101 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Ja zelfde geldt voor mij. Ik heb letterlijk alle ZZP’ers aangeschreven toen ...
Ik heb de tip toen gekregen van de VK om te kiezen voor een ZZPer zodat je eenzelfde gezicht ziet de gehele kraamperiode, tenminste grootste kans. Op zich maak ik me nog het minste druk om mijn zorgverzekering want die heb ik eigenlijk voornamelijk gekozen om de fysio en alternatieve zorg, osteopaat enzo. Ik had toen iets van 6 ZZP kraamhulpen gebeld die geen ruimte hadden, die laatste is uiteindelijk toen ze op intake kwam een goede keus geweest. Luistert goed en snapte helemaal hoe ik en man erin staan.

4 maanden geleden

Jeetje wat een nare reacties van sommige mensen. Als ik had geweten dat er zulke vervelende en kort om de bocht reacties uit waren gekomen had ik dit topic niet geopend. Soms investeren mensen in een ‘uitgebreidere’ pakket omdat zij meer behoefte hebben aan mentale ondersteuning waar kraamzorg ook voor is. Mijn eerste bevalling was voor mij horror, de verdoving werkte niet maar er moest wel gesneden worden en dat is dan ook gebeurd omdat mijn kind in levensgevaar was. Los van dat, zijn er nog andere reden waarom sommige mensen bewust bepaalde keuzes maken. Het is dan jammer als het anders loopt. En daar mag je best je ongenoegen over uiten. Ikzelf werk ook in de zorg en begrijp de signalerende rol van kraamzorg en hoe urgent dat is. Ik vindt het vooral nogal spijtig dat sommige vrouwen met hun kort door de bocht en botte mening hier de sfeer komen verpesten. Mijn vraag is dan ook hou je mening bij je, hier is geen ruimte voor negativiteit.

4 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Tip voor een volgende zwangerschap: neem een zzp Kraamzorg. Wij krijgen vol ...
Wij hebben een ZZP kraamzorg maar dezelfde boodschap gehad. Ze word gedwongen door de zorgverzekeraar. We wonen ook in het hoge Noorden.

4 maanden geleden

Reactie op Shai.G

Jeetje wat een nare reacties van sommige mensen. Als ik had geweten dat er ...
Wat betreft mentale ondersteuning, heb je dit ook al ergens anders aangegeven? Misschien is het wel heel fijn om met de pop poli in contact te komen, of dat de praktijkondersteuner van de huisarts regelmatig contact met je heeft. Hier kun je ook heel lang na de geboorte nog terecht, dus veel langer dan buiten de kraamweek.

4 maanden geleden

Reactie op BijDeMolen

Wat betreft mentale ondersteuning, heb je dit ook al ergens anders aangegev ...
Ja, klopt. Bedankt voor de tip. Ik denk omdat ik zo een fijne kraamzorg heb ontvangen tijdens mijn eerste bevalling dat het voor nu niet nodig is. Ook heb ik een lieve man en een fijn netwerk om mij heen gehad. Alhoewel je niet weet wat de toekomst je brengt en welke ervaring je zal meemaken. Maar zou ik het wel fijn vinden kraamzorg te ontvangen voor wat andere zaken. Ik denk de nazorg na een bevalling en de tips heel fijn zijn. En ook mooi dat er dan ook kraamzorg is in NL.

4 maanden geleden

Reactie op Shai.G

Ik hoop dat het deze keer beter verloopt voor je, wat naar om dat mee te moeten maken. De noodzaak tot mentale ondersteuning herken ik, ik vond het heel fijn dat daar op gelet werd en daar werd geholpen Ik wist overigens niet dat de POP poli ook postpartum is, maar hier kom je daar alleen tussen als er een medicatie noodzaak is (ik heb het wel gehad ivm prepartum depressies).

4 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Ik hoop dat het deze keer beter verloopt voor je, wat naar om dat mee te mo ...
Wat raar dat het bij jullie zo gekoppeld is aan medicatie. Ik kwam er hier zo tussen en word inderdaad ook nog gebeld zodra ik bevallen ben, ondanks dat ik het nu ‘afgesloten’ heb daar.

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Wat raar dat het bij jullie zo gekoppeld is aan medicatie. Ik kwam er hier ...
Ja ik wilde er graag op tijd heen omdat ik dit weet van mezelf inmiddels. Maar verloskundige gaf aan dat ze vrij kritisch selecteren helaas. Ik heb dit keer wel voor een case load verloskundig gekozen, dat is al prettig om niet steeds wisselende mensen te zien.

4 maanden geleden

Reactie op Koekoeksklok

Ja ik wilde er graag op tijd heen omdat ik dit weet van mezelf inmiddels. M ...
Wat stom zeg! Die begeleiding is zo belangrijk tijdens de zwangerschap, als je je niet oké voelt… Wel slim dat je het zo hebt opgelost, dan voel je je eerder vertrouwd om het dan met je verloskundige te bespreken!

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Wat stom zeg! Die begeleiding is zo belangrijk tijdens de zwangerschap, als ...
Ja precies. Bij de vorige was ik het wel zat steeds de vraag te krijgen 'en, alles goed?'. De afleiding van de kinderen helpt ook goed. Als zij er niet zijn is het drama 🥸

4 maanden geleden

Reactie op Shai.G

Amen 💙💙💙💙💙 niks van aantrekken. Ik wens je een hele fijne bevalling en kraamtijd toe. Wij kunnen dit 😊

4 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Maar waarom heb je het gevoel dat je het nu meer nodig heb dan bij de eerst ...
Omdat de hele leefsituatie toentertijd anders was. We hebben in de nabije omgeving geen sociaal vangnet, wat geen punt is wanneer er zich geen problemen voordoen. Partner en ik ‘konden elkaar opvangen’. Nu, zonder teveel uit te wijden, komt vrijwel alle zorg op mij aan voor kleuter + aankomend kind. Dat zal in de kraamtijd niet anders zijn. Partner is er wel alleen kan ik weinig op terugvallen. Dus ja, kraamzorg was nu meer dan welkom geweest.

4 maanden geleden

Reactie op Sidenida

Omdat de hele leefsituatie toentertijd anders was. We hebben in de nabije o ...
Heb je wellicht recht op extra ondersteuning vanuit de gemeente via de wmo? Een goede vriendin (met gewoon een baan en vriend) van mij had daar recht op toen het teveel voor ze werd…

4 maanden geleden

Reactie op Sidenida

Maar heeft dat dan geen invloed op meer uren toegekend te krijgen aangezien je weinig tot geen vangnet hebt?

4 maanden geleden

Reactie op Sidenida

Oké dat snap ik. Maar een kraamverzorgende is geen oppas voor je oudste kindje. En dan is vaak de keus om een gezin die een eerste kindje krijgt meer zorg te geven dan een tweede. Maar zoals ik hiervoor al zei wij willen iedereen natuurlijk de beste zorg geven alleen hijgt een zorgverzekeraar in ons nek en betalen ze dus ook minder uit als je dus wel voor meer uur werkt in een gezin. En zomerperiode is altijd heel erg druk. Toen ik nog in dienst was hadden ze zelfs zo gedaan dat je 4-6 gezinnen moest doen. En dat was alleen controles en klaar. Dan moest je het de rest van de dag alleen doen.

4 maanden geleden

Reactie op R0

Ja ze weten dat ik een geplande keizersnede krijg. Heb bij het begin bij ee ...
Oh bij mij gaf de kraamzorgorganisatie bij de eerste bij thuiskomst al aan dat ze maximaal zouden inzetten. Dus na 2 nachten ziekenhuis kreeg ik een week lang volledige kraamzorg. Was echt heel fijn, zo kon ik maximaal uitrusten/slapen na bijna 2L bloedverlies 🫠

4 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Oké dat snap ik. Maar een kraamverzorgende is geen oppas voor je oudste kin ...
Jeetje 4-6 gezinnen op een dag, dat moet toch echt heen en weer rennen geweest zijn. Heel veel respect voor kraamverzorgenden hoor als ik dit allemaal zo lees. Lijkt me lang niet altijd een makkelijk beroep, zeker niet als je kritiek over je heen zou krijgen van mensen die wellicht bepaalde keuzes niet snappen (waar jullie niks aan kunnen doen).

4 maanden geleden

Hier dezelfde mail ontvangen gisteten, ook omgeving Purmerend toevallig?

4 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Oké dat snap ik. Maar een kraamverzorgende is geen oppas voor je oudste kin ...
Ik heb ook nergens gezegd dat ik op zoek ben naar ‘een oppas voor mijn oudste’..

4 maanden geleden

Reactie op Sidenida

Ik heb ook nergens gezegd dat ik op zoek ben naar ‘een oppas voor mijn ouds ...
Denk dat je meer bedoelde dat alle hulp welkom is ?