488 Reacties
één maand geleden
Reactie op Mireille317
Ik vraag me af en toe wel eens af of de baby wakker wordt van de honger of ...
Hier bleek het echt geen honger, maar gewoonte. Ze zocht nabijheid en had zuigbehoefte. Dus door de fles viel ze weer makkelijk in slaap, dan word je natuurlijk ook even geknuffeld.
Ik heb eerst geprobeerd af te bouwen, maar lukte nog niet. Deze week een nieuwe poging gedaan door cold turkey te stoppen (ze kreeg normaal ook maar een klein flesje)
Ik bied nu voor de nacht een grotere fles aan, zodat ze langer vol zit.
Ik moest er 2 nachten meerdere keren uit om haar de speen te geven en in slaap te sussen. Nacht erna doorgeslapen, nacht erna weer een keer de speen. En afgelopen nacht weer doorgeslapen.
Dus als je echt van de nachten af wilt kun je het misschien een kans geven?
één maand geleden
Ik sluit me aan bij het offday clubje.
M’n man was afgelopen weekend weg met zijn collega’s, was zondagavond terug, precies de nacht dat mevrouw 2 blokken van ongeveer 5 uur aaneengesloten sliep. Omdat hij zich schuldig voelde (denk ik) is hij er zelfs ‘s nachts uit gegaan om de luier te doen (de eerste keer dat hij ‘t ‘s nachts deed).
Gisteren was zijn laatste dag verlof, vannacht was natuurlijk weer bout en kon ik alles zelf doen en vandaag sta ik er dus ook weer alleen voor, want meneer gaat meteen de rest van de week maar overwerken 🙃
één maand geleden
Reactie op WeS187
Die tip van 90 cc gaf het cb me nota bene.
Ook de laatste keer dat ik een ...
Ja dat cb gewoon laten lullen hoor. Honger is honger. En jou slaap is ook wat waard. Lekker een fles maken. Als hij geen honger heeft drinkt hij het niet op.
Bij m’n eerste zeiden ze met 5 maanden dat ik haar zalm moest geven want lekker vet en dan zou ze ‘s nachts beter slapen. Dat kind had nog niet eens een fruithapje gehad toen 😂
één maand geleden
Reactie op Mireille317
Ik vraag me af en toe wel eens af of de baby wakker wordt van de honger of ...
Op deze leeftijd zijn nachtvoedingen ontzettend normaal nog. Nachtvoedingen zijn goed voor een stabiele suikerspiegel, een bescherming tegen wiegendood. Kindjes ontwikkelen en groeien nu zo ontzettend hard, dat ze daarom ook dag en nacht om voeding vragen. Het is zwaar, maar de nachtvoedingen gaan er vanzelf een keer af.
Heb je een partner waarmee je de nachten kunt afwisselen? Of helpt iets van een slaapmeditatie om weer terug in slaap te komen?
The nurturing kind en the gentle Kidd op Instagram zijn hele fijne account als het gaat over (natuurlijke) babyslaap.
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Op deze leeftijd zijn nachtvoedingen ontzettend normaal nog. Nachtvoedingen ...
Nachtvoeding kan er zeker nog bij horen, maar dat betekent niet automatisch dat alle babys wakker worden van honger. Het kan ook wat anders zijn. Als ze echt honger hebben ‘s nachts merk je dat wel en ik geef onze kleine ook gewoon een fles als ze daarom vraagt. Maar 9 van de 10 keer ‘s nachts is het hier geen honger omdat ze de speen gewoon accepteert en verder slaapt. Door altijd maar die fles er in te stoppen ‘s nachts terwijl ze overdag voldoende drinken kan je natuurlijk wel gaan overvoeden (bij flesvoeding dan) en maak je het een gewoonte waardoor ze die fles nodig blijven hebben om weer te kunnen slapen.
En over het wiegendood verhaal, het consultatiebureau zal toch nooit zeggen dat je kind mag doorslapen vanaf een bepaalde termijn wanneer het goed groeit, als dit niet veilig zou zijn?
één maand geleden
Reactie op MD999
Nachtvoeding kan er zeker nog bij horen, maar dat betekent niet automatisch ...
Nou heel eerlijk gezegd heb ik na 8 weken nog steeds moeite met signalen herkennen en het “lezen” van mijn baby.. ik herken de signalen wel steeds beter maar als ik ‘s nachts wakker word van huilen ga ik meteen de fles maken met mijn gare hoofd. Hetzelfde voor wakkertijden en slaaptijden en wel/niet helpen om in slaap te komen.. ik word helemaal gestoord van alle informatie op het internet en schema’s enz enz. Ik heb gelukkig een vrij tevreden kindje wat niet super veel huilt, maar eigenlijk doe ik maar wat, en ligt het voornamelijk ook bij mijzelf. Ik denk dan dat ze geen honger heeft maar overdag gaat ze ook niet tekeer om de fles. Zo na 3-4u denk ik; t is weer eens tijd en dan krijgt ze m gewoon. Soms is ze dan aan t jengelen, soms niet. Ik ga t donderdag ook bij t cb eens navragen.
één maand geleden
Reactie op Mireille317
Nou heel eerlijk gezegd heb ik na 8 weken nog steeds moeite met signalen he ...
Daar zou ik niet teveel benadrukken hoe tevreden je baby is, want dat heb ik gedaan.
En daardoor vond ze alles prima, terwijl ik dus 'achter hun rug om' naar de Osteopaat geweest ben (want het cb verwijst daar niet naar omdat het alternatieve geneeswijze is) en die vond z'n buikje vrij hard en z'n nek behoorlijk stijf..
één maand geleden
Reactie op Mireille317
Nou heel eerlijk gezegd heb ik na 8 weken nog steeds moeite met signalen he ...
Het is ook super moeilijk soms om te herkennen wat ze willen.
Ik moet zeggen dat wij een baby hebben die duidelijke signalen geeft (verschillende huiltjes, hoe ze beweegt) maar lang niet alle baby’s hebben hele duidelijk signalen.
Iedereen doet het op z’n eigen manier, dus er is ook geen goed of fout aan wel of niet meteen een fles geven ‘s nachts. Je moet doen waar je je goed bij voelt.
Haha ja schema’s echt ellende. Wij hebben er ook mee gekloot. Nu is ze 8 weken en ik heb een week bij gehouden hoe ze sliep/at/hoelang ze wakker kon blijven en wanneer ze moe werd. Dan krijg je vanzelf een ritme als het iedere dag een beetje hetzelfde is. Wij volgen nu haar eigen “schema” en ze gaat er eigenlijk heel goed op. Maar ook dat is iets wat je moet willen en wat moet lukken.
Misschien gaat jou baby wel heel goed op go with te flow, als ze relaxt is is het goed toch!
Ik merkte alleen als ik ging rekenen hoeveel voeding ze kreeg dat dit overdag ruim 100cc boven de hoeveelheid voor haar gewicht zit. En hoeveel ik ‘s nachts ook gaf, ze vond alles wel best 100cc/60cc of een hele voeding. Dus daardoor dacht ik volgens mij heb jij helemaal geen honger maar drink je gewoon om het drinken en bij mij te liggen. Toen ben ik gaan afbouwen en die speen gaan proberen en ging toen vrij snel goed. (Na de 2e keer proberen, 1e keer was ze er nog niet aan toe)
Je kan altijd eens proberen af te bouwen als je dat zou willen en dan zie je wel of ze dan weer eerder komt. Dan is het toch honger en heeft ze die voeding nog nodig. Alleen door ‘s nachts minder te geven gaan ze overdag vaak wat beter drinken, waardoor ze snachts minder tot niet meer nodig hebben op gegeven moment.
één maand geleden
Reactie op MD999
Nachtvoeding kan er zeker nog bij horen, maar dat betekent niet automatisch ...
Ik heb net geprobeerd haar een speentje te geven in plaats van een fles toen ze wakker werd en ze pakt het speentje en slaapt weer? 🤷🏻♀️ 4 1/2 uur na de fles, ben benieuwd wanneer ze nu weer wakker wordt.
één maand geleden
Hij kwam zojuist voor de fles, een mooie timing van moeder natuur aangezien we zo naar de airport vertrekken en ik nu mooi het volgende flesje bij opstijgen kan geven als ik naar de uren kijk, ( hoop ik ) 🤪. Was dus ook helemaal niet erg om eruit te moeten! ✈️
één maand geleden
Gisteravond om 21:30 naar boven gegaan met een ontevreden baby die om 22:30 “sliep” (2 min slapen, wakker, 5 min slapen, wakker, etc) en die ik om 23:30 eindelijk kon wegleggen.
Om 02:00 wat valse signalen, was de kruik al aan het warm maken (gaat ze goed op), maar ‘t werd weer stil.
Nu net zette het dan toch echt door, maar ik ben weer hartstikke blij met dit blok van ongeveer 6 uur (!!) deze keer.
Ben benieuwd hoe deel 2 gaat 🙃
één maand geleden
Gisteravond voor het eerst een droomvoeding geprobeerd, op advies van een vriendin.
Luier 1 maatje groter aan gedaan.
Om 19.00 uur 180 cc
Om 22.45 uur 90 cc
04.30 uur stond meneer weer paraat.
Enige handige is die luier en voor de rest is het hier één van de vele trucjes waar hij niet intrapt.
één maand geleden
Ik heb ook geprobeerd om niet te snel op te staan vannacht maar echt te wachten tot mevrouw haar ogen open deed (en ze sabbelde nu driftig op haar handen).
Fles om 21.30 uur en nu om 5.15 uur 😱 normaal is het rond 3 uur ergens.
En wat nou de giller is: ze heeft die fles van 21.30 maar 125 gedronken ipv 165 wat ze eigenlijk meestal leeg drinkt. Snappen jullie het nog? 🤯
één maand geleden
Wakker om 3:00 uur. Fles gegeven. Geboerd. Leg hem terug in bed… spugen over alles heen. Dus verschonen. Was natuurlijk zijn laatste slaapzak. Meneer slaapt niet zonder, dus nu is hij klaar wakker 😁
Slaapzak in de wasmachine gegooid, nu wachten tot het klaar is. Ach het is al bijna ochtend 😬
één maand geleden
Reactie op Bloemke13
Ik heb ook geprobeerd om niet te snel op te staan vannacht maar echt te wac ...
Wauw fijn! Hoeveel weken is ze nu?
één maand geleden
Hier ook weer wakker… het is verbazingwekkend genoeg geen echte honger (na een paar slokjes had-ie genoeg) maar geborgenheid denk ik wat-ie nodig heeft?