101 Reacties
4 maanden geleden
Ja ik heb dezelfde boodschap gekregen 😒 een vriendin die zwanger is ook (wel andere organisatie) voor mij ook het tweede kindje en aangezien ik fles voeding ga geven plannen ze sowieso al minder uren bij je in dan iemand die borstvoeding geeft. Duidelijk een te kort aan kraamhulp maar eerlijk voelt het niet nee 😒
4 maanden geleden
Hetzelfde hier en ik woon in het rustige noorden… Ik denk dat dit bijna overal zo is momenteel. Hopelijk zal het meevallen!
4 maanden geleden
Ja hier ook! Ze kunnen mij alleen de minimale uren waar je recht op hebt garanderen :(
4 maanden geleden
Ik ben door de kraamorganisatie overgedragen aan een andere organisatie (zonder overleg, 2 weken voor uitgerekende datum). Overigens had ik me eerst aangemeld bij de organisatie waar ik nu aan overgedragen ben en die hebben me afgewezen wegens capaciteitsgebrek 😅 Er wordt nog niet formeel gesproken over minder uren maar ik zie de bui al hangen ja... Voor mij persoonlijk niet zo erg, als ze er maar zijn voor de basis dingen
4 maanden geleden
Bij mijn intake werd dit bij mij ook al verteld, dat er weer een baby boom is. En dat ik rekening moest houden met minder uren dan dat ik recht op heb. Er werd ook al gevraagd of er betrokken familie er was om een deel op te vangen en te helpen..
Het is ook mijn tweede kindje, de eerste is 1,5.
Ik vind het ook wel dubbel, maar denk ook dat ik er weinig aan kan doen.
Misschien aan je verzekering vragen hoe dit precies zit. Ik neem aan dat je dan niet een deel van de uren nog zelf moet betalen, aangezien je ze niet krijgt.
Ik krijg een geplande keizersnede. Als ik de datum weet, zal ik contact opnemen met m’n kraamhulp, in de hoop dat ze mij alvast kunnen inplannen. Blijf de eerste twee dagen sowieso in het ziekenhuis.. maja zal wel niet.
4 maanden geleden
Ja ik heb die boodschap ook gekregen tijdens het intake gesprek. Ze komen als het daadwerkelijk zo druk is max 3 uurtjes op een dag en ze komen enkel voor moeder en kind. Dus al het huishoudelijke komt te vervallen (zelfs bed verschonen..). Helaas een negatieve eerste kraamweek gehad bij ons oudste zoontje dus ik heb nu voor mezelf alles al opgeschreven wat we in die week moeten doen. Ook de simpelste dingen zoals s ochtends eten uit de vriezer halen, toilet ontsmetten en vooral rusten (vorige keer niet kunnen doen dus moet mezelf eraan herinneren want het is zo belangrijk).. verder heb ik mijn moeder gevraagd voor extra handjes in die week mocht het nodig zijn. Maar ideaal is het zeker allemaal niet🫤
4 maanden geleden
Jep hier ook minder uren dan normaal. Ik heb al drie kids waarvan een met beperking, m’n ouders zijn hoogstwaarschijnlijk op vakantie, schoonmoeder durft met de auto hier niet te komen en mijn partner zit in een drukke periode met zijn eigen bedrijf. Helaas geen redenen om alsnog wat meer uur te krijgen. We moeten roeien met de riemen die we hebben vrees ik!
4 maanden geleden
Hier ook, ik heb eigenlijk recht op 8 uur kraamzorg per dag 10 dagen lang vanwege chronische zieken maar door de drukte zal het waarschijnlijk niet meer dan de min 3 uur zijn. Het is onze eerste en mijn man is 6 weken thuis dus dat scheelt enorm maar wel schrijnend hoe een tekort er is.
4 maanden geleden
Tip voor een volgende zwangerschap: neem een zzp Kraamzorg. Wij krijgen volledige uren :)
4 maanden geleden
Reactie op xbop
Hier ook alleen de minimale 24 uur op 8 dagen beschikbaar (zuid-limburg)
Dan heb ik waarschijnlijk nog geluk gehad ben 14-6 bevallen en zit dus bij geboortezorg Limburg en had dus gewoon vollop uren
4 maanden geleden
Reactie op R0
Bij mijn intake werd dit bij mij ook al verteld, dat er weer een baby boom ...
Weten ze al dat je een geplande keizersnede krijgt?
Want dan heb je sowieso al recht op ‘meer’ dan normaal. Ben je al sinds het begin medisch of liep je eerst bij een praktijk? Je vk kan dan namelijk al de opdrachtverlening indienen (max. Zorg).
4 maanden geleden
Ja kreeg deze email ook 😵💫 indd max 3/4 uur per dag. Helaas juist als je al een kindje hebt én je partner is thuis verkorten ze op jou omdat je al zo de nodige ervaring hebt en ze jou partner echt zien als verzorger ook.
(Ik weet het totaal niet eerlijk)
4 maanden geleden
Volgens mij is het overal, babyboom en vakantieperiode.
Een vriendin van mij werkt in de revalidatiezorg, kraamzorg heeft daar een aantal kamers afgenomen voor in deze periode om net bevallen vrouwen op te vangen zodat ze 1 kraamverzorgster kunnen zetten op een paar gezinnen. Soort van kraamhotel, zo onderbezet zijn ze in sommige regio's.
4 maanden geleden
Zelfde verhaal hier. Twee jaar terug met mn dochter was het ook minimaal ivm corona en vakantieperiode en nu is het personeelstekort en vakantieperiode. Ze kunnen beter de wettelijke uren afschaffen als partijen het niet na kunnen komen want dit is inderdaad behoorlijk frustrerend.
4 maanden geleden
Reactie op kinderwens1995
Tip voor een volgende zwangerschap: neem een zzp Kraamzorg. Wij krijgen vol ...
Ik ben ook zo blij dat ik hiervoor gekozen heb! Ze regelde zelfs meteen een backup kraamhulp, mocht er met haar wat zijn oid
Heb er bewust voor gekozen omdat ik alleen ben en ik inderdaad als de dood was om gekort te worden 🫣
4 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ik ben ook zo blij dat ik hiervoor gekozen heb! Ze regelde zelfs meteen een ...
Krijg je dat ook vergoed vanuit je verzekering dan? Of zit dst dan iets anders in elkaar?
4 maanden geleden
Reactie op Kellaaa
Ja, krijg alles gewoon vergoed ☺️
Goed om te weten voor de volgende keer dan! Ik dacht dat je dan deels of volledig zelf moest betalen anders hadden we er ook wel naar gekeken 😝
Maar met een derde voelt het gelukkig niet alsof ik het zo nodig heb als sommige andere zoals ik het lees, dat scheelt. Maar zoals iemand anders al zei, je betaald je krom aan die aanvullende pakket en dan wil je er ook wel wat eruit halen 😅