16 Reacties

één maand geleden

♥️ Liefs van een andere mama met een kolf op de borst om 03:30 's nachts

één maand geleden

Weet dat beide keuzes goed zijn zolang het een keuze is waar jij volledig achterstaat. Je hoeft je nooit te verantwoorden om te willen stoppen: of je je nu goed voelt, slecht voelt, zware bevalling hebt gehad of lichamelijke ongemakken hebt of niet. Je mag altijd stoppen, ook als de enige reden js dat je gewoon niet meer wilt.

één maand geleden

Wat je ook kiest zolang het jouw eigen keuze maar is is het altijd de beste keus!!! Volg je hart meer kan ik niet zeggen. Liefs en een knuffel van een mama met nu (5.44) mijn twee meisjes aan de borst. ❤️

één maand geleden

Hoe vaak kolf je op dit moment? Zou het een optie zijn om minder te gaan kolven? Bijvoorbeeld afbouwen naar 3 keer per dag, of een ander schema wat voor jou houdbaar is? Elk kleine beetje borstvoeding is voor je kindje mooi meegenomen.

één maand geleden

Reactie op Megeli167

Hoe vaak kolf je op dit moment? Zou het een optie zijn om minder te gaan ko ...
Ik zit nu op zo'n 6 tot 7 keer. Soms sla ik de kolfbeurt van 4 uur in de ochtend over omdat ik gewoon echt te moe ben. Soms vergeet ik overdag te kolven omdat ik dan zo bezig ben met andere dingen, dan zit er ineens 4 a 5 uur tussen. Sinds deze week van de mw een strak schema wat betreft eten en rust nemen, daar plan ik het kolven dan bij in. Houd in dat ik nu weer met regelmaat om de 3 uur kolf, behalve het middag moment omdat ik dan op bed lig.

één maand geleden

Als je het nog veel langer doet ga je er aan onderdoor schrijf je. Lijkt me het aller belangrijkste dat je hier naar gaat luisteren, heeft je kindje ook het meeste aan. Je schrijft ook dat je het ook mooi vind je eigen melk te geven. Misschien 1 of 2 momenten per dag dit doen en kijken of dat beter vol te houden is? Of misschien geeft het zo veel lucht dat je er wel helemaal achter kan gaan staan om te stoppen, In ieder geval klinkt je bericht alsof actie nodig is en doe je het super!!

één maand geleden

Volgens mij is de beste start die je je baby kunt geven een gelukkige moeder die er kan zijn voor de baby. Niet een moeder die stress krijgt van kolven, op de klok leven en zich afvragen of dat allemaal wel goed is. Er zijn echt genoeg babies grootgebracht tot enorm gezonde volwassenen, je hebt het een mooi tijdje kunnen doen. Als het je nu opbreekt stop alsjeblieft met kolven. Zorg vooral dat je lekker in je vel zit en kan genieten van je kleintje!

één maand geleden

(Zelf overigens mijn eerste 3 maanden incl. afbouwen borstvoeding gegeven. Alles ging prima alleen ik had er gewoon geen zin meer in altijd op de klok te leven en als enige verantwoordelijk te zijn voor haar voeding!)

één maand geleden

Iedere dag dat je je kindje borstvoeding hebt gegeven is al heel fijn en knap! Als het zoveel van je vraagt is het dat misschien niet meer waard nu…? Je hebt je kindje al de beste start gegeven dat je kon en misschien is het voor nu klaar? Dat je even mag focussen op jezelf en je eigen herstel 😘 dat zal je kindje uiteindelijk ook ten goede komen ipv misschien helemaal tot het uiterste gaan met de borstvoeding?

één maand geleden

Wat knap dat je het al die tijd hebt volgehouden! En wat fijn dat je hulp hebt gezocht en gekregen nu. Lijkt me heel pittig, fulltime kolven. Je mag anytime beslissen dat het zo genoeg is geweest, of dat je kv en bv wil combineren. Jij verdient het om ook een gelukkige mama te zijn, en als het kolven zo'n blok aan je been wordt, is dit misschien het moment om iets te veranderen. Je hebt je zoontje al een geweldige start gegeven, dat blijft staan, wat je ook kiest nu. Iedere keuze die je maakt is goed, en je hoeft niks te verantwoorden. Sterkte!

één maand geleden

Reactie op Aapie32

Ik zit nu op zo'n 6 tot 7 keer. Soms sla ik de kolfbeurt van 4 uur in de oc ...
Om de 3u kolven is ook heel pittig! Misschien moet je eens kijken wat er gebeurt als je naar om de 4u of zelfs om de 6u gaat! Langzaam afbouwen moet je sowieso. Probeert het een weekje en als het nogsteeds te veel van je vraagt kun je altijd besluiten om te stoppen.

één maand geleden

Ik heb 3 dagen bv gegeven en erna gekolft en gegeven tot ongeveer 5 weken. Ik kreeg een hele heftige borstontsteking en het was voor mij meer frustratie dan genieten. Ik geef hem nu de fles en de mentale load is er zo erg vanaf. Elke keer als ik ging kolven werd ik een soort van down, onrustig zelfs misselijk en het was ook enorm pijnlijk. Ik had het graag langer vol gehouden maar mijn zoon ziet me liever gelukkig en fit ipv dat ik hiermee door was gegaan.. voor mij is het de beste keuze geweest en het heeft me erg opgelucht dat ik me niet meer zo voel

één maand geleden

Reactie op claudiamaximee

Ik heb 3 dagen bv gegeven en erna gekolft en gegeven tot ongeveer 5 weken. ...
Fles met kunstvoeding*

één maand geleden

Volgens mij heb je genoeg aan je hoofd. Je kunt inderdaad proberen om wat af te bouwen en voelen wat dat met je doet. Je kunt sowieso niet van de ene op de andere dag helemaal stoppen. Wat ik je mee kan geven van mijn eerste kindje (9 maanden fulltime kolven); ik ging er uiteindelijk aan onderdoor en het heeft een hele tijd gekost om daar weer bovenop te komen. Gun jezelf de zorg voor jezelf en daarmee voor je kindje. Liefs

één maand geleden

Dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik heb voor mezelf besloten tot 3 maanden volledig te voeden en dus kolven. Dan kijk ik hoe ik me erover voel en ga ik afbouwen. Dan hoop ik het tot 4 maanden te kunnen rekken en dan is het mooi geweest. Het geeft al meer rust nu ik voor mezelf een plan bedacht heb. Nu het gesprek nog met m'n partner aangaan, maar dat komt ook wel goed

één maand geleden

Uit ervaring weet ik dat het zo lastig is om de knoop door te hakken om te stoppen. Ik kolf ook fulltime en het breek mij ook op. Ik ben nu dus begonnen met afbouwen en kolf nu sinds een paar dagen elke 6 uur ongeveer en dit geeft mij al zoveel lucht! Ik zou het je echt aanraden, je eigen mentale gezondheid is belangrijk voor jezelf en voor je kindje. Heel veel sterkte en hoop dat je je wat beter gaat voelen