38 Reacties
12 dagen geleden
Heeft ze nog een nachtvoeding? Dan zou je vooraf wat kunnen kolven (blijft 8 uur goed op kamertemperatuur, dus kan in de avond) en dan 's nachts aanbieden. En daarna verder uit de borst. Eventueel eerst even de borst, en dan 'tussendoor ' het flesje.
In mijn ervaring zijn ze 's nachts een stuk minder kritisch.
12 dagen geleden
Reactie op LaFleur1
Oei heb je helemaal niet geoefend met een flesje? Het zuigreflex is inderda ...
Ja ik weet het, niet slim van ons... combi van slaaptekort en niet meer helemaal helder en kritisch op alles 🫣 nu op de blaren zitten. Toch bedankt voor je tip van het cupje :)
12 dagen geleden
Reactie op Erp
Heeft ze nog een nachtvoeding? Dan zou je vooraf wat kunnen kolven (blijft ...
Thanks, gaan we proberen!
12 dagen geleden
Wat stressvol is het hè… Mama van 2 flesweigeraars hier. Bij de oudste was de MAM fles het succes, waarbij we heel zacht haar wangetjes tot een tuutje vouwden om haar te stimuleren tot zuigen. Was onder begeleiding van een preverbaal logopediste.
Onze baby van nu 15wk heeft niet graag de fles maar het lukt na 8 weken álles proberen en ze kan het wel. Succesfactoren: Lansinoh fles (schijnt het makkelijkst geaccepteerd te worden door borstvoedingsbaby’s), beginnen met slapend aanbieden (als een droomvoeding). Toen dat goed ging, na een paar dagen halverwege de voeding wakker gemaakt zodat ze niet alleen uit reflex maar ook bewust ging zuigen.
En uiteindelijk was de truc: de halve dag enkel de fles bieden. Mama en baby hebben flink gehuild maar na 3,5 uur flop! Die fles ging erin hoor. Mama weer janken maar nu van opluchting ;) Toen doorpakken met 3x achter elkaar enkel fles en de dag erna om en om fles/borst en sindsdien 1x pd fles. Was het advies van de lactatiekundige.
Geen idee of je er wat aan hebt maar ik hoop dat het jullie linksom of rechtsom ook gaat lukken 💪 Sending lots of good bottle vibes 🍼
12 dagen geleden
Hier de eerste fles weigeraar omdat ik ook niet vaak genoeg een flesje aanbood. Dit heeft ze tot 9 maanden volgehouden😭 heb ALLES gedaan. Maar hier was het ‘t geval van: ze pakt het wanneer ze het wil. Had niks anders gedaan behalve sporadisch aangeboden na ene maand de hoop te hebben opgegeven want ging er echt mentaal aan onderdoor dat ze het niet pakte..
Nu bij de 2de zo van geleerd dat ik hem bijna dagelijks een flesje geef want echt no way dat ik weer met hetzelfde gezeik ga zitten dat ik niet eens 2 uurtjes weg kon zonder te stressen💩
Zou vooral blijven aanbieden, en dan de Lansinoh fles!
12 dagen geleden
Hier niet met 4 maanden, maar met 3 al gehad. Indd mondje in een tuitje vormen gaf preverbaal logopedist als tip. Bij mij wil hij nog wel moeilijk doen, maar bij andere neemt hij geen fles. Verder snap ik precies dat je de fles niet vaak hen geoefend hoor. Hier ging de tijd ook zo voorbij even de borst was makkelijker en voor ik het wist had hij een maand geen fles gehad en weigerde hij.
12 dagen geleden
Hoi! Onze baby dronk ook niet meer uit de fles. Wij zitten sinds donderdag bij Volmondig logopedie en zien nu al resultaat!
Zij geven ook aan dat het bij kindjes tot 5 maanden in 99% van de gevallen nog lukt. Veel logopedisten worden hier opgeleid dus het behandelplan lijkt vaak op elkaar
In ieder geval aan blijven bieden, en stoppen bij huilen om negatieve associaties te voorkomen
Succes en komt goed!!
12 dagen geleden
Reactie op Anoniem1996557
Hoi! Onze baby dronk ook niet meer uit de fles. Wij zitten sinds donderdag ...
Ah super bedankt, klinkt goed! Door het blijven aanbieden is dan resultaat of weet jij wat hierin helpend is?
11 dagen geleden
Reactie op AnnevdB1991
Ah super bedankt, klinkt goed! Door het blijven aanbieden is dan resultaat ...
Bij ons hielp:
Andere fles (we hadden de MAM) nu difrax
Temperatuur 45 graden
Afleiden met rammelaar boven fles
Speen opwarmen in mijn bh
Toen de fles in de nacht aangeboden en ze dronk! Advies was daarna 24 uur de fles aanbieden (dat was dus gisteren) was heel pittig en baby en ik allebei veel huilen maar in de avond dronk ze een flesje van 75 leeg!
Vandaag fles en borst afwisselen, merk wel dat ze veel minder uit de fles drinkt en dan inhaalt bij de borst. Maar de techniek is er nog wel. En dan moesten we vanaf morgen 1 a 2 flessen per dag
Benieuwd hoe dat verder gaat!
Er is ook nog een plan B en C. Dan gaat het echt om voedingen overslaan geloof ik
Laat maar weten als je nog vragen hebt :)
11 dagen geleden
Bij ons hielp:
Temperatuur 45 gra ...
Plan B is 1 à 2 voedingen enkel de fles bieden en inderdaad de voeding overslaan als de baby niet drinkt. Dus geen borst.
Plan C is van 05.00 in de ochtend tot de avond enkel fles bieden. Het wordt aangeraden om Plan C alleen onder begeleiding te doen omdat het voor ouder en kind heel pittig is en ook om de gezondheid van de baby te monitoren (dat ie niet uitdroogt). En je moet vooraf weten of het ook kán met de mond motoriek (bijv geen te korte tongriem of te strak lipbandje).
11 dagen geleden
Reactie op Elisabeth3008
Plan B is 1 à 2 voedingen enkel de fles bieden en inderdaad de voeding over ...
Dank voor het aanvullen:)
Denk sowieso fijn de hulp in te schakelen van een logopedist! Dan weet je zeker dat je het juist doet
11 dagen geleden
Oh zou ik wel lastig vinden zeg.. jeetje klinkt pittig maar bedankt voor jullie reacties!
Misschien gekke vraag maar toevallig ook besproken of vanuit tuitbeker of open beker voedingen te gaan geven? Wordt dit sterk afgeraden of?
11 dagen geleden
Bij ons hielp:
Temperatuur 45 gra ...
Oh en trouwens.. maakt niet uit als de voeding 45 is, kan je gewoon direct geven? Heb het idee dat de melk snel afkoelt en dat ook niet meehelpt indd
11 dagen geleden
Reactie op AnnevdB1991
Oh en trouwens.. maakt niet uit als de voeding 45 is, kan je gewoon direct ...
Wij hebben hem opgewarmd tijdens het consult tot 45 en toen gegeven, dus daarna blijven doen! Baby reageert daar ook goed op
Andere bekers etc niet besproken
11 dagen geleden
Wij hebben hem opgewarmd tijdens het consult tot 45 en toen gegeven, dus da ...
Geprobeerd, hier reageert ze al wel iets enthousiaster op. Dankjewel voor de tip!
11 dagen geleden
Reactie op AnnevdB1991
Geprobeerd, hier reageert ze al wel iets enthousiaster op. Dankjewel voor d ...
Wat fijn!! Misschien een keertje in de nacht proberen?
Succes en fijn dat het al beter lijkt te gaan!
10 dagen geleden
Ik heb hetzelfde ‘probleem’. Hetgeen nu pas echt een ramp wordt omdat ik aanstaande week start met werken.
Wij bieden onze (14 weken oude) baby elke dag een flesje aan sinds week 6.
Ik heb alle tips van de lactatiekundige en prelogopedist reeds toegepast dus ik ben enkel op zoek naar hoe dit aan te vliegen vanaf volgende week.
Wat kan ik doen, wat zouden jullie doen? Gaan voeden op de opvang in mijn kolftijd zie ik (en de gastouder) niet echt zitten. Inzetten van ouderschapsverlof is waarschijnlijk met mijn werkgever niet te regelen en ik heb dit voor komend jaar uitgesmeerd met 1 dag per week.