30 Reacties

8 dagen geleden

Ik heb wel soms tijdens groei spurten dat mijn zoontje wat meer drinkt en daardoor dus ook tijdelijk een “leeg” gevoel ervaar. Als ik hem dan wat vaker aanleg is de productie vaak snel weer meer en dat lege gevoel ook weg. Ik weet niet hoe lang je dit al ervaart? Het kan even een groei spurt zijn.

8 dagen geleden

Volgens mij is het zo dat na 4 maanden je borsten ipv tussen de voedingen door de melk produceren op het moment dat de baby drinkt en dus pas als melk gevraagd wordt… dus inderdaad logisch dat je minder dat volle gevoel ervaart. Ff googlen en je vindt hier een hoop info over!

8 dagen geleden

Reactie op josi89

Volgens mij is het zo dat na 4 maanden je borsten ipv tussen de voedingen d ...
Ik ga zoeken. Vind het een vervelend gevoel, heb zo het idee dat mijn borsten heel weinig aanmaken. Vooral ook als er snachts eens een voeding wordt overgeslagen

8 dagen geleden

Dat volle gevoel verdwijnt inderdaad rond deze tijd. Dan wordt de melk meer op aanvraag gemaakt tijdens het voeden ipv hormonaal gestuurd en opgeslagen. Zijn de plasluiers nog goed? Als je geen tsr voelt zou het ook kunnen dat je menstruatie eraan komt

8 dagen geleden

Reactie op kich

Dat volle gevoel verdwijnt inderdaad rond deze tijd. Dan wordt de melk meer ...
Tsr voel ik normaal wel (heel sterk ook) maar niet als hij binnen 2u alweer wil drinken en dan heb ik ook het idee dat er zo weinig komt. Plasluiers zijn goed. Cb vond de groei niet goed, dus dat speelt misschien onderbewust wel een beetje mee in dit gevoel.

8 dagen geleden

Over een maandje hebben ze weer een regeldag. In die tussentijd wat meer kolven en een keer powerkolven.

8 dagen geleden

Reactie op Jhm21

Tsr voel ik normaal wel (heel sterk ook) maar niet als hij binnen 2u alwee ...
Misschien proberen toch iets vaker aan te bieden? Hoe veel dagen per week werk je? Kolf je dan vaak genoeg?

8 dagen geleden

Reactie op kich

Misschien proberen toch iets vaker aan te bieden? Hoe veel dagen per week w ...
Dat probeer ik nu inderdaad, vaker aanleggen. Ik werk alleen het weekend, kolf dan 3x op de werkdag

8 dagen geleden

Ja heel herkenbaar, had dit bij mijn 1e en 2e kindje ook. Onze dochter drinkt nu ook in 8min 2 borsten en laat 4u tussen de voeding. Ze groeit goed dus ik geloof maar dat het voldoende is.

8 dagen geleden

Wat al gezegd wordt. Je borsten gaan nu meer op moment aanmaken. Ik ben er heel gemakkelijk in geworden. Kolf ik te weinig dan vul ik aan met kunstvoeding. Live gaat dikke prima dus dat is het niet. Soms gebruik ik dus voor 3 voedingen 60 cc kv in totaal. Geeft veel rust kan ik je vertellen..

8 dagen geleden

Bij mijn meisje blijft gewicht wat achter (lengte en hoofdomtrek gaan wel op een lijntje), dus herken heel erg dat je meteen gaat twijfelen. En ik heb soms ook (vooral savonds) dat ze aan mn borst loopt te trekken en gaat huilen. Inderdaad als ze een beetje klustert voordat ze naar bed gaat. Nou dan ga je sowieso twijfelen aan je productie en ik wordt er heel verdrietig van. Als ik haar knuffel gaat het weer over en kan ik haar ook gewoon in bed leggen.... Maar soms maak ik een flesje (kv) omdat ik niet wil dat ze tekort komt, en de ene keer drinkt ze zo 90cc weg (volgens mij is ze dan gefrustreerd met te langzame tsr) en de andere keer krijgt ze die speen in dr mond en gaat ze ook krijsen.... En drinken ho maar. Dus voor mij 1 groot mysterie zegmaar of het nou honger is. En op andere momenten geeft ze duidelijk aan honger te hebben. Daarnaast, de ene keer voel ik mijn tsr heel sterk, en de andere keer twijfel ik of er wel wat uit komt. Maar vanmiddag voelde ik weinig en ging ze huilen aan mn borst en liet los. Ik kneep 1x in mn borst en er kwam een straaltje uit (normaal komt er alleen een druppel uit als ik dat doe, dus verbaasde me), dus blijkbaar deed ie het prima zonder vol gevoel of tsr gevoel. En huilde ze om een vervelend boertje. Hoeveel kolf je per keer als je werkt? Ik rond 10 uur tussen de 90-150, maar meestal +-110. Rond 1 vaak maar 80-100 en rond 4 weer 90-110. Totaal kom ik gemiddeld op 310 uit. En als het te weinig is krijgt ze kunstvoeding. Ik heb van die losse zakjes van de kruitvat voor 1 fles (3 per doosje). Handig voor als je alleen af en toe een fles nodig hebt.

8 dagen geleden

Ps. Wat bij mij echt helpt voor een betere productie zijn de kruidenpreparaten. 3x daags fenegriek en gezegende distel innemen… vooral de eerste 3 maanden maar nu juist ook als ik veel moet kolven doet dat wonderen..!

8 dagen geleden

Reactie op barbzz

Bij mijn meisje blijft gewicht wat achter (lengte en hoofdomtrek gaan wel o ...
Klinkt heel bekend! Ik kolf wel veeeel minder. Kolfde altijd rond de 100, maar nu was het echt 160 over de hele dag (3×) Misschien toch zo nu en dan een kv flesje, als het extra aanleggen niet werkt. Wist niet dat ze daar ook kleine verpakkingen hadden, wel handig!

8 dagen geleden

Reactie op barbzz

Bij mijn meisje blijft gewicht wat achter (lengte en hoofdomtrek gaan wel o ...
Hier ook zo'n smalle lange baby. De oudste heb ik 1 jaar gevoed en die liep hoger in de curve, maar was kleiner. Cb zegt bij mij ook dat Liv gewoon lang is en ze is veel drukker lichamelijk. Die kan al rollen en is veel actiever.

8 dagen geleden

Reactie op Jhm21

Klinkt heel bekend! Ik kolf wel veeeel minder. Kolfde altijd rond de 100, m ...
Ik wil even hierop reageren. Kijk uit als je kunstvoeding gaat geven, dit gaat namelijk juist zorgen voor minder productie. Zou het echt proberen te vermijden hoor. Juist om je productie goed te houden/omhoog te krijgen moet je gewoon blijven aanleggen. Als het te weinig is (voor je gevoel), leg je haar gewoon na een uur ofzo weer aan. Desnoods al slapend. Zelf heb ik zeker geen klagen qua productie, maar juist omdat ik anders met te gespannen borsten zit leg ik haar in de avond slapend nog eens aan. Dit zou je juist ook kunnen doen als je bang bent dat hij te weinig drinkt. En juist al (half-) slapend drinken ze over het algemeen het effectiefst en best! Dus dat is sowieso goed voor je productie.

8 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Ik wil even hierop reageren. Kijk uit als je kunstvoeding gaat geven, dit g ...
Oeps, haar=hem 😅

8 dagen geleden

Reactie op Beanie85

Ik wil even hierop reageren. Kijk uit als je kunstvoeding gaat geven, dit g ...
Dat ga ik eens proberen, vooral s avonds. Misschien dat hij dan ook wat meer overdag binnenkrijgt en wellicht s nachts ook wat minder wakker wordt

8 dagen geleden

Dit is volkomen normaal dat je borsten leeg aanvoelen. Je borsten zijn nu heel goed afgestemd op je kindje en maken niet steeds meer melk aan zoals eerst. Aantal voedingen gaat vanaf nu ook minderen omdat ze beginnen met vaste voeding. Maak je geen zorgen ze haalt er zeker voldoende uit, wellicht moet je kindje wat meer moeite doen. But no worries!

8 dagen geleden

Reactie op Jhm21

Klinkt heel bekend! Ik kolf wel veeeel minder. Kolfde altijd rond de 100, m ...
Ik kolf wel als ik een flesje geef. Wil wel de stimulatie op dat moment dat zij vraagt, zodat het misschien beter wordt. Maar dan dus flesje. Moet je wel in 1x 150 ml maken en het restje weg gooien, maar beter dan zon grote pot die snel over datum gaat als ie open is!

8 dagen geleden

Hoi! Ik heb rond 4,5 maand te weinig productie gehad en kolf op het werk ook te weinig. Groei boog af (TNO en WHO curve) en gefrustreerde baby. Lactatiekundige nog eens mee laten kijken en die zag inderdaad ook te weinig productie. In overleg naar de huisarts gegaan voor domperidon gezien ik wel graag bv wilde blijven geven. Dit heeft bij mij geholpen. Het live voeden gaat gelukkig weer goed. Kolven is nog altijd erg krap. Ik heb het nu 2 weken domperidon geslikt en ga nu stoppen en dan kijken of de productie goed blijft. Medicatie zou dus indien nodig ook nog optie zijn om te overwegen. Wij moeten komende week weer naar het consultatiebureau... Wel spannend wat ze daar gaan zeggen over de groei.