84 Reacties
5 maanden geleden
Misschien
Frambozenbladthee
Vrouwenmantelthee
Caulophyllum d6 druppels
Tepelstimulatie (stel je wilt borstvoeding geven zou je collustrum kunnen afkolven dit zoi ook de bevalling kunnen opwekken)
Ik weet niet dit echt werkt maar stel de verloskundige wil niks doen, zou je dit kunnen proberen.
5 maanden geleden
Reactie op ACSB
Misschien
Frambozenbladthee
Vrouwenmantelthee
Caulophyllum d6 druppels
Te ...
Tepelstimulatie helpt ook , Frambozenbladthee helpt niet gaf me verloskundige al aan en ik maak het zelf ook echt mee , ik drink het al sinds 30 weken en ben inmiddels bijna 37 weken ik drinkt van 30 weken tot 34 weken 2 kopjes en nu drink ik 3/4 kopjes per dag , me verloskundige had aangegeven dat ik met de thee gewoon mocht beginnnen
5 maanden geleden
Een verloskundige zal je niet zonder medische redenen laten inleiden helaas
Zelfs ontsluiting controleren doen ze liever niet zomaar (vandaag toevallig gehad omdat t hier al n week rommelt en ik wat waterige afscheiding heb wou de huisarts t wel maar de vk wil t niet om dan zo t natuurlijk proces niet te verstoren)
Er zijn helaas geen bewezen dingen die een bevalling echt kunnen opwekken als je lichaam er echt nog niet klaar voor is😢
Je kunt bijvoorbeeld proberen frambozen blad thee te drinken
Tepel stimulatie als je borstvoeding wil gaan geven (kolven zou ik niet aanraden als je geen borstvoeding wil geven en dat zou ik dan t beste even overleggen met je verloskundige)
Sommige hebben baad bij veel traplopen, schuin lopen (dus stoeprand en weg) of bepaalde dingen eten.
Hier heeft alles hierboven niet geholpen t rommelen meer te maken dan wat t nu al is.
Ben heel bang dat voor 40 weken er weinig is wat vanuit een vk gedaan gaat worden en vanaf 40 weken willen ze wel is kijken of strippen helpt maar ook dat is geen garantie.
5 maanden geleden
Ik ben nu ook 38 weken en heb het fysiek en vooral mentaal erg zwaar op momenten. Ik ben gewoon op. De verloskundige gaf aan dat ze normaal gesproken niet strippen voor 41 weken en dat ook inwendige onderzoeken niet zomaar gedaan worden ivm geen voorspellende waarde. Met strippen is het daarnaast zo dat het dan (erger) kan gaan rommelen zonder dat de bevalling doorzet en daar heb je dan ook weer klachten van. Ze ging overleggen of bij mij strippen vanaf 39 weken zou kunnen worden overwogen en om me niet zomaar over de 40 weken te laten gaan, maar heel veel meer dan een plan maken doen ze op dit termijn gewoon echt nog niet helaas. Ik vind wel dat ze heel fijn meedenken dus heb er wel vertrouwen in dat ze me doorverwijzen voor bijvoorbeeld een inleiding als ik volgende week aangeef dat het niet nog langer zo gaat.
Tuurlijk heb ik het liefste dat ze zich deze week spontaan aankondigt, maar ik wil niet voorbij de 40 weken want dat trek ik denk ik echt niet, en dat weten ze ondertussen.
Heel veel succes met de laatste loodjes, we zijn er bijna!
5 maanden geleden
Misschien niet de tip waar je naar op zoek bent, maar ik zou toch proberen te zoeken naar een manier van afleiding of rust te vinden en het kindje te laten komen wanneer het er zelf voor kiest. De kraamzorg bij m'n eerste gaf aan dat de kraamweek over het algemeen genomen het meest soepel verloopt bij spontane bevallingen omdat het kindje er dan echt klaar voor is en ik geloof daar zelf ook wel heilig in. Het is nu dan nog even doorbijten, maar hopelijk heb je het na de geboorte dan juist minder zwaar. Veel sterkte met de laatste loodjes 😘
5 maanden geleden
cupping therapie , ik kon het ook niet meer heb zoveel klachten bekken pijn banden pijn oefenween ,ik heb 2dagen terug cupping therapi gehad en vandaag me vliezen gebroken
5 maanden geleden
Reactie op rs2024
Mijn verloskundige gaf aan dat een voetreflex massage echt kan helpen om de ...
Heb meteen een massage geboekt om 15h00 na dit te hebben gelezen 🤣
5 maanden geleden
Reactie op rs2024
Hey heb je misschien een link van wat je bedoelt of zou ik gewoon cupping t ...
Is gewoon een bekende therapie, kun je gewoon Googlen :)
5 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Heb meteen een massage geboekt om 15h00 na dit te hebben gelezen 🤣
Ja hoeveel weken ben je nu? Meestal doen ze het namelijk pas na 39 weken , je hebt voetreflex massage maar je hebt ook voet reflex massage voor bevalling opwekken dus ik zal daar even na vraag over doen maar vanaf 38 weken beginnen ze meestal met de eerste stap
5 maanden geleden
Reactie op rs2024
Ja hoeveel weken ben je nu? Meestal doen ze het namelijk pas na 39 weken , ...
37 maar ze doet na langere tijd niks anders dan nu. De drukpunten in je voeten die in verbinding staan met de baarmoeder kun je zelf ook indrukken (onder dat knobbeltje aan de binnenkant van de enkel). Morgen nog een zwangerschapsmassage, hopelijk helpt dat ook. En dan tot slot: ik lees veel over castorolie en heb net met de VK gesproken hierover en die vindt het prima als ik dat neem. VK gaf aan dat de enige wetenschappelijk bewezen methode voor het opwekken van de bevalling seks is.
5 maanden geleden
37 maar ze doet na langere tijd niks anders dan nu. De drukpunten in je voe ...
Aaah oke ja ik had het al gelezen hoe je zelf ook een voet reflex massage kan doen , casterolie helpt echt maar zal het ook helpen met 37/38 weken ? Ik dacht persoonlijk zelf pas 40 weken , maar met caster olie wordt je wel echt ziekjes dus dan ga je zonder kracht de bevalling in zou je dat wel willen ?
5 maanden geleden
Reactie op rs2024
Aaah oke ja ik had het al gelezen hoe je zelf ook een voet reflex massage k ...
Nee het werkt lacterend, maar je wordt er niet bij voorbaat ziek van. Baat het niet dan schaadt het niet. Zat toen straks van die oude topics op zwangerschapsfora te lezen en daar werkte die olie bij de ene wel, bij de andere niet, dus ben benieuwd. Ik ga het gewoon proberen morgen en zal een update hier plaatsen :)
5 maanden geleden
Nee het werkt lacterend, maar je wordt er niet bij voorbaat ziek van. Baat ...
Ik heb het gebruikt bij m'n vorige zwangerschap. Wilde niet ingeleid worden. Liep al tegen 42 weken.
Werkte inderdaad laxerend. Dat was het🤣
Verder heb ik toen serieus alles geprobeerd. Hij kwam de nacht voor de inleiding 🙈
Zat 24 uur voor uiteindelijk de eerste weeën ook nog potdicht. Hij had het echt te goed daar binnen.
5 maanden geleden
Reactie op rs2024
Hahahaha ja die kleintjes zitten er te goed dus die wonderolie heeft wel ge ...
Nee heeft niets gedaan. Had het rond 41 weken genomen. Alleen lege darmen😅