17 Reacties
2 jaar geleden
Hoi! Ik heb dit meerdere keren gehad. Het is elke keer maar van korte duur en daarna stopt het weer gelukkig. Vandaag bij 7+4 weer een echo gehad en het hartje weer zien kloppen ❤️ Het blijft een spannende tijd.
2 jaar geleden
Heb het 2 keer gehad, waarbij ik de eerste keer een goede echo had! Laatste keer was vorige week en volgende week heb ik weer een echo. M’n verloskundige zegt dat ik me er niet teveel zorgen om moet maken, dat het oud bloedverlies is wat allerlei oorzaken kan hebben
2 jaar geleden
Hoi hoi ik heb dit ook sinds vandaag
Ben nu ong 6 weken vind het heel spannend dit had dit bij mn vorige 2 zwangerschappen niet. Het was bij mij vanmorgen met vegen echt en net een enkel spoortje bruine afscheiding.... probeer het nuchter te blijven bekijken maar vind t wel spannend.
2 jaar geleden
Bruin is oud bloed, dat is prima ! Ik heb het met 15 weken gehad. Hij staat nu in bed te schreeuwen dat slapen voor baby's is ;)
2 jaar geleden
Bruin is oud bloed, dat is prima ! Ik heb het met 15 weken gehad. Hij staat ...
Toch een beetje gerust stellend dit haha. Vannacht maandverbandje in gegaan, zat niks in maar met vegen wel weer wat bruin slijm heel licht. Misschien bel ik vanmiddag de gyn toch even zodat ze het weten ik hoest enorm en heb daar ook spierpijn van in mn buik dus misschien komt het daar wel door?
2 jaar geleden
Ik heb bij de vorige zwangerschap tussen 8-12 weken af en aan licht bruin en soms iets roder bloedverlies gehad en daar hebben we een mooie dochter van gekregen En met deze zwangerschap vorige week met ruim 7 weken. VK zei dat als het zonder menstruatieachtige krampen is je je niet druk hoeft te maken. Hopelijk stelt dit je gerust en je kan altijd even contact opnemen met VK om je gerust te stellen.
2 jaar geleden
Reactie op Liefsvan
Toch een beetje gerust stellend dit haha. Vannacht maandverbandje in gegaan ...
Bellen kan nooit kwaad!
2 jaar geleden
Bellen kan nooit kwaad!
Ja ik heb net overleg gehad want vanmorhen toch ook een klein beetje roze op het wc papier. Maar erna niks meer en nu ook nogsteeds niks.
Ze gaf aan dat bruin echt meestal niks betekend het is oud bloed, ik heb ook een niche daar kan het ook uit komen en met het hoesten kan er best een vaatje stuk gegaan zijn.
Ik mocht langs komen maar de kans is groot dat ze niks zien en de echo inwendig moet dan heb je meer vraag dan antwoorden én wie weet maken ze dan inwendig ook een bloedvaatje stuk wat geen kwaad kan maar ook extra vragen kan geven.
Ik moet terug bellen bij hele hevige kramp en bij koorts. En tot die tijd aankijken. Ze zegt meestal krijg je als het door zet echt menstruatie kramp of je verliest weefsel dus onzekerheid heb ik nogsteeds maar kan het niet beïnvloeden nu wat de uitkomst ook zal zijn.... voor nu duim ik heel heel hard dat het goed zit.
2 jaar geleden
Hier ook, mocht gisteren langs komen voor een echo (ben 7+1). Alles zag er goed uit en het hartje klopte mooi. We hebben wel te horen gekregen dat mijn baarmoedermond nog een beetje open staat. We mogen in ieder geval de komende tijd niet intiem zijn. Ondertussen verlies ik elke dag een druppel bloed, en alleen met afvegen.
Je wordt er onzeker van maar ik vertrouw op mijn lijf en de deskundige.
2 jaar geleden
Reactie op Liefsvan
Wat een goed bericht. Is er verder nog een risico dat je baarmoedermond nog ...
Hai, nee niet meer of minder behalve dat we er uit de buurt moeten blijven nu. Het zal vanzelf sluiten, dat hoeft dus niet direct te gebeuren, en het is maar een kiertje. Het bloed is roze, maar echt licht. Waarschijnlijk vaatjes die knappen van lichte druk.. ik bloedde in mijn cyclussen of weleens tussendoor, gevoelige binnenkant zullen we het maar op gooien :)
2 jaar geleden
Reactie op DFTA
Hai, nee niet meer of minder behalve dat we er uit de buurt moeten blijven ...
Oke dankje voor het delen. Ben blij voor je dat je iedergeval een mooie echo had gister. Hier is het nogsteeds heel licht bruin van kleur. Ben onwijs moe nu en ook misselijk met vlagen wel herkenbaar bij start van de 6e week net als de vorige keren maar vind het naar de wc gaan toch wel spannend elke keer... tref ik meer aan of blijft het hierbij.
2 jaar geleden
Hoe gaat met jullie?
Hier wel echt af en aan onzeker en moet het ook echt even kwijt merk ik...
Het blijft bij bruin verlies, smorgens met eerste keer plassen is het wat meer maar rest van de dag is het niet veel.
Wel sinds vanmorgen beetje onrustige buik geen echte krampen meer spierpijn gevoel. Normaal zou ik denken dit hoort erbij maar nu in combi met het bruine verlies vind ik het maar lastig allemaal.
Probeerde gister tegen mezelf te zeggen dit hoort er gewoon bij, dat werkte wel een beetje samen met afleiding maar toch blijft het onzeker!
Had mezelf vorige week nog beloofd: ik weiger om angstig te zijn ik doe er alles aan om vanaf moment 1 te genieten en lief te zijn voor mezelf (onze zoon is vorig jaar na 38wk stil geboren)
Ik ben niet enorm misselijk, af en toe een vlaag. Af en toe wat hoofdpijn mn emoties zijn wel echt aan en ook de vermoeidheid maar merk dat ik continue opzoek ben naar bevestiging van de zwangerschap.
Ik weet dat ik het niet in de hand heb en als het niet goed is is het niet goed dan kan ik het niet beïnvloeden of veranderen maar die onzekerheid.... is killing.
Vrijdag vertelde onze buren dat ze een tweeling gaan krijgen en vandaag vieren we sint met de fam. dat is voor ons sowieso al een gemis en een struggle maar daarbij is ons nichtje ook nog zwanger is van de 3e en hoe leuk ik dat ook vind het is toch ook confronterend.
Nouja wilde het even van me afschrijven...
En hoop gewoon 12 dec op een goede echo.