17 Reacties

één dag geleden

Onze zoon is ook 3 maanden en slaapt sinds een week door van 21:30 tot 7/8 uur. We hebben de laatste fles steeds een week eerder gegeven. Hij wordt nog wel is wakker rond 5 uur dan geven we hem 1 of 2 keer de speen en dus geen fles en dan slaapt hij vaak nog weer verder. Je moet er even doorheen.. dit werkte voor ons heel goed. Maar elk kindje is anders 3 maanden is natuurlijk ook nog wel heel jong ik denk dat dat vanzelf komt

één dag geleden

Onze zoon is zondag 4 maanden en slaapt nu een paar nachten door. Voorheen sliep hij meteen na de nachtvoeding. Op het laatst kwam hij 2x ipv 1x en hij werdt totaal niet rustig. Nu moppert hij een keer tussen 2 en 4 en we negeren hem. Na een kleine 10 minuten valt hij weer in slaap tot de voeding van 07:00. Wellicht een keer proberen? Hij pakt geen speen trouwens, bij mijn dochter destijds was de speen geven en bij me nemen “ de oplossing”

één dag geleden

Er zijn veel meer babies van 4 maanden die niet doorslapen dan die wel doorslapen. Ik de k dat doorslaapmoeders het gewoon graag van de daken schreeuwen, logisch; slaap is life. Ik was wederom enorm ongeduldig met doorslapen maar toen keek ik weer eens hoe mijn dochter heg deed en die is nooit ‘vanzelf gaan doorslapen’. Bij haar hebben we na 5/6 maanden de nachtfles afgebouwd en dan nog is ze een hele tijd rond dat tijd stop wakker geweest half uurtje/uurtje. Omdat ze gewoon behoefte had aan nabijheid. Het zette me weer met beide benen op de grond dat doorslapen met 3 maanden meer uitzondering dan regel is.

één dag geleden

Elk kindje is anders. En denk dat je de ook deels geluk mee moet hebben. Wat bij mij bij beide jongens heeft gewerk. Overdag op ritme voeden zodat ze hun dagelijkse behoefte al binnen hebben. De nachten bood ik nooit meer dan 90 en die ben ik langzaam gaan afbouwen naar 60. En uiteindelijk gewoon even laten miepen of speentje teruggeven. Soms zijn ze niet eens echt wakker.

één dag geleden

Ons zoontje is bijna 4 maanden en komt zeker nog 2 keer. Ik ga er niet bewust iets aan doen zoals bijvoorbeeld fles afbouwen oid. Ook al is het zwaar, het is wat het is en je baby heeft het nodig. Of het nu voeding nabijheid of een speen is.

één dag geleden

Elk kind is anders hier ook een baby van 3 maand maar die slaapt echt niet door hoor is wel een bv kindje en komt vaak nog 2 a 3 x snachts. Mijn middelste sliep pas door met 1 jaar. 🙈

één dag geleden

Mijn oudste is net 2 en de keren dat zij heeft doorgeslapen is op 2 handen te tellen. Jongste is nu 3 maanden en komt ook nog 2x ongeveer

19 uur geleden

Dit is heel verschillend per kindje en kan je (volgens mij) niks aan doen. Mijn zoontje kwam eerst altijd 3 keer, toen 2 keer en sinds een paar weken nog maar 1 keer. Ook wordt die ene keer steeds later. De afgelopen twee nachten pas om 06.00. Ik heb zelf niks veranderd (geef bv) dus die verandering komt vanzelf wanneer ze daaraan toe zijn! Ik heb bijv een vriendin waarvan haar kindje van 3,5 nog steeds niet doorslaapt terwijl haar kleine van 1 dat wel doet

18 uur geleden

Wat mij opvalt is dat iedereen wat anders verstaat onder ‘doorslapen’. Dat jouw zoontje 1 of 2x wakker is per nacht, is heeel normaal en sommigen zien dat al als doorslapen 😅

18 uur geleden

Onze dochter is bijna 4 maanden en wordt nog 3 soms 4 x wakker s’nachts. Ik ben zooooo moeeee

10 uur geleden

Mijn dochter sliep door met 2 jaar en sommige kindjes al met 6 weken. Het verschilt enorm per kind.

10 uur geleden

Echt volkomen normaal voor een baby van 3 maanden! De meerderheid van de baby’s wordt echt nog wel wakker snachts (voor voedingen). Je hebt er weinig invloed op, het zijn niet de ouders die dit ‘doen’, maar sommige baby’tjes kunnen dat blijkbaar al zelf op die leeftijd. Het enige wat je kunt doen is zorgen voor voldoende voeding overdag, en niet teveel/te weinig dutjes. Verder is het echt meer de aard van het kind dat bepaald hoe ‘goed’ het de nachten zal slapen, en wanneer het er klaar voor is door te slapen. (Wat dat ook mag betekenen.. mijn dochter van 2,5 wordt nog steeds altijd minimaal 1 of 2x per nacht wakker. Soms heeft ze ons even nodig, soms niet. Ik noem dit inmiddels gewoon lekker doorslapen 😃)

9 uur geleden

Onze eerste dochtertje sliep pas door echt met bijna 2 jaar, ze is nu 4 en heeft nog zelfs dagen dat ze bij ons ligt. Ons zoontje is 3 maanden en slaapt al bijna 5 weken door vanaf 20:00-07:00 En bij beide doen we t zelfde.. ligt echt aan je kindje zelf haha Zorgen voor genoeg voeding overdag, en overdag geen uren meer laten slapen. Ze hebben vanaf 3 maanden dacht ik nog maar 12 tot 15 uur slaap nodig gemiddeld. Is dit natuurlijk ook per kindje verschillend maar is een richtlijn.

9 uur geleden

Niet naar een ander kijken hoor. Mijn dochter van 3 maanden slaapt al door sinds de kraamweek, toen moest ik er nog wakker maken voor de voedingen. Mijn dochter van 4 is altijd een nachtbraker geweest en nog steeds. Ik doe niets anders… Wij hebben dus echt de afgelopen 3 maanden meer slechte nachten gehad van de 4 jarige dan van de baby. Het is het kind…

één uur geleden

Uuuh... Lekker blijven dromen 😂😂😂 N kind doet dit als ie er aan toe is! Maud sliep met 2.5 pas in der 1 persoons bed structureel door🤷🏻‍♀️ Yinthe wil nog niet zonder knuffels in de nacht doorslapen (voeding en dan knuffelen met boeren) en dat is prima 🥰

één uur geleden

Reactie op SilvanaBobMilouNoah

Onze eerste dochtertje sliep pas door echt met bijna 2 jaar, ze is nu 4 en ...
Dat overdag geen uren meer laten slapen zou ik echt niet adviseren. Slapen doet slapen. Als je je kind gaat wakkermaken voor slaapdrang in de nacht heb je eerder kans op oververmoeidheid dan op doorslapen.

3 minuten geleden

Op het consultatiebureau werd mij gisteren gezegd dat de meeste nog niet volledig doorslapen, maar dat ouders het mooier maken dan dat het is. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar bij diegene die zeggen "de mijne slaapt door van 19.00/20.00 - 07.00/08.00" ik vraag mij af in hoeverre dat echt waar is.