9 Reacties

2 maanden geleden

Ik volg even..heb ook een hongerige baby

2 maanden geleden

Mij is ooit door lactatiekundige verteld dat je eerst 1 borst 15 tot 30 min en dan andere borst zo lang als ze nog willen. Ze zei de borst is nooit helemaal leeg een baby krijgt er altijd nog iets uit alleen stroomt het niet keer snel eruit. Door ze dus 1 uur aan je borst te laten drinken krijgt je lichaam een signaal om meer melk aan te maken en daardoor hoog je de productie dus op. Daarom is het ook het beste mee te gaan in clusteren en er gewoon de tijd voor te nemen. Soms heel vervelend want betekend idd dat je soms 2 uur met een kind aan de borst zit. Maar hierdoor wordt vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd. Ik voed momenteel mijn tweeling allebei volledig met borstvoeding. En ja idd sommige avonden zit ik alleen te voeden. Ik ga meestal lekker relaxed zitten, pak wat lekkers en ga leuke serie kijken of film. En dan hoop ik dat de oudste 3 lekker doorslapen

2 maanden geleden

Je kunt hierbij wisselvoeden. Een borst is nooit helemaal leeg. Heb je borst 1 en 2 gegeven en is ze nog niet voldaan, dan borst 1 nog een keer, nog niet voldaan dan borst 2 nog een keer, etc. Zo kun je wel 5-6 of meer borsten geven tot ze voldaan is. Op deze manier krijg the lichaam super veel signaal binnen dat het melk moet maken.

2 maanden geleden

Ik denk eerlijk gezegd dat ze zo drinkt om je productie te verhogen en dat dit ook zo zal gebeuren. Maar snap de onzekerheid!

2 maanden geleden

Reactie op JIZNM

Mij is ooit door lactatiekundige verteld dat je eerst 1 borst 15 tot 30 min ...
Zoals hier goed beschreven gewoon in meegaan. Ik had bij mijn eerste echt avonden dat ik met der aan de borst zat. Die periode moet je even door en straks heb je er minder of geen last meer van als je productie en kindje op elkaar zijn afgestemd. Wordt echt makkelijker 😅. Gewoon op de bank en Netflix aan bijvoorbeeld. Goed ontspannen gaan zitten of liggen. Ik deed toen en nu weer veel liggend voeden dan ben je super ontspannen en stroomt je melk ook sneller en makkelijker. Als je echt wilt blijven kolven zou ik gaan powerkolven dat heeft snelste effect. Maar als je die melk weer geeft ipv de borst gaat het denk niet werken. Dan blijf je in de cirkel van kolven, bijvoeden. Ik zou dan kolven en die opbrengst lekker bewaren in de vriezer voor straks met de opvang en gewoon weer aanleggen. En je kolft altijd minder uit de borst als je kindje eruit kan krijgen. En misschien heel voor de hand liggend: veeeeel water drinken. Dat scheelt ook echt. Succes!

2 maanden geleden

Fenegriek en gezegende distel kunnen helpen je heb hiervoor ook supplementen: boezemvriendjes of van mothers's gem. Misschien kan een lactatiekundige helpen

2 maanden geleden

Dank voor alle fijne reacties! Het blijven aanbieden doe ik altijd, is alleen is ze zo gefrustreerd/boos dat er dan niet meer uit de borsten komt (of iig niet snel genoeg) dat ze dan heel hard begint te huilen, aan mijn tepel trekt en op mijn borsten slaat met haar handje. Compleet overstuur maakt ze zichzelf.. voor de goede vrede geef ik dan liever een flesje en ga meteen erna of als dat niet lukt een uur later weer kolven om het bij te houden. Iemand ook tips/ervaringen daarmee? Meer baby’s die dit gedrag vertonen? 😅

2 maanden geleden

Heb je ooit je borsten beide helemaal leeggekolfd en gekeken hoeveel erin zat? Als het echt weinig is dan kun je kijken naar manieren om de productie te verhogen.

2 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Heb je ooit je borsten beide helemaal leeggekolfd en gekeken hoeveel erin z ...
Ja, het wisselt heel erg per keer - soms is het 50-60ml als ik een uur ervoor heb gevoed, als het langer is (in de nacht bv) kan het wel ineens 200ml van beide borsten zijn.. ik probeer nu maar gewoon meer bij te kolven of iig stimuleren zodat mijn lichaam hopelijk het signaal krijgt dat er meer nodig is in 1 drinkbeurt!