5 Reacties

vorig jaar

Ik ben 6+2 weken zwanger en vanochtend ook positief getest voor een blaasontsteking. Zolang je er snel bij bent en een ab kuur krijgt is zorgen maken niet nodig. Helaas ben je tijdens een zwangerschap sneller vatbaarder voor bacteriën en virussen en blaasontsteking is het meest voorkomende.

vorig jaar

Het is wel belangrijk om je urine op kweek te laten zetten ivm GBS bacterie. Die kan nu geen kwaad maar als je die hebt dan moet je met een antibiotica infuus bevallen omdat anders je baby ziek kan worden. Een blaasontsteking is alleen gevaarlijk als je er niks aan doet en de ontsteking over slaat op je baarmoeder. Dus gwn antibiotica nemen. Dan is er echt niks aan de hand
Niet meegemaakt zo vroeg maar wel een tip wat kan helpen voorkomen. Cranberrysap van Holland&Barret, elke ochtend even een shotglaasje drinken

vorig jaar

Ja dat had ik ook deze zwangerschap, ik schrok best wel (heb hiervoor ook in aug. een mk gehad) dus maakte mij ook extra zorgen. Ik had ook bloed door de blaasontsteking, maar wist natuurlijk niet zeker waar het door kwam. Dus ook ongerust. Uiteindelijk antibioticakuur gehad en had al heel snel nergens meer last van. Dus het is gewoon goedgekomen. Ik ben nu 6+5 weken.

vorig jaar

Helaas wel, heb chronische blaasontsteking. Zou wel even vragen of je in deze zwangerschap een gbs test mag doen