488 Reacties
één maand geleden
Reactie op annesv92
Was het weet zo'n nacht 😬
Jup 🥴het langste wat achter elkaar geslapen is, is 2,5 uur 😭 hij kwam om 21.15, 23.20, 2.05, toen kwam de peuter om 4 uur, man erheen, toen de baby om 4.35, weigerde te drinken, ik geïrriteerd, bleek hij helemaal doorgelekt te zijn, ik ontploft, man kwam weer binnen om mij te helpen, peuter nog steeds wakker, die kwam even later weer bij ons, toen maar in ons bed gelaten. Kwart over 5 sliep iedereen weer, behalve ik, ik lag huilend in bed. 6 uur begon de dag.
Baby is niet te genieten, jankt om alles. Jaloers op mijn man die zo het huis mag ontvluchten om te gaan werken.
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Jup 🥴het langste wat achter elkaar geslapen is, is 2,5 uur 😭 hij kwam om ...
Laat die tranen gaan! Morgen weer een dag en vannacht zal het beter gaan😘
één maand geleden
Reactie op Evaa1991
Sterkte vandaag 🥺 Is er iets wat je vandaag kunt doen om jezelf even een b ...
Thanks!
Ik denk dat we vandaag een loedermoeder dag pakken waar de tv het grootste deel van de opvoeding doet 😅
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Thanks!
Ik denk dat we vandaag een loedermoeder dag pakken waar de tv het ...
Ja en ma flodder kleding. Komt goed!
één maand geleden
Reactie op annesv92
Extra genieten van zulke nachten. Hier ook van 20.00-17.00
Maar wisselend o ...
Ja hier ook verschillend. Maar merken als we der later wakker maken dan drinkt ze amper wat. Dan drinkt ze in der slaap. En word dan ongeveer zelfde tijd wakker als dat we niet geven.
één maand geleden
Hebben jullie nou het idee dat je gewoon pech hebt met een "slechte slaper" (of normale slaper?) of dat het toch stiekem aan jezelf ligt?
Moet zeggen dat wij bijv nog geen slaapritueel hebben, de kamer heeft niet altijd de perfecte temperatuur en overdag doen we maar wat (aangezien ik al een kind heb en daar ook dingen mee moet ondernemen, dus dagschema's met 4 dutjes kunnen dan niet). Maar vraag me dus af of dat zoveel uitmaakt of dat je dus geluk/pech moet hebben
één maand geleden
Reactie op MTC
Hebben jullie nou het idee dat je gewoon pech hebt met een "slechte slaper" ...
Ik denk niet dat het aan jezelf ligt. Onze oudste (bijna 2), is al 2 jaar een slechte slaper en we hebben echt alles geprobeerd, het ligt gewoon aan het kind. Maar ik vind dat je op deze leeftijd +/-3 maanden, nog niet kan spreken van een slechte slaper of niet. Ik heb momenteel met de jongste ook nog geen slaapritueel, overdag slaapt ze in de draagzak(want met een rondlopende peuter kan ik niet continue naar boven etc) en 's nachts slaapt ze in de co-sleeper. Ze valt niet zelfstandig in slaap, maar maak me er nog niet druk om. Uiteindelijk komt het echt wel goed, alles is een fase
één maand geleden
Reactie op MTC
Hebben jullie nou het idee dat je gewoon pech hebt met een "slechte slaper" ...
Ik ben overtuigd van pech 😅
Ik geloof niet dat het je eigen schuld is als je kindje slecht slaapt. Ik denk wel dat je kunt forceren dat je niet wakker wordt van je kindje (onnatuurlijk grote voedingen geven en niet reageren als je kindje huilt), maar of je dat moet willen is de vraag.
Natuurlijk kunnen sommige dingen wel helpen hoor, maar op deze leeftijd maakt dat sowieso nog minder uit. Wij volgen ons kindje, letten goed op vermoeidheidssignalen, leggen aan bij de eerste hongersignalen, en voor de rest kun je niet meer dan afwachten.
één maand geleden
Thanks meiden. Ik ben gewoon bang voor de horror van weer 2,5 jaar slaapgezeik (zoals bij onze oudste, maar bleek achteraf continu oorontsteking te hebben). Baby Leya heeft ook echt gewoon elke 3 uur honger, dat moet ik, voor deze fase, dan maar accepteren. Word soms gewoon zo onzeker van al die schema-moeders . Ik ben al blij als ik einde dag mn tanden heb gepoetst 🙈
één maand geleden
Reactie op MTC
Thanks meiden. Ik ben gewoon bang voor de horror van weer 2,5 jaar slaapgez ...
Oh herkenbaar! Onze oudste was ook een oren kindje, verschrikkelijk! En voordat je eens geloofd wordt...
Heeft mij een aardig slaaptrauma opgeleverd 😅 vandaar mijn goede ontspannen reacties op rot nachten 🫣
één maand geleden
Reactie op BijDeMolen
Oh herkenbaar! Onze oudste was ook een oren kindje, verschrikkelijk! En voo ...
Hahaha, ik voel geheel niet-ontspannen met je mee. En om de 2-2,5 uur is ook echt wel dramatisch!
Mbt de oren.. Geloof dat we 6x in een half jaar tijd bij de huisarts zijn geweest voordat we naar een kno-arts mochten. Nu buisjes en neusamandel dr uit, dus hopelijk een beter seizoen.
één maand geleden
Reactie op Xjaiimy
Ja hier ook verschillend. Maar merken als we der later wakker maken dan dri ...
Ja precies wij doen ook geen droomvoeding heeft totaal geen nut en in het ergste geval word hij helemaal wakker en gaat hij daarna z'n ritme van om de 2/ 3 u weer oppakken😅 Ik geef nadat ik gevoed heb zelf hem nog wel een fles afgekolfte melk 150 cc daar sliep hij vannacht heerlijk op. Benieuwd of het een gelukstreffer was of dat het zomaar eens de sleutel naar betere nachten is word vervolgd haha