12 Reacties

2 weken geleden

Ik heb geen tips maar volg graag even. Hier 8 weken in verwachting en een zoontje van 16 maanden, merk dat mijn productie echt enorm terug is gelopen en baal daar erg van 😅

2 weken geleden

Hier 13 weken in verwachting en geef alleen sochtends nog borstvoeding. Merk zelf nog geen verschil in tijd en in het gedrag tijdens het drinken, dus denk dat er nog niks is verminderd.

2 weken geleden

Hier ook dochter 16 maanden en voedde nog 5x per nacht. Je kunt niets doen aan afnemende melkproductie, dat is hormonaal namelijk. Anders hadden we dat allemaal al lang gedaan natuurlijk ;) Ik ben nu 15weken zwanger en merk sinds 7weken dat ze echt non-stop wou drinken, vooral snacht en dan huilen en dan drinken. Nu voed ik nog steeds, maar ze krijgt savonds eerst een flesje met 150ml koemelk. En soms heeft ze snacht echt honger, ik heb een nood-banaan naast het bed liggen. We kijken hoelang ze door wil drinken, misschien stopt ze straks opeens (smaak gaat ook nog veranderen volgens mij), misschien is ze er zo een die stug door blijft drinken, ongeacht of er melk uit komt. Ik zie het wel.

2 weken geleden

Het wisselt ook wel erg volgens mij. Bij mij ook gestopt tijdens zwangerschap maar kleine was toen al 2,5 en ik vond dat prima. Maar er zijn zeker vrouwen die tandemvoeden en die tijdens de zwangerschap kunnen blijven voeden. Het maakt natuurlijk ook uit hoe vaak je nog voed en of je vaak weg bent van je kindje

2 weken geleden

Stopte trouwens bij mij met 4 maanden, maar ik denk dat dat later in de zwangerschap was geweest als mijn dochter jonger was geweest. Bij 2,5 neemt de behoefte ook wel echt af

vorige week

Reactie op IJsthee

Het wisselt ook wel erg volgens mij. Bij mij ook gestopt tijdens zwangersch ...
Vaak zijn ook de tanden voeders wel een paar weekjes gestopt, of ze hebben een kindje dat 'droog' drinkt. Dus gewoon door drinkt terwijl er geen melk komt.

4 dagen geleden

Mijn zoon is bijna 17 maanden en hij krijgt nog +- 4x borstvoeding. Bij het wakker worden sochtends, voor zijn dut, voor het naar bed brengen en soms nog snachts. Ik ben met ong 13 maanden voor het eerst weer ongesteld geworden. Al duurde het 2 maanden voordat dat eindelijk was gestopt. Wij hebben de wens voor een tweede kindje. Ik vraag me alleen af of het kan dat je wel ongesteld bent maar niet vruchtbaar zegmaar door dat je nog borstvoeding geeft. Hoe is dat bij jullie gegaan die alweer zwanger zijn en borstvoeding geven/gaven? en wat weten jullie qua informatie over wat ik noem?

4 dagen geleden

Reactie op elmoelmo2

Mijn zoon is bijna 17 maanden en hij krijgt nog +- 4x borstvoeding. Bij het ...
Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar bij een menstruatie kun je er vanuit gaan dat er een cyclus is, en over het algemeen is er dan ook de mogelijkheid om zwanger te raken. Maar dat hangt dan vervolgens natuurlijk weer af van allerlei andere factoren ook. Borstvoeding is hoe dan ook in ieder geval geen betrouwbare anticonceptie, maar kan eventueel vruchtbaarheid verminderen. Wat voor informatie ben je specifiek naar opzoek?

4 dagen geleden

Reactie op Rensje93

Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar bij een menstruatie kun je er vanuit ...
Dit! Ik geen nog bv, al een half jaar weer ongesteld en nu 17 weken zwanger!

4 dagen geleden

Wat je zou kunnen doen is voordat je zwanger wordt proberen een voorraad op te bouwen in de vriezer met kolven. Als je productie dan stopt kun je in ieder geval nog een poosje 1 voeding per dag blijven geven voor de ondersteuning van de weerstand van je kindje

3 dagen geleden

Dankjulliewel voor jullie ervaringen! Ik heb nog een voorraadje melk in de vriezer die ik op kan maken inderdaad als dat nodig is. Of eigenlijk zelfs al op moet maken want het ligt daar al een jaar volgens mij, oeps haha. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen in een zwangerschap. Eerst nog zwanger worden.

2 dagen geleden

Volg even de groep borstvoeding op FB, staat heel veel info op!