30 Reacties
8 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Ik wil even hierop reageren. Kijk uit als je kunstvoeding gaat geven, dit g ...
Ik kolf als ik een flesje geef. En inderdaad, als ik alleen het idee heb dat het weinig is dan laat ik het zo, want ze wordt vast wel wakker als ze echt te veel honger heeft. Maar als ze huilend aan mn borst blijft happen, die momenten pak ik af en toe een flesje.
8 dagen geleden
Reactie op barbzz
Ik kolf als ik een flesje geef. En inderdaad, als ik alleen het idee heb da ...
Ja, dan idd altijd kolven. Maar toch blijft de allerbeste stimulans het drinken zelf voor je productie.
Maar ik snap het hoor, als het echt frustraties oplevert dan moet je wat.
Maar waarom geef je dan kunstvoeding en niet de afgekolfde melk, als ik vragen mag?
8 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Ja, dan idd altijd kolven. Maar toch blijft de allerbeste stimulans het dri ...
Meerdere redenen. Grootste is, omdat ik niks over heb. Wat ik op dat moment kolf is natuurlijk te laat. Vaak heb ik net wel/net niet genoeg in de vriezer voor de volgende oppas dag. En dat beetje dat ik extra kolf op dat moment is niet genoeg om aan te vullen als ik uit de vriezer zou pakken. Als laatste, soms drinkt ze dus 2 slokken of niks. Dan is het helemaal jammer om 100ml uit de vriezer snel te ontdooien en dan dus weg te moeten doen daarna. Dan betekend dat een flesje eind van de volgende oppas dag omdat ik dan zeker weten te kort heb. Oh en kunstvoeding is sneller dan borst voeding uit de vriezer halen.
8 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Ja, dan idd altijd kolven. Maar toch blijft de allerbeste stimulans het dri ...
Oh, en inderdaad, die frustraties bij baby kan ik mentaal niet aan. Meer dan 5 minuten aan mn borst trekken en huilen maken me heel verdrietig en depressief en onzeker. En stress maakt dan denk ik ook niet dat mijn borsten melk gaan geven. Dus overweging is, ze heeft mn borsten al gestimuleerd op dat moment + kolven = hopelijk morgen beter.
8 dagen geleden
Reactie op barbzz
Meerdere redenen. Grootste is, omdat ik niks over heb. Wat ik op dat moment ...
Ah, dan snap ik het ja!
Soms is het gewoon lastig in te schatten ja wat het nou precies is.
Honger, of 'zomaar' huilen..
Ik zelf merk dat, als ze onrustig is aan de borst, het hier vaak is dat ze in een sprong zit of moe is.
Maar ik heb een beetje overload aan melk (ze zit nog altijd vaak onder 🙈) dus zorgen maken dat er niet genoeg is, is bij mij niet het geval. Dus dat is sowieso uit te sluiten dan natuurlijk.
Verder nog een ongevraagde bemoeienis haha;
Ik vries bijna nooit in omdat je borstvoeding een week in de koelkast kan bewaren, zo pak je dus ook veel makkelijker een beetje bij. Weet niet of je dat weet, maar omdat je het hebt over invriezen enz, dacht ik ik geef het even mee 😇
8 dagen geleden
Reactie op Beanie85
Ah, dan snap ik het ja!
Soms is het gewoon lastig in te schatten ja wat het ...
Ja te veel melk is dan handiger inderdaad, hoef je je daar geen zorgen over te maken. Is best lastig, denken dat je lichaam het niet goed genoeg doet voor je baby namelijk.
En thanxx voor je bemoeienis ;) Ik twijfel altijd omdat mijn koelkast best vaak open gaat (zet het wel achterin onderin). Ik werk op donderdag en dan maandag weer. LLL zegt 8 dagen, maar cb 2. Dus 4 dagen voelt dan net wat lang en dan gaat het in de diepvries. Misschien ook omdat ik met wat weinig melk geen risico wil lopen dat het weg moet. Maandag op dinsdag en dinsdag op donderdag laat ik vaak wel in de koelkast. Misschien doe ik dat op donderdag ook wel... Dankje
8 dagen geleden
Reactie op barbzz
Ja te veel melk is dan handiger inderdaad, hoef je je daar geen zorgen over ...
Snap ik dat je voorzichtig bent. Maar ik heb echt nog nooit melk hoeven weggooien omdat ie zuur/bedorven is, en hou wel echt die 8 dagen aan.
Voelt lang, maar heb dus echt gemerkt dat het kan.
Ik vertrouw lll wat dat betreft wel, zij hebben vind ik betere info dan een cb oid.