33 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op RaiiSh 💙💗

Symflora probiotica?
Jaa klopt! Symflora baby. Ik merkte eigenlijk al met een dag dat de krampjes minder tot weg waren

3 maanden geleden

Reactie op RaiiSh 💙💗

Ja vervelend is dat. Goed voorbereid. Bedankt voor je reactie.
Heb de verpakking nog eens gelezen, staat het advies om als moeder in de laatste 6 weken zwangerschap 🤰🏼 al te beginnen, daarna door tijdens de borstvoeding of evt in afgekolfde melk/ kunstvoeding. Dus vanaf vandaag meteen maar weer gestart

3 maanden geleden

Even van me afschrijven. De laatste dagen en vooral vandaag is het hier erg qua krampjes. Tot nu toe bleef het een beetje beperkt tot de avond, maar vandaag zijn we er al de hele dag zoet mee. We proberen van alles, maar niks helpt echt. Op sommige momenten kan ik er goed mee omgaan en lukt het troosten uiteindelijk. Maar op andere momenten zit ik er echt helemaal doorheen en word ik er heel verdrietig van. Herkenbaar voor anderen? Hoe gaan jullie hiermee om?

3 maanden geleden

Reactie op AnneM90

Even van me afschrijven. De laatste dagen en vooral vandaag is het hier erg ...
Hi Anne, Wat vervelend én zeker herkenbaar. Bij ons helpt het masseren van het buikje of fietsen met de beentjes. Sinds afgelopen vrijdag gebruiken wij sab simplex en dit blijkt te helpen. Op sommige momenten wel nog last maarr... veeeeel minder dan eerst.

3 maanden geleden

Reactie op RaiiSh 💙💗

Hopen dat dit het wondermiddel is. Besteld.. morgen in huis 🫰
Heb het ook maar eens opgezocht, als eventueel plan B indien nodig, maar zie dat het frambozensmaak heeft en vooral ook uit 2 soorten zoetstoffen bestaat🤯 Dat ga ik mn newborn niet geven...🫣 Hier gebruiken we Orthica ProBiotica, ook tijdens de zwangerschap gebruikt en na een weekje ook begonnen met geven via de flesvoeding. Een paar dagen gestopt/vergeten en toen merkten we wel echt dat het ongemak van de krampjes meer was. We doen nu 2x per dag een half schepje, als het erger wordt kunnen we dat altijd nog ophogen naar 3x. Verder hoort t er helaas ook wel een beetje bij en helpt niet altijd alles. Richting 8 weken hebben ze een krampjespiek en daarna neemt het in principe snel af!

3 maanden geleden

Hier is de draagdoek echt een uitkomst! Heb ik bij de eerste ook veel gebruikt in deze periode.

3 maanden geleden

Reactie op Linda93

Hier is de draagdoek echt een uitkomst! Heb ik bij de eerste ook veel gebru ...
Ah goeie tip. Die las ik inderdaad al, maar moeten we nog proberen. Ik ben nog een beetje voorzichtig met dingen tegen m’n buik ivm keizersnee, en m’n man moet nog even enthousiast worden voor het idee, maar het zaadje is volgens mij geplant toen ie er gister een andere man mee zag 😉

3 maanden geleden

Wij gebruiken druppels van VSM Cinababy, en die halen echt een groot deel van de pijn weg

3 maanden geleden

Reactie op iempie

Jaa klopt! Symflora baby. Ik merkte eigenlijk al met een dag dat de krampje ...
Wat doet dat dan precies? Hier ook een baby met krampjes

3 maanden geleden

Reactie op AnneM90

Even van me afschrijven. De laatste dagen en vooral vandaag is het hier erg ...
Soms kan het ook zijn dat je kindje overprikkeld is. Wij hebben dit met de eerste meegemaakt. Wij nachten en dagen lang proberen onze zoon te sussen en waren echt overtuigd dat het krampjes waren, naar het consultatiebureau geweest en die dachten toch aan te veel prikkels. Toen twee dagen 'prikkelvrij' geleefd en toen was het over. Nu baby nummer 2 en ben ik bang voor hetzelfde verhaal. Ik ken je gevoel van soms trek je het en andere momenten sta je zelf te huilen. Hopelijk heb je hier wat aan en anders een stukje herkenning! Het gaat gelukkig weer voorbij!

3 maanden geleden

Reactie op Donders93

Soms kan het ook zijn dat je kindje overprikkeld is. Wij hebben dit met de ...
Ja had ik ook al over gehoord en dat zou natuurlijk ook het specifieke tijdstip van in de avond verklaren. Alleen doen wij niet hele gekke dingen. Maar goed alle indrukken zijn natuurlijk voor zo’n kleintje al een stuk heftiger dan voor ons. Gelukkig ging het vandaag weer een stuk beter dan gister 🙂

3 maanden geleden

Reactie op AnneM90

Ja had ik ook al over gehoord en dat zou natuurlijk ook het specifieke tijd ...
Jaa stom he! Soms zou je toch willen dat je gewoon een handleiding bij je baby krijgt 😂 maar goed zo leer je je kindje wel heel goed kennen en word de liefde alleen maar groter

25 dagen geleden

Reactie op iempie

Ik ben deze week gestart met probiotica van Vitakruid. Weinig last van kram ...
Ik heb deze ook thuis. Geef jij het via fles of neem je zelf via borstvoeding?