84 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Ik snap je helemaal en ervaar ook wel hetzelfde. Maar geloof me, het getrap ...
Moest er laatst aan denken dat ik zijn gewoel niet meer in m’n buik voelde en kreeg meteen tranen in mn ogen 🥹

4 maanden geleden

Reactie op coco1109

Een orgasme helpt ergens de baarmoeder te laten samentrekken. Maar sperma z ...
Na verschillende pogingen met thee/dadels/olie etc was bij mij orgasme DE oplossing en nee ik moest ook niet aan seks denken, dus dat heb ik gewoon zelf gedaan (sterker nog mn man weet dit niet eens ;). Op dag 3 braken mn vliezen en ben ik diezelfde dag nog bevallen.

4 maanden geleden

Reactie op Pienelien100

Na verschillende pogingen met thee/dadels/olie etc was bij mij orgasme DE ...
Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen😂 vorige zwangerschap iedere dag zelf gedaan en nu ook vanaf 38 weken maar wilt niet baten💩 vorige bleef ook rustig tot 41 en halve week zitten😂

4 maanden geleden

Reactie op coco1109

Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen😂 vorige zwangerschap iedere dag zelf ge ...
Haha hier ook geen reden tot eerder bevallen, wel tot veel ongemakken wahahaha Heb gister met een harde buik nog denk een half uur op bed gelegen en dacht nu is t klaar als dit t moet zijn na een potje sex dan maar geen sex of orgasme ondanks mijn lust haha

4 maanden geleden

Reactie op ACSB

Mijn zoontje is geboren met 36+1 en ben nu 37+2, is alsnog vroeg idd maar o ...
Pff hier hetzelfde wachtbankje, de eerste kwam met 37+1 en ben nu 37+6 dus voelt al aardig overtijd 🤣

4 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Ik heb trouwens dat wonderolie/castorolie niet meer gebruikt. Ben nu pas 37 ...
Ahh bedankt voor de update , het is denk ik beter om het aan de kleintje over te laten realiseerde ik me ook ik wil haar graag ontmoeten maar toch liever op haar tijd 😊

4 maanden geleden

Reactie op HelloMommy1994

Pff hier hetzelfde wachtbankje, de eerste kwam met 37+1 en ben nu 37+6 dus ...
Ik ben nu ook inmiddels bijna 38 weken en ben ook elke dag aan het aftellen 🤣

4 maanden geleden

Reactie op rs2024

Ahh bedankt voor de update , het is denk ik beter om het aan de kleintje ov ...
Jaa wellicht doe ik het nog wel, maar nu nog eventjes niet :-)

4 maanden geleden

Hey hoe is het gegaan bij je verloskundige kan ze je ergens mee helpen?

4 maanden geleden

Nou, 3 dagen verder en toch besloten om castor olie te gebruiken. Heb dit wel twee keer besproken met de verloskundige. Net 2 EL vermengd met sap. Was echt mega goor, want het mengde niet. Rond 12 uur ingenomen en eerste toiletbezoekje is een feit. Verder weinig te doen vandaag dus lekker rustig aan op de bank. I’ll keep you updated.

4 maanden geleden

Nou, 3 dagen verder en toch besloten om castor olie te gebruiken. Heb dit w ...
Is castor olie 100% veilig voor de baby als je dit neemt? 🙈

4 maanden geleden

Reactie op ACSB

Is castor olie 100% veilig voor de baby als je dit neemt? 🙈
Ik heb me er vrij goed in verdiept door wetenschappelijke onderzoeken te lezen. Er is geen verband gevonden tussen risico’s van het gebruiken van castor olie op de baby, al wordt dit wel foutief beweerd (namelijk meconium in vruchtwater). Om dit te dubbel checken heb ik met twee van de verloskundigen het erover gehad en zij waren ok. Ik raad je vooral aan om je eigen research te doen, het te bespreken met je verloskundige en je eigen afwegingen te maken hierin 😊.

4 maanden geleden

Laat ons weten ja !

4 maanden geleden

Nou nu zo’n 5,5 uur verder. Het laxerende effect is er zeker, haha! Goed zorgen om genoeg te drinken. Ik werd wat misselijk in het begin en het was echt mega goor om te drinken 🤣. Het begint wel te rommelen in m’n buik. Voel me verder niet meer misselijk.

4 maanden geleden

In Amerikaanse onderzoeken zien ze dat het eten van 6 dadels per dag (3 gedroogde dadels) vanaf 36w kan helpen. Oefeningen doen op z’n yoga bal kan helpen om je bekken meer te openen, baby in te dalen en ook je bekken recht te zetten (kan helpen bij de pijn). Producten met kinine (tonic en ananas bijvoorbeeld) en de boven genoemde thee idd. S*x Hoor ook wel eens verhalen over acupunctuur. Maar het kan allemaal helpen, maar als je kindje er nog niet voor is, kan het ook niks doen.

4 maanden geleden

Wat bij mij hielp: accepteren zoals het is en wachten tot de baby er klaar voor is. Ik heb alles geprobeerd, enkel seks en squatten hielpen. Ofja het is mogelijk een factor geweest. Ik had namelijk wel al wat meer voorweeën en het zetten daarna door.

4 maanden geleden

Reactie op Sopermama-Lisa

Wat bij mij hielp: accepteren zoals het is en wachten tot de baby er klaar ...
Als je tips hebt om het te accepteren zoals het is..? Ik zit voor mijn gevoel elke dag te wachten op het grote moment. Stiekem denk ik bij elke fysieke klacht hierover na. In de tussentijd ben ik veel te moe en fysiek niet sterk genoeg (bekkeninstabiliteit, harde buiken, kan niet meer lopen etc) waardoor ik niks voor elkaar krijg. Een dag duurt dan erg lang, maar een week nog langer. Nu 38 weken en 4 dagen zwanger en het kan zo nog 2-3 weken duren..

4 maanden geleden

Hahaha, ik weet ook nog dat ik had overlegd met VK en paar dagen twijfelde. Toch ergens wel spannend. Hopelijk doet het bij jou wel wat!

4 maanden geleden

Reactie op Janneke12-21

Hahaha, ik weet ook nog dat ik had overlegd met VK en paar dagen twijfelde. ...
Aaah ja vooralsnog niks veranderd behalve dan nog steeds een rommelende buik (veel harde buiken, krampen, rugpijn). 🚽sessies zijn beëindigd 🤣(denk ik). Uiteindelijk is het denk ik heel erg vergelijkbaar met het nemen van een of twee lepels olijfolie bij obstipatie.

4 maanden geleden

Als je tips hebt om het te accepteren zoals het is..? Ik zit voor mijn gevo ...
Dat gesprek moet je met jezelf aangaan. Ookal klinkt dat zweverig. Ik weet dat het lastig is om te wachten. Ik heb het vaak genoeg gedaan. Maar het enige wat mij heeft geholpen was proberen te ontspannen. Ik ben toen maar gaan denken: je zult het nog wel nodig hebben om binnen te blijven. Alle stress werkte voor mijn gevoel juist tegen. Maar wellicht dat de castor toch nog een handje gaat helpen😊