11 Reacties

2 jaar geleden

Oh man! Dit had ik een volle maand toen ik 2.5 maand zwanger was. Je mag geen antibiotica.. je kan mogelijk stomen met munt (mag officieel ook niet, maargoed) dat hielp mij een klein beetje. Na het stomen direct spoelen met je rhinohoorn! Verder kan je vrij weinig. Het is op een gegeven moment wel klaar!!! Hou dat in gedachten! Sterkte en beterschap!

2 jaar geleden

Reactie op Kells1986

Oh man! Dit had ik een volle maand toen ik 2.5 maand zwanger was. Je mag ge ...
Oh wat een mega ellende. Nee antibiotica zijn ze natuurlijk terughoudend mee.. ene kant wel goed natuurlijk maar je word op een gegeven moment gek! Hoe heb jij gestoomd met munt? Bedankt voor je tips!🩷

2 jaar geleden

Ah nee dat klinkt niet goed. Ik lig momenteel ook al een week thuis, eerst met koorts en verkoudheid en sinds 2 dagen is het doorgezet naar bijholteontsteking. Hoe doen jullie dit dan met werk? Blijven ziekmelden of kan je op een gegeven moment wel weer aan het werk?

2 jaar geleden

Reactie op Karlijn.nx

Ah nee dat klinkt niet goed. Ik lig momenteel ook al een week thuis, eerst ...
Mijn “geluk” is dat ik al in de ziektewet zit dus me niet ziek hoef te melden, maar als ik nog zou werken meld ik me altijd alleen maar ziek met koorts eigenlijk..

2 jaar geleden

Oh wat een mega ellende. Nee antibiotica zijn ze natuurlijk terughoudend me ...
Deze! Dat deed ik 3x per dag. (Gekookt water in een bak, 1 capsule en een grote handdoek over m'n hoofd).. daarna ging ik aan de rhinohoorn! Dan kan je een klein beetje lucht door je neus krijgen. Pak overigens met slapen een extra kussen zodat je meer omhoog ligt, dat scheelt ook enorm! Verder echt uitzingen inderdaad. Ik hoop dat je er snel vanaf bent!

2 jaar geleden

Momethason mag je veel langer gebruiken. De optimale werking kan tot 4 weken duren, dus ik zou de huisarts nogmaals contacten.

2 jaar geleden

Het lijkt wel alsof ik mijn eigen verhaal lees, verkoudheid, niks proeven of ruiken, uiteindelijk een bijholteontsteking en behalve xylo spray gaf echt bijna niks verlichting! En het duurde zo bizar lang dat ik er echt gek van werd. Hier hielp het een beetje om even achterover in een heet bad gaan zitten (mocht je die luxe ergens tot je beschikking hebben!), rechtop slapen omringd door een kussenfort en het smeren van dampo bracht soms ook wat verlichting. Het inmiddels bij mij wel voorbij, dus houdt hoop!

2 jaar geleden

Van a vogel heb je cinuforce tabletten. Wellicht nog de moeite waard? Bij mij is het eindelijk op z'n retour, maar wat een ellende. Heb de neusspray uiteindelijk ingeruild voor kinderneusspray 0.5mg en toch langer doorgebruikt.

2 jaar geleden

Reactie op 0507SC

Het lijkt wel alsof ik mijn eigen verhaal lees, verkoudheid, niks proeven o ...
Oh wat fijn! Dit geeft weer hoop. Ja het niks proeven vind ik misschien wel het ergste wat er is niks smaakt 😂 waardeloos. Xylo is bij mij ook oprecht het enige wat helpt.. hoelang heb jij die gebruikt! Ik nu al 2 keer 2 weken en afgelopen nacht maar weer want kreeg niks geen lucht. Ik hou hoop! Dankjewel🩷

2 jaar geleden

Hee, idd ook alsof ik mijn eigen verhaal lees. Heb er 6 weken mee gezeten. Uiteindelijk wel antibiotica gekregen en dat heeft wel gewerkt. De rest verlichtte heel klein beetje maar het was niet te doen. Ze zijn er idd terughoudend mee maar soms kom je er zelf dus niet bovenop. Heb na de antibiotica geen last meer gehad.

2 jaar geleden

Oh wat fijn! Dit geeft weer hoop. Ja het niks proeven vind ik misschien wel ...
Ik eerst een week, toen gestopt, en daarna weer begonnen. Gebruikte de kinderxylo maar het lukte na 9 dagen nog steeds niet om te stoppen (raakte steeds in paniek door het super benauwde gevoel! Precies wat jij beschrijft, gewoon echt geen lucht krijgen). De HA heeft toen corticosteroïden neusspray voorgeschreven met het dringende advies wel echt met de xylo te stoppen. Uiteindelijk ‘cold turkey’ gestopt. De eerste 24 uur waren vreselijk, daarna ging het steeds beter. Nu heb ik nog wel af en toe een verstopte neus in de nacht maar niks vergeleken met wat het was. Merk je al verbetering? Hoop echt voor je dat je er snel vanaf bent!