21 Reacties
21 dagen geleden
Mijn oudste pakte alleen de bibs speen. Ik ben wel heel snel naar toe gegaan dat hij hem alleen in bed of kinderwagen kreeg. Daarna alleen met slapen en met 1,.5 jaar was hij er zelf klaar mee. Hij heeft een keurig gebit. Ik zou proberen te voorkomen dat hij hem niet de hele dag in heeft maar echt op de momenten die nodig zijn. Ze hebben nu eenmaal echt rir behoefte aan een speen of duim.
21 dagen geleden
Volgens mij is de bibs echt niet schadelijker dan andere spenen. Je moet er alleen op tijd mee ophouden, maar dat geldt dus voor alle spenen.
21 dagen geleden
Uiteindelijk is geen één speen juist! Bibs spenen wel echt elke 4 tot 6 weken vervangen.
21 dagen geleden
Wij gebruiken ook de bibs, alleen tijdens het slapen. Ik wil nu over op de orthopedische (plattere) speen van bibs, maar vooralsnog pakt mn zoontje die niet. Ik zie er tegenop om echt cold turkey over te stappen dus dat stel ik steeds een beetje uit 🥲. Wel vraag ik me af, zou het echt uitmaken? T.o.v. de ronde speen?
21 dagen geleden
Ik werk op de opvang bij kinderen van 2 tot 3 jaar en we zien echt het verschil met de bibs mondjes en de andere spenen uit eindelijk is er geen een goed natuurlijk maar bij de bibs merken we echt een taalontwikkeings achterstand. Doordst ze sommige letters niet goed kunnen uitspreken omdst het een o mondje wordt. Als je op tijd stopt is er niks aan de hand want het trekt redelijk snel recht.
21 dagen geleden
Reactie op sirinsm
Hoezo is dit?
Omdat ze door het zuigen groter worden.
20 dagen geleden
Reactie op Chella0501
Ik werk op de opvang bij kinderen van 2 tot 3 jaar en we zien echt het vers ...
Excuus spraak
20 dagen geleden
Is niet schadelijk hoor op deze leeftijd als je ze tijdig vervangt. Probeer het vroegtijdig af te bouwen, het liefst met een jaar. Mijn oudste heeft hem tot 3 jaar gehad, wel alleen ‘s nachts. Zijn kaak is nu gewoon normaal gevormd (had destijds iets overbeet) en hij heeft nooit moeite gehad met spraak of iets dergelijks.
20 dagen geleden
Reactie op Chella0501
Ik werk op de opvang bij kinderen van 2 tot 3 jaar en we zien echt het vers ...
Hier wel mee eens ja. Werk ook in de opvang en bibs mondjes zijn zeeeeker te herkennen en ook absoluut erger dan andere spenen (bijvoorbeeld difrax).
Ik zou er zelf liever echt niet aan beginnen, maar snap dat je wat moet als niks anders werkt.
Zou tot 1 jaar max dan gebruiken, bij peuters zie je zo duidelijk het gebit vervormen.
Maar liever nog toch een andere speen geven 🫠
20 dagen geleden
Geen enkele speen is goed. Het is belangrijk dat je er op tijd mee stopt
20 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Hier wel mee eens ja. Werk ook in de opvang en bibs mondjes zijn zeeeeker t ...
Dit is btw wel vooral bij kindjes die de speen ook buiten bed gebruiken. Als je écht beperkt tot alleen slapen is het al wat anders (en beste dan zelfs nog als ze in slaap zijn speentje eruit halen).
20 dagen geleden
Reactie op Frumpie89
Een taalontwikkelingsachterstand? Dat is nogal wat! Ik denk dat je een spra ...
Ik had mezelf idd al gecorrigeerd. Had iets te snel geschreven.🤭
20 dagen geleden
Mijn dochter (nu 3) had eerst ook bibs. Toen dat artikel jaren geleden uit kwam over bibs spenen ben ik gelijk overgestapt. Gelukkig want ze heeft geen bibs mondje gekregen. Ik denk dat ze toen een maand of 7-9 was? Daar a heeft ze tot ze 2,5 was philips avent gehad en toen zijn we gestopt. Van de week nog bij de tandarts geweest en die zei dat ze een prima gebit had.