34 Reacties

7 maanden geleden

Hmm...wat vervelend en onzeker! 😔 Dat je was teruggezet bij de echo, was dat reden tot zorgen? Als in; heb je ovulatietesten gedaan, andere cyclus gehad? Het hoeft namelijk zeker niets te betekenen, maar...kan wel. Vandaar mijn vraag. Verder kan bloedverlies echt onschuldig zijn, maar het kan natuurlijk helaas wel ook betekenen dat het mis gaat. Daar ben ik eerlijk in. Hopelijk mag je aankomende week langskomen voor een nieuwe echo...

7 maanden geleden

Nee het terugzetten had geen reden. Ik heb geen ovulatietesten gedaan. Ik was voor de tweede keer bij de eerste poging zwanger dus we hebben nooit echt iets hoeven "proberen". Ze zei misschien een wat latere eisprong en latere innesteling. Dan kan je zo al op 5 of 6 dagen verschil zitten. Bij ons eerste kindje werd ik ook 5 dagen teruggezet.

7 maanden geleden

Reactie op Guusje2

Nee het terugzetten had geen reden. Ik heb geen ovulatietesten gedaan. Ik w ...
Oké, vandaar dat ik t vraag. Bij mij betekende het namelijk uiteindelijk geen goed nieuws toen ik was teruggezet. Dus daarom dacht ik, het kan betekenen dat de groei achterloopt en er dus iets niet in orde is. Spannende tijd die eerste weken van de zwangerschap he....zeker met bloedverlies. Hopelijk krijg je gauw reactie van de verloskundige!

7 maanden geleden

Reactie op Beanie85

Oké, vandaar dat ik t vraag. Bij mij betekende het namelijk uiteindelijk ge ...
Wat verdrietig. Mag ik vragen hoe dat bij jou ging? Ik begrijp dat ik iets heel persoonlijks vraag dus als je het niet wil delen snap ik dat.

7 maanden geleden

Reactie op Guusje2

Wat verdrietig. Mag ik vragen hoe dat bij jou ging? Ik begrijp dat ik iets ...
Nou, ik heb meerdere slechte ervaringen gehad helaas. Bloedverlies was in mijn geval ook geen goed teken. En een week teruggezet (bij een andere zwangerschap) met een voorzichtig kloppend hartje, bleek een week later dus ook foute boel. Ik dacht zelf 7 weken te zijn, meting kwam op 6. Week later een nieuwe echo vanwege deze achterstand, en toen bleek idd dat er geen hartje meer klopte. Maar wil je niet alleen maar negatieve verhalen meegeven....maar dat is wel mij verhaal. Maar ik weet ook dat het onschuldig kan zijn! Dat lees je hier ook op het forum! Het kan echt 2 kanten opgaan. Zou wel echt een echo vragen voor aankomende week. Want dit is zo onzeker!

7 maanden geleden

Reactie op Beanie85

Nou, ik heb meerdere slechte ervaringen gehad helaas. Bloedverlies was in m ...
Bedankt voor het delen van je verhaal. Ja ik weet dat het twee kanten op kan. En met de gedachte van het goed kloppend hartje en al eens eerder iets terug te zijn gezet was ik nog vrij relaxt. En bij mijn eerste zwangerschap had ik ook twee keer wat bloedverlies maar dat was op twee aparte dagen. Nu is het al vanaf week 6, maar wel minder en vaak oud bloed. Ben benieuwd wat ze zeggen. Toen ik teruggezet was werd de volgende afspraak 2.5 weken later ingepland. Toen vroeg ik of het eerder kan vanwege alles en toen zei ze dat het dan te kort op elkaar is om een goed verschil te kunnen zien. Maja....

7 maanden geleden

Reactie op Guusje2

Bedankt voor het delen van je verhaal. Ja ik weet dat het twee kanten op ka ...
Hmm, gek hoor .. zo lang ertussen. Een week is echt voldoende om groei te zien (als er twijfels zijn). Ik mocht alle keren altijd na een week terug. 2,5 week is zoveel onzekerheid lijkt me niet gezond. Maar je vorige echo was al even terug toch? Dus dan zou ik wel echt vriendelijk "aandringen" op deze week een echo hoor (stel ze willen je weer langer laten wachten).

7 maanden geleden

Reactie op Beanie85

Hmm, gek hoor .. zo lang ertussen. Een week is echt voldoende om groei te ...
Ja dat begreep ik al van meerdere dat zij niet zo lang hoefde te wachten. Eerste echo was 1-12. Dus nu 9 dagen geleden.

7 maanden geleden

Ik had ook bloedverlies en werd ook super onzeker .. ik heb er voor gekozen een extra echo te laten maken tegen betaling bij pretecho praktijk.. daar bleek weer alles goed en gaf mijzelf even weer wat rust

7 maanden geleden

Hey, Hier ongeveer hetzelfde, maar ik mag inderdaad na een week al terugkomen. Een embryo zou nu ongeveer 1 mm per dag moeten groeien (is mij verteld) dus dan zou je in een week zeker ook al verschil moeten zien! Zelf ben ik daarnaast in een paniekerige impuls nog naar een pretecho bureau geweest om een kijkje te nemen. Daar betaal je direct voor de echo, ze maken wel alleen uitwendige echo's geloof ik. Misschien is dat een optie als je het echt niet meer volhoudt om te wachten!

7 maanden geleden

Reactie op mld28

Ik had ook bloedverlies en werd ook super onzeker .. ik heb er voor gekozen ...
Goede tip. Nooit aan gedacht dat dat een optie is! Ik dacht dat die alleen voor de lol waren. Fijn dat alles goed was 🥰

7 maanden geleden

Reactie op Emma7632

Hey, Hier ongeveer hetzelfde, maar ik mag inderdaad na een week al terugko ...
Ja dat is een goede tip. Nooit aan gedacht. Vraag me wel af of bij mij met een buikecho het al goed te zien is.

7 maanden geleden

Reactie op Guusje2

Ja dat begreep ik al van meerdere dat zij niet zo lang hoefde te wachten. E ...
Nou dan moet je gewoon deze week kunnen! En anders de tip van de andere dames gebruiken. Al is het soms wel dat deze echoscopisten (bij bijvoorbeeld van die praktijken die alleen pretecho's aanbieden) niet altijd voldoende medische kennis hebben en dus wellicht ook niet voldoende duidelijkheid kunnen geven..? Dus zou, als je voor die optie wil gaan, eerst even goeie navraag doen.

7 maanden geleden

Reactie op Guusje2

Ja dat is een goede tip. Nooit aan gedacht. Vraag me wel af of bij mij met ...
Ja dat verschilt per persoon indd.. ik heb toen met ongeveer 6+1 uitwendig een embryo gezien het kloppend hartje dus ik was erg blij met de keuze om te gaan, maar ieder lichaam is anders. Wat een ontzettend spannende tijd hè..😥

7 maanden geleden

Reactie op Emma7632

Hey, Hier ongeveer hetzelfde, maar ik mag inderdaad na een week al terugko ...
Die van mij maakte ook inwendig … waar ik heen ben geweest is officieel een verloskundigenpraktijk die dus ook pretecho’s maken .. misschien dat dat verschilt

7 maanden geleden

Reactie op mld28

Die van mij maakte ook inwendig … waar ik heen ben geweest is officieel een ...
Ahh dat zou inderdaad kunnen! Wel fijn dat zij het ook inwendig deden dan 😊

7 maanden geleden

Net contact gehad. Nu paracetamol en over twee uur bellen of buikpijn afneemt. Dan is er kans namelijk dat het gewoon buikpijn of stress door alles is.

7 maanden geleden

Reactie op Guusje2

Net contact gehad. Nu paracetamol en over twee uur bellen of buikpijn afnee ...
Nou duimen maar! 🤞🏻

7 maanden geleden

De vk/echoscopist was op het moment van de echo ook op de hoogte van je bloedverlies/bruinverlies? Bij mij ging ze na het checkem van de baby ook direct op zoek naar een verklaring en vonden ze een hematoom. Daar kan je ook langere tijd (aardig wat) bloedverlies van hebben, maar hoeft dan ook absoluut niks ergs te zijn! Dus ben benieuwd of ze bij jou naar een oorzaam hebben gekeken/gezocht?

7 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

De vk/echoscopist was op het moment van de echo ook op de hoogte van je blo ...
Goeie. Ja ik heb het wel gemeld. Maar omdat alles mooi in verhouding was en het hartje goed stevig klopte was er nog geen zorg. Net weer contact gehad. Voor nu doen ze nog even niets. Mocht ik meer gaan vloeien of buikpijn of koorts krijgen dan direct weer bellen. Morgen gaan ze kijken of ze de echo kunnen vervroegen.