12 Reacties

4 maanden geleden

Ik legde natte washanden of zoogcompressen in de vriezer en hield die erop. En iveel masseren

4 maanden geleden

Stuwing is echt vervelend! Probeer vooral niet te veel ernaast te kolven want dan gaat de productie omhoog. Stop koude koolbladeren in je bh om te koelen of maak kraamverband nat en leg in de vriezer. Zorg wel dat deze niet direct op je vorsten legt maar met een doek. En draag een sportbh oid voor tegendruk. Succes eventjes, is iets waar je even doorheen moet maar mag niet lang duren. De kraamzorg kan je ook adviseren en een lactatiedeskundige is helemaal fijn.

4 maanden geleden

Zou even lactatiekundige bellen voor advies of consultatiebureau, ik lees ook dat ze 5 dagen oud is heb je nog kraamzorg ? Die zijn er meestal tot de 8e dag ook die kun je vragen. Ik heb zelf ook wel borstvoeding gegeven alleen ik ak over productie wadoor vettig melk achterin bleef zitten en me kinderen nooit vol zaten dus altijd snel mee gestopt. Dus ik ben bang dat ik dan verkeerd advies geef. Dus lijkt me beste vopr echt juist advies, lactatiekundige, consultatiebureau of kraamverzorgende te vragen ☺️

4 maanden geleden

En idd zo als andere al vermelden voor stuwing nat washandje is hele verlichting

4 maanden geleden

Hi, ons zoontje is 6 dagen oud en ik heb precies hetzelfde! We liggen nog in het ziekenhuis vanwege vroeggeboorte en ik kreeg de tip van de lactatiekundige hier om vóór het kolven 2 luiertjes gevuld met warm water op m'n borsten te leggen om ze goed warm te maken, en vervolgens tijdens het kolven de borst te masseren, bijna vanuit de oksel naar de tepel toe. Sinds ik dit steeds rondom de hele borst doe is de stuwing een stuk minder. Wie weet helpt het bij jou ook!

4 maanden geleden

Proberen goed te koelen inderdaad na het voeden. En zo min mogelijk te kolven. Je borsten gaan zich nu afstemmen op de behoefte van je baby. Alles wat je meer kolft dan wat de baby drinkt blijven je borsten ook produceren. Ik zou wel een consult met laktatiekundige aanbevelen aangezien je eerst met de fles hebt moeten voeden

4 maanden geleden

Kolven zorgt voor meer productie; alles wat uit de botst gaat wordt ook weer aangemaakt. Je kunt het beste je baby de melkproductie laten regelen. En een lactatiekundige inschakelen is een goed idee, dat is zooo waardevol ipv tips en tricks ook voor de periode die nog komen gaat!

4 maanden geleden

Als je kindje nu goed groeit zou ik stoppen met kolven. Je kindje neemt in principe wat ze nodig heeft en je borsten stemmen daar op af. Als je daarna nog gaat kolven ben je eigenlijk een over productie in de hand aan t werken. Borstvoeding is echt vraag en aanbod. Als het echt nodig is om bij te kolven zou ik een lactatiekundige mee laten kijken. Zij kunnen jou het beste begeleiden. Beter dan kraamzorg of verloskundige

4 maanden geleden

Warme douche straal erop en dan meteen voeden

4 maanden geleden

En idd stoppen kolven tegen overproductie

4 maanden geleden

Voeden (eventueel met de hand de ergste druk er kort afhalen), daarna koelen en zeker niet meer extra kolven! Je kleine gaat het nu reguleren en het kolven houdt de overproductie in stand. Ik heb vorige keer ook aan blokvoeden gedaan (1 borst per keer) in overleg met kraamzorg en verloskundige. Daar had mijn dochter meer dan genoeg aan 90% van de tijd. ☺️

4 maanden geleden

Leeg kolven, je borsten zien dit als een reset en niet als een kolfbeurt