7 Reacties
2 maanden geleden
Hoi Iris, wij hebben dit ook echt gehad met sprong 1, duurde hier een aantal dagen en hij sliep amper overdag en snachts ook slecht. En ineens is het dan weer voorbij en kunnen ze veel meer. Het klinkt dus ook echt als een sprong, hopelijk lukt het niet al te lang meer voor jullie. Je bent zeker geen falende moeder, maar hierin kan je het beste je kindje volgen, dan ben je er hopelijk snel weer vanaf.
2 maanden geleden
Ik heb geen oplossing maar wil je wel laten weten dat je GEEN falende moeder bent. Niemand weet wat ie doet en je baby heeft er geen zin in nu, dat is klote! Ik herken het, mijn baby is morgen 6 weken en was afgelopen week ook enorm uit haar humeur vanwege te weinig willen slapen. Wat hier hielp (ene keer wel andere keer niet) was autorijden en huid op huid. Probeer zelf te ontspannen, hoe moeilijk ook! Baby merkt ook jouw onrust. Als ik mij voel falen helpt het me om te relativeren dat echt iedere ouder tegen gedoe aanloopt. Je bent niet alleen en je faalt NIET!
2 maanden geleden
Je faalt zeker niet. Sommige babies kunnen heel hardnekkig tegen hun slaap vechten. Het enige wat hier werkt in zulke periodes is METEEN bij de kleinste gaap of wegkijken in de draagzak. Dan wordt er ook geprotesteerd. 5 minuten en daarna geeft hij het op. Probeer ik het op een andere manier of ben ik 5-10 minuten te laat met de draagzak dan is hij oververmoeid en volgt er een gevecht van 2 uur om te slapen. Mijn eerste dochter was ook zo, dus helaas al ervaring mee. Dit zijn vaak periodes, erg vermoeiend voor iedereen
2 maanden geleden
Je faalt zeker niet!! Je doet juist je best en hebt al zoveel geprobeerd. Dit klinkt echt als een sprong.
Wat ik hier dan doe is onmiddellijk naar bed als ze ook maar iets laat zien van vermoeidheid. Gisteren was mijn moeder hier en die vroeg nog, nou moet ze zo snel alweer naar bed, heb haar net vast. Eh ja!
Want ik zie dat ze van je weg kijkt en gaat staren.
Toen ze in bed lag gaapte ze en viel daarna met beetje moeite in slaap.
Als ik in zulke periodes wacht tot de eerste gaap dan ben ik te laat. Vindt het hard werken zeker met nog een kleuter en peuter maar hier werkt het wel, bij de andere twee ook gedaan.
Succes en het komt weer goed!!
2 maanden geleden
Jeetje wat pittig! Snap dat jullie gesloopt zijn maar je faalt zeker niet! Hartstikke knap dat jullie al zover geprobeerd hebben.
Hebben jullie toevallig zo een yoga bal in huis? Hier gebruik ik de draagzak in combinatie met de bal. Eerst een beetje rond lopen/dansen en dan bouncen op de bal. Dat blijft ik afwisselen tot ze slaapt. Zoals al gezegd stribbelt ze eerst dan nog wel eens tegen maar na 15 minuten is ze eigenlijk altijd wel in slaap gevallen.
Hopelijk kun je er iets mee!