13 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op kayeli
Wat bedoel je met bolling? Ik ben 8 dagen geleden bevallen van een zoon met ...
Ja voelt alsof onder mijn huid net boven het litteken wat vocht zich heeft opgehoopt of iets anders wat medium hard is…
3 maanden geleden
Ik lees ook mee! Hier ook 1,5 week geleden bevallen. Heb het zelfde, het lijkt voor mij op zwelling/vocht boven het litteken inderdaad.. Mijn kraamzorg zei dat dit wel weg zou trekken. Op het internet word ik gek en staat er dat vrouwen dit blijvend hebben gehouden. Ik ga denk ik voor mijn gemoedsrust morgen even de gynaecoloog bellen.. 😩
3 maanden geleden
Reactie op yassa
Ik lees ook mee! Hier ook 1,5 week geleden bevallen. Heb het zelfde, het li ...
Ow wil je me laten weten wat de gynaecoloog tegen je zegt? Ik zit er ook aan te denken om de verloskundige morgen te bellen
3 maanden geleden
Ik heb dit in een ben net 4 weken geleden bevallen door middel van keizersnede.
Heb gisteren een gesprek gehad met de gynaecoloog. Ze vertelde dat ze dus eerst je buik open scheurt en daarna schuin door je eerste laag heen snijd ze hebben 7 lagen te gaan dus daar komt een ophoping. Bij mij is het al voor 80% afgenomen en ze vertelde mij dat het weg gaat. Er kan ook nog een beurse blauwe plek overheen zitten waardoor het nog dikker is dit was in mijn geval zo. Bij mn eerste keizersnede had ik dit niet maar toen trok de wond ontzettend terwijl ik nu een heel spoedig herstel heb en vanaf dat 8 alweer kon auto rijden en mijn dingen doen😊
3 maanden geleden
Ik heb gisteren gebeld met de gynaecoloog als nacontrole (6wk na de ks), heb hier ook naar gevraagd want ik heb het ook. Het is idd normaal en waarschijnlijk vermindert dat nog, alle lagen moeten goed genezen. De huid tussen je litteken en je navel kan ook doof zijn en op andere plekken juist heel gevoelig. Allemaal normaal zei ze. Maar als het warm voelt of rood is zou ik het wel laten controleren, of eigenlijk sowieso bellen als je je zorgen maakt.
3 maanden geleden
Reactie op Lindsay222
Ik heb gisteren gebeld met de gynaecoloog als nacontrole (6wk na de ks), he ...
Dankjewel voor je reactie!
3 maanden geleden
Ik had dit ook maar m’n bolling ging over de grote van een tennisbal en was dus ook heel goed zichtbaar door m’n shirt zijn deze was ook helemaal heel en zwart en liep van m’n keizersnede tot m’n navel. De kraamverzorgster had een check gevraagd aan de verloskundige en die hebben het ziekenhuis gebeld en foto’s doorgestuurd moest met spoed komen om zeker te weten dat het geen abces of bloeding was. Na 2 uitwendige echo’s en een inwendige echo konden ze niks zorgwekkends vinden en moest het binnen 2 weken wel aan het afnemen zijn ipv groeien. Dit is niet om bang te maken weet ook niet hoe het er bij een ander uitziet maar je kan het beste altijd even bellen de verloskundige kan het vanaf een foto beoordelen bij twijfel laten zij het ziekenhuis beoordelen en zij weten wel wat ze ermee moeten doen!
3 maanden geleden
Voordat de gynaecoloog mij open sneed vroeg hij; 'je houdt er wel een kleine bolling aan over, is dat goed?' :') like.. als ik nee zou zeggen ging het niet door haha. Kan natuurlijk niet. Al met al heb ik dit ook. Gister m'n laatste check gehad en volgens de gynaecoloog trekt het voor een groot deel weg maar lang niet helemaal.
3 maanden geleden
Ik heb ook 1,5 week geleden een keizersnede gehad. En ik heb ook een bolling. Het lijkt me vrij normaal. De verloskundige en kraamhulp zagen en voelde niets vreemds. Het is logisch ook dat de lagen eronder bij de plek van de incisie gezwollen zijn. Die lagen op elkaar, allemaal een zwelling. Dus dat bij elkaar opgestapeld is het logisch dat je een bolling ziet. Er staat 6 weken herstel. Sommigen van ons zijn koppig en bewegen toch meer dan wordt aangeraden, dus het kan ook langer duren. Daarbij geneest littekenweefsel (ook aan de binnenkant) gerust een jaar. Het kan allemaal dus wel echt een hele tijd duren voordat dat niet meer te voelen en te zien is vrees ik. 😬
Die verdoofde plek kan ook wel een jaar of zelfs langer duren voordat dat gevoel weer helemaal terug is.