16 Reacties
24 dagen geleden
Ik heb precies hetzelfde. Ook mijn laatste maandje verlof en straks, na een half jaar bij mijn mannetje te zijn geweest, weer aan het werk 😢
Het is mijn tweede kindje en hij gaat naar dezelfde opvang als onze oudste. Het is een hele fijne plek en ik ken de leidster die straks voor hem zorgt, zij is super lief en dat stelt me heel erg gerust. Hij is daar echt in goede, liefdevolle handen.
En ja, het zal wennen worden, zowel voor hem als voor mij, maar het komt goed. Ik probeer niet teveel ervan te verwachten en gewoon te zien hoe het gaat en mijn kleintje ook echt even een paar weken de tijd te geven om te wennen. En hem bij thuiskomst en op de dagen dat hij bij mij is extra veel te knuffelen. En nu ook echt nog even genieten van die laatste weken volop samen ♥️
Komt allemaal goed mama!
24 dagen geleden
Ik heb een iets andere situatie want ben in de luxe positie dat mijn dochtertje mee kan naar mijn werk (kdv) 1 dag, en de andere 2 dagen bij mijn vriend is.
Maar oei ik zag ook echt op tegen het weer moeten werken en toch het stukje loslaten, van 24/7 samen naar 3 dagen werken en dus veel minder tijd met elkaar.
Er zit eigenlijk niks anders op dan het op je af te laten komen.
Zulke eerste keren mbt je kindje zijn heel moeilijk! Het is het eerste stukje loslaten.
Maar, en nu spreek ik dus uit ervaring...want heb er nu een maand op zitten, het went echt (8n bijna alle gevallen tenminste).
En na een aantal keer zie ik dat mijn dochtertje het steeds leuker en prettiger vind op het kdv, thuis zonder mij gaat goed en ik heb mijn draai weer gevonden op het werk.
Maar de eerste 2 weken waren wel wacht even pittig, met name het late thuis komen, hongerige baby, ochtendroutine (al ging dat wel makkelijk gelijk - was meer dat ik er van te voren tegen op zag), koken na een lange werkdag etc.
Maar nu zit ook daar wel weer een lekker ritme in.
Op mijn werkdagen zorg ik voor makkelijk te koken maaltijden bijvoorbeeld of vooruit koken, kliekjes en elke vrijdag lekker afhaal of bestellen.
En je kijkt nóg meer uit naar dan je vrije dagen met elkaar en geniet daar intenser van.
Dus, het komt goed!
24 dagen geleden
Geen tips helaas. Hier ook laatste maand verlof in gegaan nu.. ook half jaar met de kleine geweest heerlijk 🥰🥰 ook wel weer zin om te werken moet ik zeggen maar vind wel spannend hoe het op de opvang zal gaan enzo
24 dagen geleden
Heel herkenbaar. Ik ben gisteren weer begonnen met werken en begon net als jou een maand vN te voren al met.. kak ik moet weer bijna. Zondag heb ik veel gehuild en s nachts niet geslapen. Uiteindelijk is het mij gisteren mee gevallen, maar het is wel pittig 😅 Het is wel heel fijn om meer dan alleen mama te zijn
23 dagen geleden
Moet volgende maand ook weer gaan werken na een half jaar voor ons kindje te hebben gezorgd. Was de bedoeling eerder te gaan werken maar ging lichamelijk niet ivm spoedeisende en veel na weeën daarvan te hebben gehad. Nu eindelijk weer wat op de been! Maar wilde niet meer de laatste weken werken dus nog vakantie opgenomen zodat ik 6-01 pas hoef te beginnen 😅
Ons kindje gaat sinds halverwege oktober naar de opvang 1 dag en sinds vorige week 2 dagen. Als we dit niet deden waren we ons plekje kwijt op de opvang en dan was de vraag wanneer is er dan plek. Het naar de opvang brengen ect heb ik geen moeite mee. Zie meer tegen op om zelf überhaupt te moeten gaan werken! 🙈 ben in februari 50% gaan werken en sinds eind april volledig thuis ivm de zwangerschap toen. Dus dit is een hele lange poos thuis…. Maar heb het nog geen 1 moment gemist 🙈
23 dagen geleden
Heel herkenbaar, ik ben vandaag begonnen met werken. Keek er ook al een maand flink tegen op en kon bij het idee elke keer al huilen.
Ik ging ook huilend weg, mijn vriend brengt onze kleine naar de opvang anders ben ik te laat op werk. Maar ik werd met open armen op werk ontvangen en iedereen houd rekening met me en dat ik even niet op 100% draai.
Ik denk goed voor je zelf om het er gewoon te laten zijn en niet je laatste maand laat beïnvloeden door de spanning en er tegen op kijken. Ik heb gister alleen maar leuke dingen samen gedaan en nog echt genoten.
Voor nu ben ik blij als het einde werkdag is. Maar even op werk zijn doet me ook goed enndat had ik niet verwacht nu al te ervaren.
23 dagen geleden
Ik vond en vind het ook nog steeds lastig 😅 ik heb zelf wel een goed gevoel bij de opvang dus dat maakt het wel iets makkelijker dat ik weet dat hij het daar goed heeft. We hebben ook afgesproken dat ik altijd mag appen of bellen bij vragen of als ik wil weten hoe het gaat. Dat is een fijn idee! En ik heb van te voren geprobeerd om er zo min mogelijk over na te denken want zoals ook al door iemand anders gezegd, die spanning die je ervan kan krijgen is niet fijn. Proberen te genieten in het nu en nog veel fijne momentjes te creëren. En weten dat dit niet stopt als je weer gaat werken.
23 dagen geleden
Heel herkenbaar.. ik begin ook ineens te twijfelen of ik er goed aan doe om 3 dagen te werken.. anderzijds denk ik dat het ook goed is dat hij leert om in een andere omgeving te zijn en met andere kindjes te spelen en merk ik dat ik ook wel weer zin heb om te werken en wat voor mezelf te hebben, heel dubbel…. 🥴
23 dagen geleden
Ik ben vandaag weer begonnen met werken. Zag er ook tegenop maar viel me mee, vond het eigenlijk wel leuk. Zoontje al een paar weken gestart op de opvang zodat hij maar vooral ik kon wennen, dat vond ik zelf wel fijn. Laat hem nu met een gerust hart achter. Niet echt tips, kost vooral tijd om eraan te wennen.. eerste dagen vond ik het ook vreselijk en kon ik me niet concentreren maar is nu al stuk beter. Hoort er echt bij om even doorheen te moeten..
23 dagen geleden
Ik zag er ook heel erg tegenop, maar het is me eigenlijk meegevallen. Mijn dochter vindt het echt leuk op de opvang (gastouder), het entertainment dat ze daar heeft van de andere kindjes is iets dat ik haar thuis niet kan bieden en zo waardevol! Ik zie haar ook echt ineens mega ontwikkelen sinds ze daarheen gaat.
Ik vond het ook wel weer prettig om een paar dagen in de week weer 'mezelf' te zijn en niet de hele dag aan staan voor ieder huiltje, flesje, dutje en luier.
Ook ben ik juist de dagen thuis met mijn dochter weer meer gaan waarderen. Het is een kwestie van de juiste balans vinden denk ik, en dat is voor iedereen verschillend. Heb vertrouwen, het komt goed!