18 Reacties
4 maanden geleden
Ik denk dat onze kleine (of misschien niet zo klein haha) meid ook zo is ongeveer!
Ik heb het er met de verloskundige over gehad bij een gesprek en zij zei dat ik mezelf nergens zorgen over hoeft te maken.
Bij de echo kreeg ik het gevoel alsof ze VEEEL te groot was, terwijl mijn verloskundige zei: je zit binnen de marges (wel aan de hoge kant) dus maak je geen zorgen.
Ik heb hier op 24Baby verhalen zitten lezen waar de babies nog groter waren en waar de mama’s ook moesten afwachten.
Zo lang alle checks verder oké zijn, lekker genieten van de baby in je buik. En ik heb ooit gelezen: dikkere babies slapen beter, dus dat hou ik nu maar voor ogen 😂.
4 maanden geleden
Met 31 weken was het buikje van onze kleine meid ook te groot en werd ze al rond 2100gr geschat. Nu heb ik morgen met 35+1 een extra groeiecho om te kijken of het een groeispeurt was of dat ze echt groter is.
Mocht ze echt groter zijn dan gaan we het over inleiden hebben vertelde ze. Ze gaan dan de ‘risico’s’ van afwegen van afwachten tot ze zelf komt of het inleiden. Zelf dacht ik oké welke risico’s dan? Maar dat had dan te maken met bijv een schoudertje wat vast kan blijven zitten. Daarbij gaf ze wel gewoon aan dat het een schatting is en er altijd zoveel % marge verschil zal zijn…
Meer weet ik zelf ook nog niet en zal ik morgen verder horen🙈.
4 maanden geleden
Hier met 20weken een p100 baby. Nooit zelf me zorgen gemaakt en de vk ook niet. Nu is het buikje bij de laatste echo (was met 33+6) geschat op p87. Alsnog prima en ze verwacht dat het ergens rond de 4000gr uit komt.
Niks om mezelf zorgen over de maken. Wordt het groter ook prima, was zelf bij de geboorte ook een 8.5pond (in de familie zetten we grote baby's op de wereld). Geen reden om medisch te gaan en ook zeker niet voor inleiding
Jij hebt een hele nette p waarde en het gewicht hoort zich voor mij ook als normaal aan en niet extreem.
Hier zeiden ze pas bij p97-p98 sturen we door voor extra echo's.
4 maanden geleden
Een groot buikje kan een indicatie zijn voor zwangerschapsdiabetes. Is daar niet over gesproken geweest?
4 maanden geleden
Ik denk dat het gewoon een ongelukkige woordkeuze is van de echscopiste. Je baby is aan de grote kant (waarschijnlijk) en daar is niks mis mee. Maar zoals ze zelf al zegt; het is niet groot genoeg of afwijkend genoeg om er verder werk van te maken. Ik zou me daaraan vast houden.
Zelf maakte ik me enorm veel zorgen om de grootte van mijn eerste kindje. Vriend had al 2x 4,5kg en een keer 6kg als kids… Gelukkig was die praktijk mega relaxed en hebben ze nooit extra groei echo’s gedaan. Mijn dochter werd met 39+6 4250, daardoor hier nu wel groei echo. Wederom een grote baby maar na een echo gestopt want ze zei; jullie zijn groot, broers en zussen waren groot.. dit wordt ook weer een boven gemiddeld grote baby. Maar daar is niks mis mee. Ik heb een super chille makkelijke snelle bevalling gehad. Laat je niet gek maken!
4 maanden geleden
Reactie op Minimeid
Ik denk dat onze kleine (of misschien niet zo klein haha) meid ook zo is on ...
Hahaha slapen beter was helaas op ons niet van toepassing 😂😂 Hate to break it. Maar wat wel fijn is dat je gewoon een rompertje over het hoofd kan trekken zonder dat je bang bent dat het kindje in 2en breekt 😅 Het vasthouden en omkleden van een ‘grote’ baby vond ik echt veel fijner dan bij een krieltje.
4 maanden geleden
Ik had bij mijn eerste te grote buik. Toen was mijn vruchtwater ook te veel.
4 maanden geleden
Mijn kindje heeft ook een grotere buik als gemiddeld. Ligt bijna 2 weken voor op groei. Hoofdje en rest van het lichaam is wel gemiddeld. Ik zit ook net onder de grens van doorsturen. Vk en ziekenhuis maken zich beide geen zorgen en zeggen liever een grotere baby als een kleine. Ik ben bijna 38 weken en geschatte geboortegewicht is rond de 4000 gram
4 maanden geleden
Hier p95, tweede kindje, verloskundige zei er verder niks over. Alleen dat ik blijkbaar zulke grote kindjes maak en dat het geboortegewicht rond de 4kg geschat word. We zijn ervoor gemaakt hè 🙌🏻 vaak wijkt het af, zou me er niet te druk om maken. Bij m’n eerste ben ik ingeleid, hij woog bijna 3800g bij de geboorte. Dus stel ik haal bij deze de 40 weken zal ‘ie idd rond de 4kg kunnen wegen. Kijk voor de grap eens bij de geboorteclub juni, daar zijn heeeeel veel kindjes van 4+kg geboren 🙌🏻
4 maanden geleden
Door te sturen was waarschijnlijk voor alsnog een zwangerschap suikers test. Mijne was met 0.1 te hoog en doorgestuurd naar het ziekenhuis. Aan het prikken en "dieet". Enkele metingen gehad. Maar hij groeide gewoon op eigen lijn(ipv extreem hard of met uitschieters) en vruchtwater was normaal. Bij ons werd ie op meer dan 4kg bij geboorte geschat. Na 3 afspraken in het ziekenhuis mochten wij weer terug naar de VK.
Dus dat hebben we ook gehad. Nu ligt ie alleen in stuit dus mogen wij weer terug naar het ziekenhuis.😅 eigenwijze draak.
4 maanden geleden
Hier hetzelfde en het is toch in mijn hoofd gaan zitten.. Ik wil graag thuis bevallen net als bij de eerste, maar wat als hij echt heel groot is en met schouder vast zit? Of ik te erg uitscheur? Mijn verloskundige zegt dat ik me geen zorgen moet maken en is voor thuis bevallen. Ik wil ook eigenlijk écht niet in het ziekenhuis en kan thuis veel beter ontspannen, wat weer helpt om je bekken goed te openen. Ik had het liever niet geweten de grootte.
4 maanden geleden
Zou er niet te veel mee zitten hoor! Kan zo erg afwijken en ze komt er hoe dan ook uit, ook als ze groot is. Hier wordt hij ook bovengemiddelde geschat, niet gek met een vader van 1.95 cm en 9 pond 56cm bij geboorte, ik was zelf ook 54 cm bij geboorte. Zou me eerder zorgen maken/gek vinden als hij klein zou zijn 😉.
4 maanden geleden
Ik heb vandaag een extra groeiecho gehad, omdat ze bij mijn vorige echo ook een te grote buik had.
Nu bleek het dus gewoon een groeispeurt te zijn geweest en loopt alles nu gewoon weer binnen de curves.
Zou me er zeker niet te druk om maken, het is ook gewoon een moment opnamen
4 maanden geleden
Ja, het is heel lastig he. Wij hebben 2 groei echo’s gehad en zaten bij de laatste (36 weken) op p 98.
Ik merk dat de ene verloskundige er een ander idee over heeft dan de andere. Mijn partner en ik zijn beide niet klein. Onze eerste was 3900 gram (dochter en bevallen bij 40+6). En m’n verloskundige zei dat de 2e vaak groter is en t is ook een jongetje.
Wat zij ook aangaf is dat het vaak ‘makkelijker’ bevallen is van een groter kind dan van een kleintje omdat die nog ‘gek’ kan draaien e.d. en bij een groter kindje is dat bijna onmogelijk.
Al met al; ik zou me proberen niet te druk te maken ❤️
4 maanden geleden
Hier ook P96 hoor. Als je geen zwdiabtes hebt dan is het gewoon een wat grotere baby, dat kan. Helemaal niet erg. Als ze zich zorgen had gemaakt dan had ze je wel doorverwezen. 3,1 kilo bij 35+5 is ook heel normaal