14 Reacties

8 dagen geleden

Mijn zoontje van 13 juli is er net van hersteld Was even pittig omdat het aan het begin steeds slechter ging met ademen, daardoor vaak bij de huisarts gezeten om alles goed te laten checken. Gelukkig een laagdrempelige huisarts wat zulke gevallen betreft betreft. Hij heeft een puffertje gehad, veel neus spoelen met zoutoplossing en een neusspray op recept van de dokter (xylonogiets, moeilijke naam ;). Gelukkig uiteindelijk niet naar het ziekenhuis gehoeven! Hij was ondanks alles vrolijk (hoe dan?!) en actief en alert, vooral dat laatste vond de huisarts belangrijk om te zien Na 4 dagen ging het ineens in snelle stappen ineens beter en nu 2 weken later niet meer verkouden! Dus bij elke twijfel gewoon extra naar de huisarts! Hopelijk herstelt je zoontje er snel van! Ik vond het een pittige week, zelf weinig geslapen ervan !

8 dagen geleden

Hoe weet je dat het dit virus is? Ooit met mn oudste die toen 2 was op de spoed gezeten, en zij dachten dat het RS virus was. Maar ze hadden haar er nooit op getest. Zoontje is net hersteld van een verkoudheid, maar zonder hoesten of erge benauwdheid..

8 dagen geleden

Mijn dochtertje (23juli) ligt sinds woensdagavond opgenomen in het ziekenhuis met ernstige RS bronchiolitis. Het is een heeel ziek meisje, echt sneu om te zien. Ze krijgt maximale zuurstofondersteuning en voeding via een sonde omdat zelf drinken te veel energie kost. Donderdagmiddag was haar dieptepunt waarbij ze een hartslag van 200/min met een ademhaling van 60-90/min had. Gelukkig is dit na een uur iets rustiger geworden anders was er hele grote kans geweest dat ze uitgeput was geraakt. Inmiddels maakt ze kleine stapjes vooruit, ze is weer wat meer alert als ze wakker is, ze plast weer beter, het zuurstof kunnen we langzaam iets afbouwen. Kleine lichtpuntjes in een herstel wat waarschijnlijk nog wel even zal duren. Heel zielig om mijn vrolijke en actieve meisje nu als een zielig hoopje in bed te zien liggen..

8 dagen geleden

Hier geen idee of het rs is, maar al bijna 2 maanden verkouden. Zetten zich om in een longontsteking. Ab kuur gehad. Hoesten en benauwdheid werd minder. 4 dagen na de stop weer koorts. Meneer zit helemaal vol snot. Hebben al salbutamol inhalaties gehad en xylometazoline, maar niks lijkt te helpen. Gelukkig drinkt hij nog en is hij niet zo benouwd als aan het begin van zijn ab kuur, maar vind het wel erg lang duren...

8 dagen geleden

Mijn dochtertje heeft in oktober in het ziekenhuis gelegen met bronchiolitis. Gelukkig uiteindelijk geen zuurstof of sonde nodig gehad. Artsen/verpleegkundigen gaven aan dat de piek ligt rond dag 8/9 en dat het daarna langzaam beter moet gaan.

8 dagen geleden

Reactie op mirjam1986

Mijn dochtertje (23juli) ligt sinds woensdagavond opgenomen in het ziekenhu ...
Wat naar :( Heel veel sterkte!!

7 dagen geleden

Mijn dochter (4,5 mnd) is al een weekje flink aan het hoesten en het wordt steeds wat erger. Nu ook benauwd en weinig drinken. Ik ga morgen toch maar even de huisarts bellen om alles te laten checken, maar op welke signalen moet ik letten om aan de bel te trekken? Ze is namelijk verder wel alert, alleen niet meer zo vrolijk als hiervoor 😟 Ook “kletst” ze bijna niet, ik denk omdat ze last van haar keel heeft. Tips zijn welkom!

7 dagen geleden

Reactie op Axx01

Mijn dochter (4,5 mnd) is al een weekje flink aan het hoesten en het wordt ...
Vooral naar je eigen gevoel luisteren! Mijn kindje is altijd alert gebleven maar toch meerdere keren bij de huisarts gezeten en ook een keer bij de huisartsenpost, en dat vonden ze in het geval van mijn zoontje helemaal niet gek! Ik moest naast alertheid ook letten op intrekkingen bij zijn borst/buik, wat hij op een gegeven moment ook had, dat geeft aan dat ie moeite heeft met ademen. Bij twijfel gewoon even bellen met huisarts/huisartsenpost :) zij kunnen ook goed vertellen waar je op moet letten!

7 dagen geleden

Reactie op Axx01

Als ze gaat intrekken met het ademhalen moet je echt niet wachten met beoordelen.. let op intrekkingen in de buik, tussen de ribben, bij de sleutelbeentjes of neusvleugelen.. dit zijn allemaal tekenen dat je kindje heel hard moet werken om aan adem te komen!

7 dagen geleden

Onze dochter heeft 3 nachten in het ziekenhuis gelegen met RS. Eerst 1 nachtje omdat ze erg benauwd was, intrekkende borst en adempauzes. Toen leek het de volgende ochtend beter en mochten we naar huis. Eenmaal thuis werd ze als maar zieker, kreeg ook koorts, steeds lamlendiger en snotteriger. Toen na 2 dagen weer later checken bij de huisarts en is ze weer opgenomen in het ziekenhuis. Ze had 90 ademhalingen per minuut, waar zo’n 40-50 normaal is. Ze hebben haar zuurstof gegeven zodat ze niet zo hard hoefde te werken. Ook kreeg ze 2 soorten neusdruppels/spray. Dit hielp heel goed gelukkig, maar we hebben er flinke zorgen van gehad. Ze is 2 nachtjes gebleven tot ze haar zuurstof zelf weer goed kon houden. Toen thuis ook nog wel een dag of 5 flink uitzieken. Al met al denk ik zo’n 2 weken geduurd. Al met al zou ik gewoon tijdig aan de bel trekken en laagdrempelig eens naar de huisarts gaan om even te checken. Zeker als ze minder drinken, minder plassen, als koorts aanhoudt of als ze moeite hebben met ademhalen (snel, piepend, intrekkingen etc).

6 dagen geleden

Mijn dochtertje van 4 maanden bijna 5 ligt wel in ziekenhuis, erg benauwd veel slijm hoesten en bijna geen lucht krijgen , daarbij heeft ze ook koorts en begon ineens halve flessen staan wij slapen nu al voor 2e nacht in het ziekenhuis, ze heeft aan de zuurstof gezeten vannacht nu gaan ze kijken of het zonder lukt

6 dagen geleden

Reactie op mirjam1986

Mijn dochtertje (23juli) ligt sinds woensdagavond opgenomen in het ziekenhu ...
🥹zo zielig ... het moet echt goed komen ! 🙏

6 dagen geleden

Hier ook gehad. Wij werden naar de spoedeisende hulp gestuurd nadat we bij de Hap zijn geweest. Onze zoon van 4 maanden mocht wel mee naar huis. Hij wilde niet drinken dus hebben we hem gevoed met een spuitje, zo zielig. De arts gaf aan dat ze 5/6 dag het ergst is en dat het vanaf dat moment beter zou gaan en dat klopte ook. Als hij zo ziek was op dag 2 was ook hij opgenomen geweest. Hij hoest nog steeds maar verder helemaal weer de oude gelukkig.

6 dagen geleden

Reactie op Axx01

Je kan letten op een piepende ademhaling en kijk even naar haar buikje tijdens het ademhalen. Als ze die meer intrekt dan anders, wilt zeggen dat ze benauwd is. Als je het niet vertrouwd zou ik sowieso even langs de huisarts gaan. Liever een keer te veel dan te weinig