8 Reacties

één maand geleden

Begrijp het heel goed! Ik doe afkolven en dan extra geven en badje savonds helpt ook bij mijn kleine met meer doorslapen. Wij hebben ook 4 kids in totaal in huis. Ben ook gesloopt af en toe van de nachten

één maand geleden

De tijden die je kindje komt voor een voeding vind ik heel erg netjes! Met flesvoeding weet je ook niet of ze door zal gaan slapen. Mij lijkt snachts een fles maken ook meer gedoe dan ff aanleggen. Maar als je er echt aan onderdoor gaat dan moet je naar je gevoel luisteren. Persoonlijk zou ik het vol proberen te houden.

één maand geleden

Deze gedachte heb ik ook weleens gehad. Maar mijn eerste kreeg nutrilon en die slaapt nog steeds niet door. En ook niet met 10 weken. Toen vond ik het zoveel gedoe om flesjes te maken, baalde echt dat ik geen bv kon geven. Op basis van bovenstaande blif ik dus bv geven. Wat je evt kan proberen is 22.30 kv geven en kijken of dat Misschien wat is?

één maand geleden

Als het doel doorslapen is: daar heb je echt geen zekerheid in én je kindje komt zo te lezen maar 1x ‘s nachts… dat is echt mega goed al?? Hier kunstvoeding en ook 1 maar soms 2 voedingen in de nachten. Los daarvan: je mag natuurlijk altijd stoppen als het je opbreekt, maar weet dat doorslapen niet perse zo zal zijn

één maand geleden

Ik weet niet hoelaat je slaapt , maar je zou zelf al om 22:30 kunnen “slapen”. Voeden en gelijk slapen als je klaar bent. Of kijken of een droomvoeding helpt, voeden terwijl de baby slaapt.

één maand geleden

Kunstvoeding is geen garantie op doorslapen helaas. Ik geef borstvoeding en mijn dochter slaapt van 20u tot 4/5u, dan een voeding en slaapt zo weer door tot 9u. Vriendin van mij heeft kunstvoeding en haar zoontje is nu 1 jaar oud en begint nu pas 8 uurtjes achter elkaar te slapen. Ik zou het proberen door te zetten, aanleggen is minder werk dan een fles maken in de nacht. Wellicht kan je liggend voeden in de nacht en zo veilig co-sleeping toe passen tijdens het voedmoment zodat je wel rust krijgt?

één maand geleden

Aan voeding ligt het niet of ze doorslapen of niet. Vanaf 3 maanden komt er wel wat meer ritme is mijn ervaring. Het ligt ook aan hoe het overdag verloopt. En mocht je s avonds bijvoorbeeld afgekolfde melk van s ochtends geven, dan zit er meer cortisol in en dat houdt je kindje wat alerter. Let op temperatuur in de kamer en laat het vooral los. Eventueel kun je je kindje op haar buik laten slapen, dat geeft iets meer druk op de buik, waardoor ze lekker kan slapen. Denk er nog even over na en of verdeel de nacht met je partner als die er is. Ook ivm andere kids en zorg s nachts en s ochtends. Een paar keer vroeg zelf naar bed helpt ook al. Zorg goed voor jezelf!

één maand geleden

Pittig weer he die gebroken nachten! Ik vind wel dat je kindje met 1 nachtvoeding het echt al super knap doet! Dat kindjes met kunstvoeding langer doorslapen is helaas nooit bewezen. Als dat al zo is, dan is het hooguit omdat ze veel grotere flessen krijgen dan dat een kindje normaal gesproken aan de borst drinkt, maar de vraag is of je dat moet willen. Stel dat je nu zou stoppen, en je kindje slaapt hetzelfde op nutrilon, zou het voor jou dan oke voelen, of zou je spijt hebben? Ik denk dat dit wel een belangrijke vraag is die je jezelf moet stellen. En zijn er nog andere manieren waarop je aan met slaap kan komen? Kun je bijvoorbeeld om 8 uur naar bed s avonds? Niet gezellig, soms wel nodig, en het is tijdelijk. Of zou samen slapen een verschil kunnen maken? Kan je zelf om 9 uur een flesje kolven, dat je osrtner de voeding om 22.30 geeft, zo kun jij van 9-3 aan één stuk slapen en zo heb je zo al 6 uur achter elkaar.