22 Reacties
2 maanden geleden
Ik kan het heel goed begrijpen. Ik kan ook geen live borstvoeding geven door een aantal complicaties. De eerste kraamweek heeft me dochter onder een blauwte lamp moeten liggen vanwege geelzucht. Ze mocht er alleen een kwartier uit voor de fles. Dus ik heb nooit kunnen “oefenen” met live voeden. Waardoor het nu een “luie” drinker is geworden. Hierdoor pakt ze de borst niet meer. Ik vind dat zo zo jammer en het makkelijke gaat er zo ook af. Ik kolf nu wel af en geef dat via de fles. Maar ik ervaar daar wel vaak veel stress en ongemak door en daardoor is me productie ook sterk verminderd waardoor ik ook kunst erbij moet geven. Ik heb het weten te accepteren ook al vind ik het wel erg jammer. Ik zie mijn dochter groeien en ze is zo ontzettend vrolijk en dat vind ik het aller aller belangrijkste!
Ik kan jou alleen meegeven: wees niet te streng voor jezelf lieve mama! Je doet het juist goed en zo mooi om te horen dat je het allerbeste voor je kindje wil! Geniet van de voedingsmomenten samen met je dochter. Want die kleintjes voelen wel degelijk een spanningsveld bij je!
2 maanden geleden
Misschien motiveert dit je..
Ik heb de eerste kraamweek en tot de 2/3e week weinig gegeten en gedronken vanwege geen eetlust. Ook wist ik weinig over hoe je de productie omhoog krijgt en dat kolven daarbij hielp. Wat resulteerde net als jij dat men baby in de eerste paar dagen heel veel afviel en dat ik ook verplicht naar kunstvoeding moest om bij te sterken. Ondertussen gaf ik toch bv erbij. Pas bij week 4 ben ik bij de lactatiekundige geweest en die vertelde dat je tot 6 weken nog je best kan doen om de melk productie te verhogen dmv powerkolven en de juiste voeding en vochtinname.
Dat heb ik zoveel mogenlijk proberen te doen al ben ik geen groot fan van kolven. Ik krijg ongeveer 50-80 ml uit beide borsten wat natuurlijk te weinig is voor me baby van 6 wken. Dus de rest krijg tie kunstvoeding. Doe wat goed voelt! Ik wil kosten wat het kost dattie toch iets van mijn melk binnen krijgt. En als het niet meer word heb ik er ook vrede mee al krijgt tie maar 30 ml per voeding van mij en de rest kunstvoeding. En ohja vaak aanleggen helpt ook!
Fenegriek heeft mij ook mega geholpen. Succes girl x en onthou wat niet lukt, lukt nou eenmaal niet❤️❤️