26 Reacties
3 maanden geleden
Als aller eerst gefeliciteerd met jullie kleine man! Heel herkenbaar over dat plassen 😂
Ik werk op een kdv en daar gebeurd het vaak dat jongens gelijk gaan plassen zodra die luier open gaat. Wat ik dan standaard doe is eerst de luier open even gluren en gelijk weer de luier er tegen aan. Als er dan nog een plasje komt dan ben je snel genoeg. Zodra die dan is uitgeplast kan je m snel verschonen. Ja mam, je moet ook snel zijn bij de jochies 😜
3 maanden geleden
Bij ons zoontje kun je zien wanneer hij gaat plassen, ('dat ding' gaat wat omhoog staan) wij doen de schone luier vast onder de vieze luier zodat als je de vieze luier weghaalt en hij gaat wel plassen dit in de schone luier terecht komt. Scheelt mij heel veel wassen op deze manier🤣. Ook houden wij zijn ding naar beneden als hij gaat plassen,
3 maanden geleden
Doekje op het piemeltje leggen! Dan straalt het in ieder geval niet zo ver haha.
3 maanden geleden
Hier hetzelfde, met zowel poep als plas 🤣 met een doekje over z’n buikje van te voren helpt hier niet, gaat hij alleen maar van huilen vaak. Ik leg nu steeds de schone luier al helemaal uitgevouwen klaar en als hij begint te plassen hou ik hem er snel tegenaan, dan vangt die het meest wel op. Beetje zonde van de luier maar ja het werkt wel beter dan een doekje of iets
3 maanden geleden
Hier mama van 2 zoontjes. Een echte boysmom dus. Mijn gouden tip. Een hydrofiel washandje op zijn piemeltje leggen zodra je de luier af doet. Dit doen wij ook altijd. Dan wordt alleen je verschoonmat nog nat maar hoef je zelf niet steeds schone kleren aan te doen. 😊
3 maanden geleden
Inderdaad een billendoekje op het piemeltje leggen als je gaat verschonen 😊
3 maanden geleden
Reactie op Anoniemnrzoveel
Inderdaad een billendoekje op het piemeltje leggen als je gaat verschonen � ...
Je kan beter een droog doekje gebruiken. Een billendoekje is koud en nat dat stimuleert nog meer om te gaan plassen. Wij gebruiken daarom altijd een hydrofiel washandje.
3 maanden geleden
Hahah hier dezelfde situatie. Ik heb geen tips dus maar ik vind sowieso de anatomie van een kereltje daar echt wennen. Die ballen die je aan de kant moet slingeren om eronder te poetsen enzo. Hoe het bij een meisje werkt toch wat logischer voor mij 😂
3 maanden geleden
Doekje er op leggen en een schone luier al onder de vieze luier klaar leggen. Dan hoef je de vieze alleen maaar weg te trekken en ben je snel met een nieuwe luier om doen. En mocht je dan het doekje vergeten heb je al wel een nieuwe luier die je snel over de piel kan trekken zonder dat alles gelijk onder zit. Tip van mn kraamzorg toen, erg fijn wij doen niet anders meer.
3 maanden geleden
Doekje net onder de navel, luier beetje opendoen en even wachten. Dan plast hij vaak gelijk, werkte bij ons ander zoontje ook top.
Andere tips:
- Koop bij Action puppy pads en leg die op je hoeslaken van je verschoonkussen.
- Als je een schone luier omdoet, piemel naar beneden laten wijzen.
3 maanden geleden
Reactie op ~kinderwens2~
Je hebt ook speciale piemelhoedjes😂
Maakt het verschonen een stuk gezelliger 😂