20 Reacties
4 maanden geleden
Ik doe het niet. Bij mijn vorige zwangerschap was ik 4 dagen voor mijn bevalling goed ziek. Ik was wel opgeknapt, maar hoestte nog wel na. Mijn bevalling eindigde in een keizersnede dus dat hoesten was een hel. Nu krijg ik een geplande keizersnede dus ik doe er alles aan om niet besmet te raken door iemand.
4 maanden geleden
Reactie op momlin
Ik doe het niet. Bij mijn vorige zwangerschap was ik 4 dagen voor mijn beva ...
Overigens, deed ik het helemaal niet tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik was heel lang continu misselijk. Dus als ik me wat beter voelde wilde ik me niet weer uit laten schakelen door verkoudheid (wat de misselijkheid weer terugbracht).
4 maanden geleden
Nee, heb echt geen zin om verkouden of ziek te worden voor mijn bevalling. Ook verkoudheid vind ik altijd al vervelend hoor! Slaap zo slecht en dan ook nog hoesten of last van je neus… nee dank je haha. Tuurlijk kan je het ook ergens anders oplopen of het via je partner krijgen of zo, maar waar ik het kan voorkomen doe ik dat graag.
4 maanden geleden
Ik ben nu zelf snot verkouden geweest afgelopen week (maargoed als je al kinderen hebt kun je daar niet omheen want die laat je niet buiten staan) en ik ben 40 weken zwanger ...
De kans is als je dan een beetje normale afstand van elkaar houd niet zo mega groot om dan heel erg verkouden te worden dus ik laat mensen die verkouden zijn gewoon langs komen.
Even een gekke opmerking, maar hoe doe je dit met je partner en zijn (of haar) werk?
Moet die ook uit de buurt blijven van mensen die verkouden zijn als je bezoek niet wil laten komen?
Op werk zit je langer met iemand samen die verkouden is dan dat je bezoek laat komen.
4 maanden geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Ik ben nu zelf snot verkouden geweest afgelopen week (maargoed als je al ki ...
Ik weet niet of dit een vraag aan mij is, maar ik zelf was er dus helemaal niet mee bezig. Morgen komt er een vriendin hier en zij gaf aan dat ze erg verkouden was en hoestte en of ik het dan wel fijn vond als ze kwam. Daardoor ging ik er over nadenken.
4 maanden geleden
Oh als je zwanger bent lees ik net dan boeit het niet zo wie je ziet maar bij een pasgeborene is een verkouden persoon niet wenselijk gewoon voor de zekerheid maar als je zwanger bent zie ik niet zo echt het probleem 🙄
4 maanden geleden
Ik niet hoor, als je weet dat je verkouden bent pas ik. Ik ga al mn energie nodig hebben de komende tijd. Super attent als mensen het van te voren melden, dat doet ook niet iedereen…
4 maanden geleden
Nope. Ik was zelf ziek afgelopen 2 weken. Heb alles uitgesteld. Geloof me vooral die laatste weken wil je niet ziek zijn. Ik was kapot en ben nog steeds niet volledig hersteld. Kost me nu ook dubbel energie. Want heb de man ook aangestoken en die is nu ook herstellende waardoor hij mij ook niet volledig kan ondersteunen en nu maar alleen maar bezig met herstellen voor de bevalling.
4 maanden geleden
Ik hou me er niet zo mee bezig. Denk niet dat ik het zou afhouden als iemand vooraf zegt; wil je wel dat ik kom ik ben wel verkouden. Vriendis vorige week behoorlijk ziek geweest, vermoedelijk corona. Niks anders gedaan dan anders. Gewoon in zelfde bed geslapen met een raampje open. Maar zou vooral je eigen gevoel volgen.
4 maanden geleden
Reactie op 90Lisa
Ik heb uiteindelijk toch mn bezoek afgezegd.
Maar toch opeens mega verkoude ...
Ui naast bed. Af en toe neus optrekken ipv alleen snuiten. Zodat je neus niet verder naar de klote gaat. Warm douchen sochtends en avonds om even onder het mom van stomen ook weer alles uit te snuiten . Af en toe naar buiten lopen al is het een klein rondje in de tuin voor frisse lucht. Pittig eten om ook de neus open te gooien . Ik deed ini mini Vicks bij mijn neus vleugels(alleens als ze al niet kapot waren). Lippen insmeren niet vergeten. Want door ademen door je mond gaan die uitdrogen en je mond ook.
4 maanden geleden
Ik wil niet bij mensen in de buurt zijn die snotverkouden zijn. Ik ben heel gevoelig voor luchtweginfecties en ben gerust wekenlang verkouden voordat het over is. Zo irritant als je dan moet bevallen en je daarna ook niet fit voelt. Je hebt al je energie nodig voor de bevalling en je kraamtijd. Plus, ik wil mn baby niet aansteken na de geboorte als ik verkouden ben.
Als het lekker weer is en we kunnen buiten zitten, dan spreek ik wel af.