Ik heb een paar vraagjes die allemaal op elkaar aansluiten, denk ik, dus gooi t maar ff in 1 topic…
Sinds ongeveer een week of 2 is de ontlasting van mosterd geel met stukjes veranderd naar -donker- groen met slierten (slijm??). Ik weet dat bv ontlasting erg kan verschillen haha, en vgm is licht groen een teken van veel voormelk… maar dit is echt donker, herkent iemand dat? Ik heb expres de afgelopen week eigenlijk geen groene groentes gegeten, gezien ze zeggen dat t daar ook wel eens van komt. Geen verschil. Z’n groene ontlasting stinkt ook veel erger, ook laat ie veel stinkende windjes, en beste ook.. ik hoor hem niet echt lucht in slikken. Vorige week zaten er 2 kleine rode stukjes in, leek bloed? Was 1malig, anders waren we huisarts gegaan, temperatuur was goed.
En hoe weet je of de kleine je borst goed leegdrinkt? En dus niet vrijwel enkel voormelk binnen krijgt? Onze kleine drinkt vrij vlot, ongeveer 10min per voeding (eerste 3-5min snel ivm sterk TSR). Wil geen 2e borst dan en valt vaak in slaap na de voeding. Maar drinkt ie m dan wel goed genoeg ‘leeg’ om genoeg vette melk te krijgen?
Mijn zorgen hierop komen ook een beetje omdat ik schrik van zijn curve. Ik heb nu eens z’n groei in een WHO curve gezet, en deze daalt dus al sinds na de kraamweek. Hij was vrij groot bij de geboorte (4195gr, 90e percentiel), maar heeft sinds dien 2 lijnen doorkruist en zit nu op 60e percentiel… of zou ie z’n eigen lijntje opzoeken?
Hij is verder vrolijk, actief… komt ongeveer 10x per dag voor voeding (waarvan 1/2x ‘s nachts)
Ik voed dmv een tepelhoedje, dit ivm heftige stuwing in de kraamweek, en sindsdien eigenlijk blijven gebruiken, zou er graag van af willen als dit lukt
Sorry, lang bericht, veel vragen
Hoop dat iemand wat kan beantwoorden/herkennen😅