
4 maanden geleden
Bij onze dochter had ik geen voortekenen, niet lang in ieder geval. Harde buiken had ik al met 16 weken, dus die tel ik niet mee. Geen voorweeen, geen slijmprop geen gebroken vliezen. Alleen met 40+6 wat bloedverlies, zkhs zei dat dat een ontsluitingsbloeding was. Die nacht begonnen de weeen en de avond erna met 41 weken is ze geboren 😊
Nu werd ik met 38 weken ingeleid, maar had ik wel daarvoor ineens mn slijmprop verloren en voorweeen en ook al 1 cm ontsluiting, totaal nieuw voor mij en onverwacht zo vroeg al😂 Zijn wel dingen waar je nog weken mee kan rondlopen, maar gezien het verloop van de bevalling denk ik wel dat ons mannetje zich aan t voorbereiden was😊
4 maanden geleden
Reactie op Macadamia
Ik had ook niet echt voortekenen. Uiteindelijk gisteren met 40+3 bevallen. ...
Wauw das snel! Gefeliciteerd 😊
4 maanden geleden
Reactie op layla223
Vind het ergens ook wel heel spannend dat de bevalling zo spontaan kan begi ...
Dit is de reden dat ik jaloers ben op mensen die ingeleid worden 😳 ik weet dat het alleen maar goed is dat ik geen medische indicatie heb en gewoon de natuur zijn gang kan laten gaan, maar toch… Ik ben zó klaar met het zwanger zijn en het afwachten en ik kan zo slecht tegen onduidelijkheid dat ik het echt heerlijk zou vinden om gewoon een vast moment te hebben om naartoe af te tellen. Lekker alles plannen, op je gemakje goed voorbereid naar het ziekenhuis… Dat lijkt mij echt fijn 🫣
4 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Dit is de reden dat ik jaloers ben op mensen die ingeleid worden 😳 ik weet ...
Dit dus. Ik heb heel lang erop gestaan voor een geplande keizersnede vanwege het te laag liggen van mijn placenta en t feit dat mijn moeder bij zowel de geboorte van mij als mijn broer heftig bloedverlies had omdat ook daar wss de placenta te laag lag. Maar nu weet ik al een week of 4 dat ik groen licht heb voor een natuurlijke vaginale bevalling. En ergens vind ik t vervelend. Daar gaat mn rust en kalmte, mn ik weet wat ik kan verwachten. Mja he we gaan t zien. Nu 36+5
4 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Dit is de reden dat ik jaloers ben op mensen die ingeleid worden 😳 ik weet ...
Ja ik wil ook graag een datum om naar toe te leven en op mn gemakje naar het ziekenhuis gaan. Daar even settelen en dan…bevallen. Maarja aan de andere kant ben ik ook wel nieuwsgierig naar hoe het is om spontaan te bevallen.
4 maanden geleden
Bij de eerste had ik ook geen voortekenen. Met 40+6 kreeg ik ook nog een voedselvergiftiging. Twee dagen daarna toen ik net (nog altijd lege maag) was bijgekomen begon spontaan de bevalling met lichte weeën midden in de nacht.
4 maanden geleden
Reactie op JaDatIsDaisy
Dit dus. Ik heb heel lang erop gestaan voor een geplande keizersnede vanweg ...
Mijn geplande keizersnede staat op 39+2. Ik ben dus zo bang en zenuwachtig dat het spontaan eerder begint en ik dan te laat ben ofzo.
Woensdag nacht nog naar het ziekenhuis gegaan met beginnende weeën. Want wilde ook niet te lang wachten. Bleek het vals alarm. Had wel weeën maar geen ontsluiting. En in de ochtend had ik alleen nog harde buiken. 😅
Ben nu 37+6 dus nog even volhouden.