9 Reacties

12 dagen geleden

Herkenbaar, mijn dochter is nu 23 weken. Afgelopen week had ik vakantie waardoor ik haar overdag vaker de borst kon aanbieden (ook als ze niet vroeg) en daardoor slaapt ze nu weer 4 uur achter elkaar in de nacht. Maar tussen week 16 en week 22 was het bijna iedere 1,5 uur en dan +/- 10 minuten per keer. Heel soms maar 2 a 3 minuten en dat waren dan de keren waarvan ik achteraf dacht... Je had gewoon even huidhonger en wilde nabijheid voelen. Je moet natuurlijk zelf weten wat je doet, maar ik heb al die tijd gewoon de borst aangeboden. Dat scheelde een hoop strijd en daardoor was ik uiteindelijk fitter s ochtends. De tips die ik heb zijn: - het is een fase, er komt spontaan een dag dat het weer anders / over gaat. - overdag vaker aanleggen, dan gaat ze goed verzadigd de nacht in. - als je hapjes geeft dit s ochtends doen ipv s avonds. Dan heeft het lichaam de voeding al beter verwerkt en wordt je kindje niet wakker van het verwerken van de nieuwe voeding (darmen moeten nog leren hoe met vaste voeding om te gaan) - voor de nacht even een kwartiertje huid op huid contact.

12 dagen geleden

Ik geef bv, nu 5 voedingen per dag waarvan 1 een gekolft flesje is. Voedingen om 7-10-13-16-19 ongeveer, soms schuift het iets. Geen late avond voeding, geen nachtvoeding. Ze krijgt overdag schijnbaar genoeg binnen. Ik bied minimaal 2 borsten per voeding, soms 3 of 4 als ze matig drinkt. Soms ook na het verschonen nog een paar slokken. Stel ik start voeden om 10 uur, dan bied ik tot 10.45 ongeveer slokken aan als ik het idee heb dat ze "slecht" heeft gedronken. Dit werkt voor ons en zij is dus uit haarzelf gaan doorslapen vanaf 10 weken ongeveer, nu 20 weken.

11 dagen geleden

Ooh hier ook ineens. Sinds een paar weken wil ze ineens zoveel eten s nachts. Hiervoor dronk ze nog 1a2x, nu een stuk of 5.. slopend. Ik geef er maar aan toe. Zal wel weer een fase zijn en hierna beter gaan. Ben wel wat gerustgesteld dat ik niet de enige ben..

11 dagen geleden

Het is alsof ik ons verhaal lees. Hier ook opeens om de 2/3 uur in de nachten. Ook is mevrouw sinds 2 weken erg ongeduldig en duurt het haar te lang voordat het TSR komt. Dus wordt dan erg gefrustreerd en laat steeds los (waardoor het nog langer duurt voordat TSR komt). Ik geef de schuld t aan sprong 5, regressie, mijn hormonen… wat hebben we nog meer? Maar nachts kan ik dat niet zo goed bedenken. Het is een fase het is een fase het is een fase. Maar vind het momenteel weer flink pittig ja.

11 dagen geleden

Sneu voor jullie allemaal maar ik ben blij dat ik niet de enige ben. Eerder liet hij er wel eens 6 of 7 uur tussen in de nacht, nu ben ik blij als hij de 3 uur haalt. Is nu z’n 6 weken aan de gang en ben een beetje bang dat dat nu een “nieuw ritme” aan het worden is..

11 dagen geleden

Bij ons gaat het nu precies zo! Zoontje is 20 weken en sliep eerder best goed door en kwam meestal 1x voor voeding. Nu sinds een week wil hij elke nacht weer om de 3 uur. Ik geef er maar gewoon aan toe, blijkbaar heeft hij het nodig.

10 dagen geleden

Reactie op Mem-Femke

Het is alsof ik ons verhaal lees. Hier ook opeens om de 2/3 uur in de nacht ...
Precies hetzelfde hier😭

10 dagen geleden

Mijn zoontje is nu 21 weken en had dit een paar weken terug ook ineens. Heb er ook aan toegegeven en iedere keer de borst gegeven. Soms deden wij het ook om en om. Als ik eruit ging voeden en als hij dan twee uur later weer wakker werd ging papa alleen even troosten en in slaap helpen. Is bij ons vanzelf weer over gegaan en ging weer steeds beter slapen en vannacht weer voor het eerst de hele nacht aan één stuk geslapen! Hopelijk gaat het bij jou ook snel weer over ☺️

9 dagen geleden

Hier exact hetzelfde!