38 Reacties
10 dagen geleden
Reactie op AnnevdB1991
Oh zou ik wel lastig vinden zeg.. jeetje klinkt pittig maar bedankt voor ju ...
We hebben destijds wel geoefend met cupfeeding en lepeltje maar dat werd allemaal weer met de tong naar buiten gewerkt…
10 dagen geleden
Oooh vervelend he! Heel stressvol ook, wij hadden dit met ons zoontje ook. De lansinoh fles bleek hier goed te werken, de speen van die fles is veel zachter als van andere merken. Verder veel geduld en blijven oefenen, soms werkt wat afleiding bijv de tv of lopend de fles geven. Vers afgekolfde melk ging bij ons ook beter als melk dat al ingevroren is geweest.
Heel veel succes!
10 dagen geleden
Reactie op eeem
Ik heb hetzelfde ‘probleem’. Hetgeen nu pas echt een ramp wordt omdat ik aa ...
Ohh rot he.. heb je al eens met een lepeltje geprobeerd? Mijn dochter is ook 14 weken en van de week een paar slokjes met de tuitbeker geprobeerd en dat slikt ze wel door.. mijn rampen alternatief wordt tuitbeker/lepeltje.. dat duurt dan maar heel lang en 1x per dag kijken of ik het als papje van verdikken met rijstebloem (alsss ze dan voldoende ervan kan eten) en dit wil je ook niet 5 dagen per werk want dat schijnt niet goed te zijn.
Vandaag bij ons met een groter gaatje in de fles lekt het in haar mond en slikt ze het wel weg maar duurt lang als ze niet aanhapt.
Hoe reageert je kindje dan op de fles al deze weken? Waardoor denk je dat t niet lukt, wat doet je kindje?
10 dagen geleden
Reactie op AnnevdB1991
Ohh rot he.. heb je al eens met een lepeltje geprobeerd? Mijn dochter is oo ...
Huilen, heel heel hard huilen.
Bij niet genoeg honger, met de tong naar buiten drukken en bij te veel honger dus frustratie en huilen.
Op het per-fec-te moment drinkt hij een cc of 20-30 enkel bij zijn papa zonder huilen. De rest laat hij staan. Bij derden lukt dit überhaupt niet. Aan de borst drinkt hij na deze flesjes alsof hij al een week geen voeding gehad heeft. Bij welke speen en fles dan ook, een lepel of met fingerfeeding, geen succes..
10 dagen geleden
Reactie op eeem
Huilen, heel heel hard huilen.
Bij niet genoeg honger, met de tong naar bu ...
Oeiiii lastig zeg 😳 ik zou het in jouw geval ook niet meer weten wat te doen. Lijkt wel of op locatie gaan voeden in kolftijd de enige optie over is dan.. ik hoop dat anderen tips voor je hebben!!!
10 dagen geleden
Hoe snel stroomt je melk? Misschien een maatje grotere speen nodig? Kreeg ik nog als tip
9 dagen geleden
Reactie op CarolineF1986
Hoe snel stroomt je melk? Misschien een maatje grotere speen nodig? Kreeg i ...
Ja top tip, deze heb ik toevallig gisteren geprobeerd. Ze hapt niet echt aan maar slikt het dan wel weg. Niet ideaal maar het is een stap vooruit😍🥰
9 dagen geleden
Reactie op Nynke_93
Dit had ik ook! Alle flesjes geprobeerd, tot ik de tip kreeg voor de Laniso ...
Ohhh en de speen even onder de warme kraan houden helpt ook! En flesje even extra warm maken, ook als het net afgekolfd is even op de au bain marie manier… de Lanisoh fles en wat warmer geven dan uit de borst en als hij net wakker is, helpen echt goed! Ook kun je proberen slapend de fles aan te bieden en vanuit daar te oefenen :) succes!!
Lanisoh fles was een tip van de lactatiekundige. Schijnen borstgevoede flesweigerende baby’s het beste te accepteren!!
9 dagen geleden
Ik hoor die Lanisoh zo vaak dat ik 'm toch maar ga aanschaffen! Dankjewel voor je tips
9 dagen geleden
Reactie op AnnevdB1991
Ik hoor die Lanisoh zo vaak dat ik 'm toch maar ga aanschaffen! Dankjewel v ...
Hier vandaag voor het eerst weer een hele fles leeg gedronken! Idd met de Lanisoh fles, wat een pak van mn hart!
5 dagen geleden
Reactie op GeweldigeKomeet023348
Hier vandaag voor het eerst weer een hele fles leeg gedronken! Idd met de L ...
Hoe lang heeft het geduurd bij jullie? Wij zijn nu twee weken onderweg en ben zo langzamerhand bang dat niks werkt behalve de ‘hardway’.. 😓
4 dagen geleden
Reactie op Daphne7991
Hoe lang heeft het geduurd bij jullie? Wij zijn nu twee weken onderweg en b ...
Je kunt ook alleen met de flessenspeen proberen. Eventueel wat melk in druppelen. Zie @the.mama.coach op Insta
4 dagen geleden
Reactie op CarolineF1986
Je kunt ook alleen met de flessenspeen proberen. Eventueel wat melk in drup ...
Bedoel je verschillende flessenspeen proberen?
4 dagen geleden
Reactie op Daphne7991
Hooooiii,
Wat ikzelf als alternatief nog dacht als je echt niet voor de "hardway" wil gaan... is eens proberen met lepel/openbeker of tuit die lekt.. het is niet zo ideaal als een fles natuurlijk maar de preverbaal logopediste gaf aan dat ze iemand begeleidt had die de hardway ook niet wilde. Dit kindje kon met 5 maanden uit een open beker drinken. Dan zou je ook nog 1 voeding met rijstebloem kunnen verdikken en als papje geven alssss ze dit al kan met een lepeltje
Overigens adviseerde ze wel om met de hardway niet perse de hele dag geen voeding te geven maar met 2 voedingsmomenten te beginnen dus bijvoorbeeld ochtendvoeding fles aan blijven bieden.. en dan bij volgende voeding (3/4u later) toch weer borst en dan volgende voedingsmoment fles weer aan blijven bieden..
Toen wij 3/4u tussen de voedingen hadden en de speen van Lanishon verwarmd hadden en de voeding op 40 graden nam onze meid wel 5 slokjes.. het is nog niet top maar wel een begin..
Misschien heb je dit allemaal al geprobeerd hoor maar dacht toch even delen
4 dagen geleden
Reactie op Daphne7991
Flessenspeen losdraaien en proberen om die te laten aanhappen. En vervolgens zuigen. Dan kun je zeg maar droog oefenen..
4 dagen geleden
Je gaat het niet geloven, maar paar uur geleden toch gelukt omdat ik toch nog een keer de difrax lovi ging proberen en er een paar kleine gaatjes bij geprikt hebt met een veiligheidsspeld 🫣
Bijna janken zo blij haha 😝
4 dagen geleden
Hier ook een bv baby die niet van de fles houdt. Ik begin morgen met werken dus maakte me er best druk om, maar inmiddels heeft vriend ontdekt wat werkt: als hij hem nu de fles geeft zet hij hem in z’n wipstoel en houdt z’n handjes vast, zodat die niet in het rond spartelen en hij daar geen afleiding van ondervindt. Mn vriend maakt oogcontact met hem en blijft dit houden gedurende de hele fles. Dit werkt goed bij ons zo, voor het eerst z’n hele fles leeg!