7 Reacties
22 dagen geleden
Ik heb gelezen dat voor/achter melk een beetje achterhaald is, dat het niet echt zeker is of dat wel echt klopt. Verder stond daar ook bij dat, als je je borsten regelmatig worden gestimuleerd (drinken) je er vanuit kan en mag gaan dat de melk goed "gemengd" is en de melk dus altijd prima is.
Pas als er heel lang tussen voedingen zit, kan het zijn dat het vet aan de wanden gaat plakken (of zoiets 😄).
Maar bij een "normale" frequentie hoef je je daar geen zorgen over te maken!
Mijn dochtertje drinkt heel kort, 5 per kant...maar voor haar is dir blijkbaar genoeg en ik vertrouw erop dat de melk gewoon goed is!
Qua ontlasting zou ik gewoon even aankijken en in de gaten houden, maar idd het mag en kan eigenlijk zoveel kleuren en structuren hebben.
De groei buigt idd af, maar zolang ie rond het gemiddelde blijft zou ik me daar zelf ook niet druk over maken. Als verder alles goed is ....
Enige wat ik zou adviseren is idd van het tepelhoedje afstappen, het is altijd beter zonder. Volgens mij kan dit invloed hebben op groei/drinkgedrag!
21 dagen geleden
Is hij verkouden? Dat kan slijm in de poep veroorzaken. Verder zou ik het ook niet weten, misschien even cb bellen?
Van het tepelhoedje af is wel veel fijner! Je kan hulp vragen van een lactatiekundige voor het aanleggen, heb ik ook gedaan. Daarna veel geoefend (wel tepelhoedje bij de hand gehouden een paar weken) en inmiddels drinkt de kleine man probleemloos zonder. Maar zonder hulp lukte het me niet (of iig niet zonder pijnlijke tepels!). Voor heftige tsr: als je denkt dat het een probleem is (merk je wel aan je baby) kun je het eerste beetje opvangen in een spuugdoekje oid en hen daarna weer verder laten drinken.
21 dagen geleden
Same problem here!! Ik heb een heel poepdagboek/collage in mijn telefoon staan aangezien mijn kleine ook donkergroene poep had. Hij was toen 6 weekjes. Heb vragen gesteld bij cb, lactatiekundige en huisarts en zeggen allemaal wat anders.
Cb: voor- achtermelk geval.
Lactatiekundige: niet effectief drinken en miss lactose intolerantie. Zij zei dat dat voor- en achtermelk eigenlijk niet vaak het probleem is als de baby lang genoeg drinkt. Ook zij uitte wat zorg over de afvlakkende groeicurve.
Huisarts: kerngezonde baby, zijn de darmontwikkelingen en verkoudheidsvirus waar hij 2 weekjes last van had. En hij komt aan, ookal is het minder dan de eerste weken. Dus de huisarts maakte zich niet druk.
Ik ben toen wel lactosevrij gaan eten (nog steeds in week 10). Nu in week 10 heeft hij eindelijk weer mosterd gele luiers. Waar het van komt is de vraag... zijn darmkrampen zijn in ieder geval ook voorbij. Ik denk dus zelf eigen dat het zijn darmontwikkeling was waar hij gewoon doorheen moest. Ik wil volgende week weer wat opbouwen met melkproducten om te zien wat dat gaat doen! Maandag weer naar cb om te kijken hoeveel hij is aangekomen.
21 dagen geleden
Zou lactose intolerant kunnen zijn (ivm groei). Maar kan ook andere oorzaken hebben
21 dagen geleden
Onze dochter heeft ook 3 weken lang groene /slijmerige luiers gehad na haar eerste Rota vaccinatie.. kan dat misschien nog meespelen?