30 Reacties
3 maanden geleden
Zakjes, ik toevallig van Medela, die kan je plat bewaren en daardoor bespaar je ruimte
3 maanden geleden
Ik heb zakjes gekocht vanwege dat je ze plat kan invriezen en ik kon niks fijns vinden qua glas om in te vriezen. Maar ik wil niet hebben dat de melk in de zakjes wordt opgewarmd ik wil nog glazen flessen gaan kopen voor als ze gekolfde melk krijgt.
3 maanden geleden
Mijn kraamhulp raade aan om het in ijsblokbakjes te doen en die blokjes daarna te bewaren in afsluitbare zakjes. Het is 1x kijken hoeveel ml een bakje is en dan kan je elke keer genoeg blokjes ontdooien.
3 maanden geleden
Ik heb eerst bakjes gebruikt, vond het erg onhandig en nam veel ruimte in beslag. Ook duurde het veel langer voor het ontdooid was. Uiteindelijk ben ik zakjes gaan gebruiken en vond dit veel fijner
https://www.bol.com/nl/p/flouer-moedermelk-bewaarzakjes-met-schenktuit-extra-groot-240-ml-100-stuks-borstvoeding-bewaarzakje-babyvoeding-bewaarbakjes-borstvoeding-zakjes/9300000040033802?referrer=socialshare_pdp_androidapp
3 maanden geleden
Ik heb bewaar zakjes van Babily. Niet de duurste, via bol.
Medela zakjes zijn heel fijn maar ook heel duur. Nu heb ik er 120 voor €20.
Ze hebben een schenktuit je dus denk heel fijn om te gebruiken. Bakjes en flesjes nemen zoveel ruimte in in de vriezer. Zakjes kan je plat invriezen en dan past er heel veel in een lade.
3 maanden geleden
Zakjes voor ijsblokjes inderdaad. Of moedermelk zakjes en dan per 50 mL invriezen (of minder) zodat je op het begin een beetje kan uitproberen hoeveel er nodig is
3 maanden geleden
Reactie op Chan98
https://www.bol.com/nl/p/120-stuks-moedermelk-bewaarzakjes-borstvoeding-zak ...
Eerst ijsblok zakjes idd gebruikt en daarna ook deze. Vond die heel fijn.
3 maanden geleden
Zakjes van nutrea via bol.com, zijn ideaal! Voor koelkast bewaren (voor kdv bijv) gebruik ik glazen flessen van sterifeed (ook via bol).
3 maanden geleden
Invriezen in ijsblokjes vorm met deksel, dan uitdrukken en in ikea zakjes bewaren. Zo kun je per 15-20cc uithalen
3 maanden geleden
Reactie op annesv92
Hoe komen jullie aan extra melk? Na de voedingen gaan kolven voor extra in ...
Ik gebruik een melkbakje ('lekschaal') op de borst waar ze niet uit drinkt. Hier loopt per voeding zo'n 20ml in. Dat verzamel ik door de dag heen en per 100/120ml vries ik een voeding in. Dat is een hoeveelheid die ze wat langer drinken of die makkelijk te combineren is met 1 borst geven ofzo..