4 Reacties

3 maanden geleden

Ik kolf nu steeds om de 4 uur (dochter eet elke 3) en kolf korter. Ik laat er steeds meer pauze tussen en kolf steeds korter. Dit werkt bij mij goed.

3 maanden geleden

Dit kan wel even in beslag nemen. 1 voeding eruit halen en dan een paar dagen later de volgende. De avond en ochtend voeding zo lang mogelijk laten bestaan.

3 maanden geleden

Herkenbaar ik ben om dezelfde reden aan het afbouwen. Kijk uit dat je niet te snel wil. Ik ging te snel en ontwikkelde een borst ontsteking. De tips die ik kreeg en nu gebruik: - Koelen. Ik gebruik ice packs en douche in de ochtend en avond koud. Vooral na het kolven leg ik een ice pack op mijn borsten. Als ik merk dat mijn borsten vol raken leg ik er ook een ice pack op. Bij mij werkt dit. - De kolfmomenten overdag als eerst stoppen, die in de ochtend en nacht schijnen het moeilijkste te zijn om mee te stoppen. - Ik kreeg als tip niet het aantal minuten met kolven te minderen maar alleen de momenten. Ik ging bv van 10 min kolven naar 7 min. Dit werd afgeraden toen ik de borstontsteking kreeg. - ik gebruik koude kool bladeren om af te koelen en merk dat mijn productie hierdoor omlaag gaat. Ik had gelezen dat dit hielp om stuwing tegen te gaan. Misschien helpt bovenstaand ook bij jou (ik hoop het). Succes!

3 maanden geleden

Ik heb als tip van de vk salie-munt thee drinken gekregen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik welgeteld 2 dagen borstvoeding heb gegeven en dus niet hoefde af te bouwen, maar ik merkte al wel gauw dat de stuwing afnam. Wellicht helpt dit voor jou ook!