68 Reacties
één maand geleden
Hier hetzelfde en hij is 16 weken. Soks komt hij om de 2 uur en vanaf 4 uur wordt hij vaak elk uur wakker door buikkrampen. Ik kreeg het advies om 70 tot 80 ML biologische venkel thee te geven. Daar ben ik nu sinds 2 dagen mee begonnen en ik geef nu 1 fles formule melk in de avond die ook helpt tegen buikkrampen verder geef ik borstvoeding.Ik heb het idee dat hij zo vaak wordt doordat hij buikpijn heeft ipv honger en dus comfort zoekt.
één maand geleden
Reactie op Noor_LB
Hier hetzelfde en hij is 16 weken. Soks komt hij om de 2 uur en vanaf 4 uur ...
Pas op met venkelthee: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/zwanger-en-baby/is-borstvoedingsthee-veilig-om-te-drinken-tijdens-mijn-zwangerschap-of-als-ik-borstvoeding-geef-.aspx
Zelf weten natuurlijk, maar voordat anderen dit advies zo overnemen..
één maand geleden
Hier ook tot voor kort, nu ineens nog maar 1 voeding (uit het niks). We geven hem wel vaker kunstvoeding, beetje afhankelijk van de dag hoeveel. Vaak 2 flesjes. Schijnt een fabel te zijn dat dit langer verzadigt maar het helpt hier wel.
één maand geleden
Fijn om te lezen nu ik weer een actieve nacht in ga ;).
Ons kindje sliep een paar weken 4-5 of zelfs 6 uur achter elkaar. Daarna max 4 uur en inmiddels 2 tot 3 uur. Kortom, in plaats van steeds beter, gaat het steeds slechter. Is dat ook normaal? Ik merk dat het mij frustreert dat hij steeds vaker komt in plaats van minder vaak.. ook omdat je leven juist weer steeds drukker wordt en er minder ruimte is voor bijslapen gedurende de dag (ook nog een peuter hier).
één maand geleden
Reactie op Soos123
Jep! Heb dit zelfs bij CB gevraagd of dit normaal was 😂 Ze is nu 15 weken. ...
Haha dat is een goeie manier om het positief te draaien: hier zit ik om 1:30 alweer te genieten van mn kindje 🥰
één maand geleden
Nee hoor hier ook! Soms ook iedere 2 uur nog… maar soms ook ineens 6 uur ertussen. Ze zullen het vast nodig hebben als verwerking van de dag ook. Ieder kindje is anders en ze zullen echt vanzelf gaan doorslapen :)
één maand geleden
Mijn dochter van 4 maanden meld zich ook 1/2 keren per nacht hoor! CB zei ook dat dat normaal is hoor maak je zeker niet druk :)
één maand geleden
Reactie op Guppie21
Fijn om te lezen nu ik weer een actieve nacht in ga ;).
Ons kindje sliep e ...
Hier sinds een paar dagen ook weer om de 2,5/3 uren (eerder 4- 7 uren) 's nachts en om 6.00 uur klaar voor de dag 🥴 Het valt mij echt zwaar, zeker nu ik weer aan het werk ben. Ik denk/hóóp dat het door het sprongetje en anders de verkoudheid komt. Ik zou zo graag wat langer achter elkaar slapen
één maand geleden
Hier ook zeker elke drie uur, vaak minder. Tot een week of 2 geleden was ze na de voeding van 22/23 uur nog 1 keer wakker en sliep ze de eerste ruk zo 5-6 uur door, nu is dat ineens maximaal 4 uur en dan in de nacht weer minstens twee keer met maximaal 3 uur ertussen.
Ik wacht trouwens niet tot ze gaat huilen en echt helemaal wakker is, ik pak haar er meestal bij als ze onrustig begint te worden en ik er wakker van word. Het huilen van de honger vind ik zo zielig, en ik slaap er ook niet langer door als ik daarop wacht. Ze ligt in de cosleeper naast mij dus ik word echt van elke scheet wakker. Hoe doen jullie dit?
Vannacht voor t eerst een uurtje weten te rekken met speentje (van 2 uur ertussen tot 3 uur ertussen 🙈).
Overdag laat ze er soms 3-4 uur tussen… zou leuk zijn om dat ‘s nachts ook te hebben. Ondertussen is het wel erg zwaar aan het worden omdat ik dus de nachten alleen doe en weer begonnen ben met werken dus tips welkom 🙈
één maand geleden
Nee hoor mijn oudste deed dat tot 1 jaar daarna liet ze binnen 1 maand uit zichzelf twee nacht voedingen vallen (overigens sliep ze daarna nog steeds niet door, dat begon ze pas te doen na 1,5 jaar)
De tweede is weer heel anders en slaapt nu al 5-6uurtjes snachts zonder bv. Maar we doen niets anders dus ligt echt aan je kindje.
één maand geleden
Reactie op Guppy1994
Hier ook zeker elke drie uur, vaak minder. Tot een week of 2 geleden was ze ...
Exact hetzelfde hier... hij ligt ook naast mij in de cosleeper en ik word dus ook van alles wakker. Rekken lukt hier overigens vaker niet dan wel. Daar heb ik mijzelf soms meer mee te pakken. Dan blijf ik steeds zijn speen erin doen en ben daar dan druk mee. Dus dan maar liggend voeden en zo in slaap vallen.
één maand geleden
Hier komt ze ook nog regelmatig om de 3 uur. Soms zelfs om de 1.5/2.
Slapen? Wat is dat?
één maand geleden
Ik houd met eet- en slaapschema van een slaapcoach aan die ik een keer van een vriendinnetje ontvangen heb. Ik moet zeggen dit werkt voor ons echt mega goed. Ik ben wel nu sinds 2 weken volledig over van bv of flesvoeding. Daarvoor kolfte ik de 12 uurs fles voor mijn vriend, zodat ik iig kon slapen van 9 tot 3. Nu slaapt hij met 14 weken door van 00.00 uur tot 5 soms 6 uur.