9 Reacties
2 maanden geleden
Ik ben van voor naar achter gescheurd bij m'n 1e en alleen us gewoon normaal weer. Na je bevalling kan je nog een langere tijd overgevoeligheid ervaren of zelfs helemaal geen gevoel. Na 1 jaar moet dit wel beter gaan
2 maanden geleden
Ik heb dit ook ben ongeveer 6 weken geleden bevallen en had gister een afspraak bij de gynacoloog en die gaf aan dat dit raar was omdat ik daar niet gescheurd ben en het even moet aankijken en anders later contant met de huisarts moet opnemen als het niet van zelf over gaat
2 maanden geleden
Ik heb dit ook! De bekkenfysio vertelde dat dit wel weer goed komt door je bekkenbodem te trainen. De spieren die je gebruikt bij je orgasme en het masturberen zijn erg opgerekt / verzwakt door de bevalling. Ik schrok me dood toen ik erachter kwam hoe gevoelloos het daar is🙈
2 maanden geleden
Ik heb hechtingen gehad in m’n binnenste schaamlippen en boven m’n clitoris. Ik ben nu zes weken geleden bevallen en heb eigenlijk maar drie weken echt last gehad. Na vijf weken durfde ik weer wat te gaan voelen en ik schrok ook van hoe mijn clitoris voelt. Aan de ene kant gevoelig (niet op een prettige manier) maar tegelijkertijd ook een beetje gevoelloos juist? Heel moeilijk te beschrijven 🤔
Ook seks vond ik helemaal niet fijn, terwijl het niet pijn deed - het voelt gewoon allemaal heel anders dan voorheen…. Ik ben er zelf best wel verdrietig om. Mijn libido was altijd erg hoog maar nu volledig weg hierdoor. Ik hoop dat het gauw weer word zoals voorheen 😔
2 maanden geleden
Reactie op Erp
Vorige keer was ik zo verbaasd dat ik zelfs dingen heb opgezocht over zenuw ...
Maar zenuwschade zou wel kunnen he. Ik ben ook gescheurd bij mijn clitoris en voordat ze ging hechten heeft ze uitgelegd dat het twee kanten op kan gaan. Of het herstelt zoals t voorheen was, of het beschadigd door het hechten dat je geen orgasme meer kunt krijgen.
2 maanden geleden
Reactie op Mamavan2jongensx
Maar zenuwschade zou wel kunnen he. Ik ben ook gescheurd bij mijn clitoris ...
Ja, ik vond het best spannend daardoor, ondanks dat ik dus daar geen (zichtbare) schade had! Omdat het voor mijn gevoel wel erg lang duurde voordat ik uberhaupt weer iets voelde.
Bij mij duurde het 'gewone' herstel dus lang en was er geen sprake van een permanent iets. Ik denk wel een maand of 3-4.