16 Reacties

18 dagen geleden

Ken iemand die dit ook heeft gehad, die gebruiken nu speen 3 van bibs. Hun dochtertje neemt die goed. Vraag mij wel af om dat voor later geen gevolgen heeft gezien die echt een stuk groter is!

18 dagen geleden

*voor later qua mond en gehemelte ontwikkeling

18 dagen geleden

Oh uhhh dat wist ik ook niet haha waarom eigenlijk? En wat bedoel je met groot geworden? Ga ik ook maar eens vervangen dan!

18 dagen geleden

Ja, dat wist ik bij mijn eerste ook niet. Van de tandarts niks over gehoord

18 dagen geleden

Reactie op katieperrie

Oh uhhh dat wist ik ook niet haha waarom eigenlijk? En wat bedoel je met gr ...
De bovenste is z’n 1e speentje en de onderste is het nieuwe speentje. Beide maat/fase 1

18 dagen geleden

Reactie op katieperrie

Oh uhhh dat wist ik ook niet haha waarom eigenlijk? En wat bedoel je met gr ...
Hier groot fan van bibs, beide kinderen gebruiken ze. Ze zijn gemaakt van natuurrubber, en dat schijnt heel fijn te voelen in de mond maar vervormd wel snel. Vandaar dat ze elke 6 weken vervangen moeten worden

18 dagen geleden

Reactie op femke91

De bovenste is z’n 1e speentje en de onderste is het nieuwe speentje. Beide ...
Oh joh bizar , Thanks voor de reminder dan zal ze morgen gelijk vervangen! Na 12 weken 😅

18 dagen geleden

Reactie op Tessa_wensmama

Hier groot fan van bibs, beide kinderen gebruiken ze. Ze zijn gemaakt van n ...
Aha nooit geweten, morgen gelijk even doen dankjewel!

18 dagen geleden

Reactie op femke91

De bovenste is z’n 1e speentje en de onderste is het nieuwe speentje. Beide ...
Jeetje dit verklaart een hoop 😂 ik probeer al een week de bovenste te vinden in de winkel.. onvindbaar dus.. maar hij pakt niets anders dan zn dus blijkbaar 'te lang’ gebruikte vervormde speen 🤔

17 dagen geleden

Wij hebben ongeveer 4 spenen tegelijk in gebruik (1 thuis, 1 als we onderweg zijn, 1 voor de opvang, 1 bij opa en oma). Zodat ze allemaal wat geleidelijker van vorm veranderen en het eigenlijk iedere keer wat anders voor haar voelt. Als de vorm erg is veranderd of bij scheurtjes in het rubber gooi ik ze weg. Ik hoop dat ze hierdoor niet teveel went aan 1 “vervormde” speen.

17 dagen geleden

Reactie op BabyJuly2024

Jeetje dit verklaart een hoop 😂 ik probeer al een week de bovenste te vind ...
Ja hier hetzelfde, wil liefst nu een soort gelijke speen van siliconen, maar dat zal helemaal een uitdaging worden

17 dagen geleden

Siliconen accepteert hij dus helemaal niet, vandaag door de zure appel heen ff vol houden maar pakt nu wel de nieuwe bibs maat 1, en nu regelmatig vervangen 🫣

16 dagen geleden

Wij kregen van het kdv door dat ze daar niet fan zijn van de ronde bibs-speentjes. Als je zoekt op bibs gebitjes zie je al snel de reden; de tandjes groeien in een gekke vorm en kindjes kunnen moeite hebben met uitspraken en slikken. Wij zijn daarom al snel overgestapt op een anatomische speen, voordat ze helemaal gewend zijn aan de ronde spenen en niet meer willen wisselen.

16 dagen geleden

Reactie op mariaJanne

Wij kregen van het kdv door dat ze daar niet fan zijn van de ronde bibs-spe ...
Dit is geen antwoord op haar vraag maar goed… ik heb eerst alle soorten spenen geprobeerd en als laatste de ronde bibs, het is simpelweg de enige die ze ‘soort van’ pakt. Soms is het niet anders… 😉

16 dagen geleden

Reactie op mariaJanne

Wij kregen van het kdv door dat ze daar niet fan zijn van de ronde bibs-spe ...
Ik wilde de Bibs in eerste instantie niet aanbieden om deze reden, maar het was de enige die hij goed pakte. Ik heb toen wat logopedische artikelen opgezocht. Elke speen is in principe schadelijk voor de mond anatomie. Uit onderzoek blijkt dat een speen ook voordelen geeft, zoals minder kans op wiegendood en natuurlijke pijnstilling. De ronde bibs is inderdaad het schadelijkste, maar zolang je optijd stopt blijkt uit onderzoek dat er weinig verschil is tussen spenen. Optijd stoppen is wanneer je stopt voor de 9 maanden. Dan is de zuigbehoefte ook sterk afgenomen en wordt het een gewoonte.

15 dagen geleden

Reactie op Moeder190513

Ik wilde de Bibs in eerste instantie niet aanbieden om deze reden, maar het ...
Volgens mij trekt het gebit echt super snel bij wanneer je eenmaal stopt met de bibs :)