488 Reacties
één maand geleden
Vraagje aan iedereen: wat doen jullie als je kindje wakker wordt ‘s nachts? Hier lukt het inmiddels bijna altijd om een speen te geven in plaats van voeding en dan slaapt ie dus weer verder. Probleem is nu dat ik soms wel 10x per nacht die speen moet geven 🙈🙈.. voorlopig slaapt ie dus nog ff in de co-sleeper, anders moet ik er 10x per nacht uit! Herkent iemand dit?
(Weet zeker dat ie geen honger heeft, want hij wil niet drinken en ‘s ochtends krijgt ie z’n eerste fles niet helemaal op)..
één maand geleden
Reactie op Rdam 88
Vraagje aan iedereen: wat doen jullie als je kindje wakker wordt ‘s nachts? ...
Als het binnen 1,5 uur na de voeding is, neem ik hem lekker bij me in bed ipv de cosleeper. Na 1,5-2 uur gaat er een tiet in xD
één maand geleden
Reactie op annesv92
Haha ja hier ook maar dan denk ik leert hij nu wel dat eten bij de dag hoor ...
Nouja het punt is een beetje dat op deze leeftijd eten ook gewoon nog bij de nacht hoort 😅 en ik doe er liever 3-4 keer een tiet in dan 10x een speen xD
Ze hebben nu een beetje een dag-nacht ritme ontwikkeld, dan worden de voedingen op den duur vanzelf minder. Zolang ze het vragen, zullen ze het wel nodig hebben. Met mijn dochter ook zo gedaan en die heeft helemaal zelf de nachtvoedingen afgebouwd (wel met 10 maanden, maar is helemaal normaal).
één maand geleden
Reactie op kich
Nou het zou wel kunnen. Kinderen gaan naar school en opvang vandaag. Maar v ...
Wel vragen of hij eerst de slaapkamer doet en dan zwaaien
één maand geleden
Reactie op annesv92
Haha ja hier ook maar dan denk ik leert hij nu wel dat eten bij de dag hoor ...
Ah joh, ze weten pas net dat ze handen hebben. De rest is instinctief. Tip voor de nacht als ze iets groter zijn: glow in the dark spenen en daar 3 van in bed leggen. Dan vinden ze er altijd wel eentje 😎
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Nouja het punt is een beetje dat op deze leeftijd eten ook gewoon nog bij d ...
Ja ik ook hoor dan slaapt hij tenminste ook weer fijn verder na de voeding. Ja snap ik ook is ook vrij normaal lijkt me inderdaad Maar je leest zoooveel dat babys al hele nachten doorslapen dat ik denk hoe dan?+ ik ken ook verhalen dat ze tot kweet niet hoelang nog komen in de nacht dat vind ik dan wel weer een beetje spannend haha nu met 11 weken vind ik het al pittig die nachtvoedingen😅 overdag duizelingen sterretjes zien moe, blegh🙈
één maand geleden
Reactie op annesv92
Ja ik ook hoor dan slaapt hij tenminste ook weer fijn verder na de voeding. ...
Haha ja snap ik! Hier duurde het tot 10 maanden met voedingen, en toen sliep ze een tijdje door, en toen weer veel onrust door oorontsteking. Je vindt op een gegeven moment een modus dat je gewoon doet en doorgaat en gek genoeg kun je dan meer dan je denkt.
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Haha ja snap ik! Hier duurde het tot 10 maanden met voedingen, en toen slie ...
Ja dat ik hoop inderdaad dat mijn lichaam zich ook zal aanpassen en wennen aan de nieuwe situatie. Wij waren al 6 jaar uit de luiers en uit de gebroken nachten 🙈 dus het komt even hard aan haha
één maand geleden
Reactie op annesv92
Ja ik ook hoor dan slaapt hij tenminste ook weer fijn verder na de voeding. ...
Heel eerlijk. Ik heb voeden altijd de makkelijkste manier gevonden om ze weer in slaap te krijgen ‘s nachts. Als ze dat niet meer willen begint de ellende pas. Mijn oudere 2 hebben tot ongeveer 1-1,5 nachtvoedingen gehad. Ik ben 100 keer liever aan het voeden dan dat ik steeds moet troosten en speentjes en dat soort dingen… ik denk dat de nachtvoedingen zich niet gedwongen laten afbouwen. Sommige babies hebben dit gewoon nodig, andere niet. Waar het aan ligt, geen idee 🤷♀️
één maand geleden
Reactie op kich
Heel eerlijk. Ik heb voeden altijd de makkelijkste manier gevonden om ze we ...
Hier hetzelfde. Ga niet rondlopen en uren met het speentje in de nacht bezig zijn. Tiet erin en hij slaapt vanzelf
één maand geleden
Reactie op Rdam 88
Ja heel leuk en fijn dat dit bij jullie zo kan, maar ik heb na 2 maanden fu ...
Oei ja dat is helemaal niet fijn nee😢 en een speentje werkt bij jou wel?
één maand geleden
Reactie op Rdam 88
En geef je dan voeding of alleen een speentje ofzoiets?
Ons dochtertje wilt helaas geen speen 😓 Normaal gesproken drinkt zij 120 + 4, maar gister dronk ze dus elke keer maar 80 a 90 ml, en kwam ze om de 2 uur voor de fles.
één maand geleden
Reactie op Chantal1491
Oei ja dat is helemaal niet fijn nee😢 en een speentje werkt bij jou wel?
Ja dan is hij meteen weer stil en slaapt verder…. Denk zelf dat hij dan kramp heeft en door die speen wat kan ontspannen. Tweede helft van de nacht is hij dus wat onrustiger en ben ik dus soms wel 10x die speen er in aan het doen (om het half uur…)
één maand geleden
Vanaf hoe oud kun je je kind leren dat ze overdag een leukere moeder hebben als ze je s nachts een beetje laten slapen. Iedere 2-2,5 uur. Kom op zeg, je bent geen newborn meer. Er zijn kindjes die doorslapen, dat hoeft van mij echt niet, maar gun me iig 3-4 uur achter elkaar.