30 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op annesv92

Hoe komen jullie aan extra melk? Na de voedingen gaan kolven voor extra in ...
Ik kolf 1x per dag om de borsten echt leeg te krijgen dus die portie vries ik dan in. Ik kolf na de voeding direct af.

3 maanden geleden

Reactie op Mandyr91

Ik heb eerst bakjes gebruikt, vond het erg onhandig en nam veel ruimte in b ...
Deze heb ik ook gebruikt, ze waren laatst uitverkocht maar kon gelukkig vergelijkbare vinden. Vooral handig met het er weer uitschenken en je kan er goed op schrijven met een balpen. En gewoon plat bewaren in de vriezer. Is ook voor de kinderopvang fijn. De hoeveelheid per zakje was 25/50cc in het begin en later 50/100cc. Ik zou ze niet te vol doen in het begin dan heb je wat flexibiliteit in de hoeveelheid.

3 maanden geleden

Reactie op annesv92

Al vanaf dag 3 overproductie 😅 dus toen begonnen met ochtend en avond de druk er flink af te kolven. Op die momenten geeft mijn man de fles dus dat ik niet nog meer stimuleer. Rest van de dag gaat hij lekker aan de borst. In de nacht ook de fles om niet nog meer te stimuleren. Ligt op dag 10 al bijna 1,5l in de vriezer 😅

3 maanden geleden

Medela zakjes. Kijk uit met troep van temu etc., is niet gefabriceerd volgens Europese / NL standaarden en ik zou dat vooral niet in de buurt van je kindje laten komen. Zeker omdat het over voeding gaat.

3 maanden geleden

Reactie op annesv92

Dat ligt denk ik ook een beetje aan je productie.. ik heb al vanaf het begin een overproductie én heel hoog toeschietreflex. Hierdoor is het voor mijn dochtertje zowat niet te doen om aan de borst te gaan, en kolf ik fulltime. Ik kolf elke 3 uur maar 8-10 minuten en heb dan ong 160-180 ml terwijl ze maar 90 ml drinkt, dus heb nu ondertussen bijna 4 liter in de vriezer liggen (ze is aanstaande donderdag 3 weken)

3 maanden geleden

Hier ook advies van de kraamhulp in silicone ijsblokbakjes.

3 maanden geleden

Vond dit ook wel echt een hele goeie. Dat er verschil zit in avond/nacht melk en overdag melk. Ik wil t ook op deze manier scheiden nog. Mja mijn kleine man was gister uitgerekend en is er nog niet. Dus we gaan r allemaal wel zien

3 maanden geleden

Reactie op Tessa_wensmama

Dat ligt denk ik ook een beetje aan je productie.. ik heb al vanaf het begi ...
Als je van de overproductie af wilt, dan kun je minder kolven en starten met in het begin wat melk uit je borst te laten stromen zonder kolf. Ik had ook jouw situatie bij mijn eerste. Het klinkt natuurlijk fijn zoveel melk, maar zo veel extra melk, dat is niet per se nodig. Wat je zelf wilt natuurlijk

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Als je van de overproductie af wilt, dan kun je minder kolven en starten me ...
Ik had een collega die had ook heel wat overproductie. Die kolfde op een gegeven moment niet alleen voor dr zoontje maar ook voor de moedermelkbank

3 maanden geleden

Altijs silicone Ijsblokjes bakjes met deksel gebruikt. Besteld via bol.com. Handig doseren.