11 Reacties

4 maanden geleden

Dit herken ik. Ik heb dit ook sinds van de week. Ik heb hooikoorts en nies mij een ongeluk. Snotteren valt gelukkig wel mee, maar dat geluid in mijn oor is echt heel vervelend. Toevallig bij mij ook in mijn rechteroor . Ik zei vanavond nog tegen mijn man ‘als het maandag niet weg is, ga ik langs de huisarts’

4 maanden geleden

Ik herken dit ook in 1 oor brommend geluid in een bepaald ritme ofzo

4 maanden geleden

Oorsuizingen kan zeker bij de zwangerschap horen! Je pompt veel meer bloed in de rondte en dit kan oorsuizingen veroorzaken. Ik had al pulserende tinnitus voor m’n zwangerschap en het geluid is gedurende de zwangerschap steeds erger geworden. Toevallig vorige week met mijn huisarts hierover gebeld, zij gaf aan dat het waarschijnlijk door de zwangerschap zal komen en anders moet ik een paar maanden na mijn bevalling opnieuw een MRI. Vervelend is het wel!

4 maanden geleden

Wat zegt je vk? Oorsuizen kan horen bij een hoge bloeddruk, toch?

4 maanden geleden

Ik heb dit ook in de zwangerschap en in mijn rechter oor. Als je erop zoekt zie je toch meer mensen die dat aangeven tijdens zwangerschap!

4 maanden geleden

Ik heb al weken last van oorsuizen/oren die dicht zitten juist door mijn lage bloeddruk tijdens de zwangerschap. Heel irritant maar kan geen kwaad.

4 maanden geleden

Dat is wel degelijk door de zwangerschap, ik heb het eigenlijk ook constant gehad. Nu nog erger, neus zit dicht, keel irriteert en oren ook dicht. Oren zijn nu schoon maar suizen nog erg. Blijkt dat het ook allemaal met oedeem vorming te maken heeft. Niet alleen je voeten zwellen op maar ook je slijmvliezen. En die zitten ook in je keel neus en oren. Hopen dat het snel over is na de bevalling

4 maanden geleden

Dankjewel voor de reacties! ‘Fijn’ te lezen dat er herkenning is, uiteraard niet voor jullie maar wel voor mijzelf. Bijzonder dat jullie het wel aan de zwangerschap relateren en de huisarts dan zo stellig was… De verklaring wat betreft het vocht klinkt heel passend, afgelopen week behoorlijk op gaan zwellen door de hitte. Ik heb het nog niet met de verloskundige gedeeld, m’n bloeddruk is tot nu tot altijd goed en constant geweest. Ik heb maandag weer een afspraak en zal het haar voorleggen. Ik ben wel benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Lukt het ontspannen te blijven?

4 maanden geleden

Reactie op MJH22

Dankjewel voor de reacties! ‘Fijn’ te lezen dat er herkenning is, uiteraa ...
Ik loop er al 4 jaar mee en tja, het went soort van. Als ik er echt zat van ben, ga ik op m’n rechteroor liggen en dan is het geluid een stuk zachter. Probeer je er niet aan te ergeren, daar wordt het niet beter van. Soms als ik te lang in stilte zit, ontkom ik er bijna niet aan om me er niet aan te ergeren. Dan zet ik muziek aan of de tv, der leidt dan toch af ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Ik loop er al 4 jaar mee en tja, het went soort van. Als ik er echt zat van ...
Jeetje al 4 jaar! Wat onwijs vervelend voor je zeg. En dan heb ik het nu over een week….. Goed te lezen dat je een modus hebt gevonden hier mee om te gaan. Dank voor de tips!

4 maanden geleden

Reactie op MJH22

Jeetje al 4 jaar! Wat onwijs vervelend voor je zeg. En dan heb ik het nu ov ...
Ja heel gek, opeens was het er en werd het erger 🤷🏼‍♀️ Maar heb een MRI gehad en ze kunnen niks geks zien en gaan er dan vanuit dat het komt door een ader die langs m’n oor loopt. Wat ik persoonlijk dan weer gek vind, dat je daar na 30 jaar opeens last van hebt? Maar goed, het zou wel verklaren waarom het nu in de zwangerschap erger is omdat je meer rondpompt. Hoe dan ook, ik zal het een plekje moeten geven! 🫣