22 Reacties

4 maanden geleden

Hier 6-8 weken maar het werd vrij snel wat minder. Dat was bij de eerste. Ik hoor vaker dat het bij een 2de sneller voorbij is☺️

4 maanden geleden

Bij de eerste duurde het maar een week, ben benieuwd of ik er dit keer weer zo snel vanaf ga zijn.

4 maanden geleden

Het bloeden was bij mij al gestopt in de kraamweek. Maar had keizersnede geen idee of dat anders is. Ben benieuwd of het deze keer ook zo snel stopt.

4 maanden geleden

Bij mij duurde het 6 weken. Vond het echt verschrikkelijk ellendig. Sowieso vond ik die nasleep met hechtingen en dat gore maandverband de hele tijd ellendiger dan die hele bevalling 😅😂 En na 8 weken werd ik ondanks borstvoeding weer ongesteld. Great hahaha

4 maanden geleden

Ja bij mijn 2 kindjes bloede ik lang en nu 3e na 9 dagen is het gestopt Dacht wel fijn maar kan dat zo snel ahah

4 maanden geleden

Bij Maud net iets meer dan 4.5 week om na 5 weken gewoon weer ongesteld te worden 💩 denk je er weer ff vanaf te zijn begint dat weer haha Heb alleen in week 1 en 2 veel gehad daarna menstruatie hoeveelheid

4 maanden geleden

Bij mijn eerste ging dat best snel over, 1 a 2 weken? Was ook best snel weer gewoon aan het wandelen enz. De genezing in het algemeen ging vlotjes. Hopelijk nu bij de 2e ook zo 🙏🏻🙏🏻

4 maanden geleden

Ik ben gister bevallen en bloed nu al bijna niet meer, beetje de hoeveelheid zoals het einde van je menstruatie (dag 3/4) Bij mijn eerste was het ongeveer 5 weken maar ook minimaal, bij de tweede alleen de kraamweek. Denk nu ook weer maximaal een weekje ☺️

4 maanden geleden

Dus als je stopt met bloeden ben je dan weer vrichtbaar? Ja sorry als dit stom klinkt en wanneet kan je een spiraal zetten?🙈

4 maanden geleden

Reactie op kaout123

Dus als je stopt met bloeden ben je dan weer vrichtbaar? Ja sorry als dit s ...
Nee dit hoeft niet. T kan zijn dat je nog even moet wachten op je menstruatie. Pas als je je eerste menstruatie hebt gehad mag je volgens mij weer anticonceptie dmv spiraal of pil gebruiken dacht ik. Ik zou dit even nog met je verloskundige of je huisarts overleggen

4 maanden geleden

Reactie op kaout123

Je kunt trouwens ook al vruchtbaar zijn nog TIJDENS het vloeien. Dus als je nog geen kinderen opvolgend wil zo snel 😝 zou ik altijd iets gebruiken. Anders krijg je de Amerikaanse taferelen dat ze alles en iedereen de schuld geven dat ze zo snel als zwanger zijn haha

4 maanden geleden

Reactie op kaout123

Je bent extra vruchtbaar na je bevalling, is de huisarts niet bij je langs geweest om eventuele anticonceptie te bespreken? Anders zelf even bellen, ik weet niet precies wanneer je een spiraal kan laten zetten..

4 maanden geleden

Reactie op Wendy0501

Je bent extra vruchtbaar na je bevalling, is de huisarts niet bij je langs ...
Nee nog niet geweest ga het even navragen inderdaad

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Je kunt trouwens ook al vruchtbaar zijn nog TIJDENS het vloeien. Dus als je ...
Hahaha ik wil zeker nu niet meer

4 maanden geleden

Reactie op kaout123

Je bent gewoon vruchtbaar na je bevalling. En spiraal kan je al 6 weken na je bevalling zetten. Bij een keizersnede is dat 12 weken dacht ik.

4 maanden geleden

Heeft je verloskundige of kraamverzorgende daar niks over verteld eigelijk? Die doen dat meestal de laatste dag.

4 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Je bent gewoon vruchtbaar na je bevalling. En spiraal kan je al 6 weken na ...
Maar de vraag was moet je 6 weken wachten of kan het ook eerder als je eerder gestopt bent met bloeden dat vroeg ik mij af meer

4 maanden geleden

Reactie op kaout123

Je kan in principe gewoon weer direct vruchtbaar zijn. Je eisprong is 2 week voor je menstruatie dus je hebt geen idee wanneer dat weer is. Een spiraal wordt gewoonlijk 10-12 week na de bevalling geplaatst (meeste verloskundigen doen dit zelf). Dit omdat je baarmoeder nog zacht is door de hormonen en weer steviger moet worden. Meestal bespreekt de verloskundige aan het einde van het kraambed anticonceptie en vruchtbaarheid zodat je weet wat de opties zijn!

4 maanden geleden

Reactie op MKV_

Je kan in principe gewoon weer direct vruchtbaar zijn. Je eisprong is 2 wee ...
Okii dankjewel💗💗

4 maanden geleden

Reactie op kaout123

Nee nog niet geweest ga het even navragen inderdaad
Bij mij was dit een onderwerp wat de VK met me besprak in de kraamweek. Zij gaf eventuele mogelijkheden en informatie die ik vervolgens kon oppakken met de huisarts