488 Reacties
16 dagen geleden
Reactie op Anoniem1996557
Wij hebben vannacht met de fles gevoed omdat ze de fles weigert en dit onde ...
Met afgekolfde melk hebben we nu 3 nachten geprobeerd, op advies vd huisarts. Maar ik vond het een vreselijk gedoe idd, zoals jij het omschrijft. Tegen de tijd dat de melk warm was, was mijn dochter al 10 min heel hard aan het huilen. En je moet alsnog kolven.
Daarom dacht ik aan kv, omdat je dat veel sneller warm hebt? (Als in: heet water in thermos bewaren)
16 dagen geleden
Reactie op MTC
Met afgekolfde melk hebben we nu 3 nachten geprobeerd, op advies vd huisart ...
Ik kolf al fulltime vanaf het begin en heb mjsschien een tipje. Moedermelk is 10 uur houdbaar op kamertemperatuur. Ik kolf dus voor Ik zelf naar bed ga, dat flesje gaat naast mijn bed en dat krijgt ze in de nacht. Opwarmen doe ik niet. Die van mik accepteerd melk op kamertemperatuur. Missvhien het proberen waard?
16 dagen geleden
Reactie op MTC
Met afgekolfde melk hebben we nu 3 nachten geprobeerd, op advies vd huisart ...
Oh dat weet ik niet! Misschien iemand anders wel. Ik heb wel eens gehoord dat kindjes met flesvoeding eerder de nacht doorslapen omdat het minder “lekker” is dan drinken bij mama. Maar geen idee of dat klopt
16 dagen geleden
Reactie op Anoniem1996557
Oh dat weet ik niet! Misschien iemand anders wel. Ik heb wel eens gehoord d ...
Weet niet of het minder lekker is, honger is honger geloof ik 🤭maar kunstvoeding ligt wel vaak wat zwaarder op de maag. Bv is soms vooral aan het begin van de voeding dunner en als je kindje dus snel weer in slaap valt dan komt hij vaak sneller weer voor voeding omdat hij niet verzadigd is! Dit is de reden dat kindjes die kv krijgen vaak wat sneller doorslapen (maar zeker geen garantie)
16 dagen geleden
Reactie op MTC
Thanks voor deze tip! Ga ik eens uitproberen. En kolf je dan nog wel als je ...
Ik kolf in de nacht niet meer. Maar moet eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe dat is als je wel ook nog echt borstvoeding geeft. Kan me voorstellen dat je dan wel moet kolven omdat je baby 'normaal' dan wel zou drinken..
16 dagen geleden
Reactie op Popje1607
Hier echt nog niet. Komt zeker nog 1 a 2 x per nacht voor een fles. Ik zou ...
Onze dochter ook hoor! Nog geen nacht doorgeslapen. Maar het komt bij flesgevoede baby’s vaker voor dan baby’s die borstvoeding krijgen heb ik begrepen… kan me voorstellen dat het vermoeiend is 😢
16 dagen geleden
Reactie op MTC
Pfff, nu bijna 13 weken oude baby en ik trek het slaaptekort echt niet meer ...
Even een tegen geluid☺️ mijn baby krijgt volledig bv op verzoek. Hij slaapt normaal van 2130 tot 3/4(hij heeft ook wel eens tot 5/6 geslapen), na die voeding slaapt hij tot een uur of 8. Hij is morgen 10weken oud. Heeft afgelopen week 4 slechte nachten met 2 voedingen gehad (vermoed sprongetje).
Het is zeker niet zo dat een baby persee doorslaapt met kv en het combineren kan ook zorgen voor meer krampjes en ongemak als je dit nog nooit eerder hebt gedaan😉
Ik laat hem in de avond een keertje extra komen en heb het gevoel dat hij dan dus langer kan slapen. Normaal zit er 2.5-3uur tussen en in de avond bied ik hem rond 18, 20 en 2130 de borst aan. Na de 2130 voeding gaat hij ook direct slapen.
16 dagen geleden
Reactie op MTC
Pfff, nu bijna 13 weken oude baby en ik trek het slaaptekort echt niet meer ...
Is geen bewijs hiervoor, sorry to burst the bubble! Maar ik heb beide gedaan en het helpt niet. Ook kindjes met kv slapen niet altijd door. In beide gevallen ligt het gewoon aan het slaappatroon van je kindje💛
16 dagen geleden
Reactie op coco1109
Is geen bewijs hiervoor, sorry to burst the bubble! Maar ik heb beide gedaa ...
Thanks en weet ik. Doel is meer om de nachten te verdelen met mn man en dat lukt nu op een of andere manier niet met bv. Plus, mijn dochter drinkt echt laaaaang aan de borst vs 10 min fles
16 dagen geleden
Reactie op coco1109
Ah ja snap ik dan helemaal! En ipv aanleggen is troosten dus niet genoeg dm ...
Nee helaas. Ik stel de borst echt zo lang uit als ik kan, maar uiteindelijk heeft ze toch gewoon honger elke 3 uur. Liggend voeden ook al geprobeerd, maar dan drinkt ze gerust 1,5 uur als ik in slaap val en heeft ze daarna enorme krampen.
16 dagen geleden
Reactie op coco1109
Ah ja snap ik dan helemaal! En ipv aanleggen is troosten dus niet genoeg dm ...
Ik heb dus ook paar keer op zolder geprobeerd te slapen omdat ik dacht dat ik haar zelf te snel aanlegde. Maar ook mijn man concludeerde honger en dan krijg je dus dat hele flesje opwarmen verhaal wat zo lang duurt. Ben echt realistisch in dat dit nu eenmaal bij haar hoort en doorslapen er nu niet inzit. Maar ga nu echt kapot aan het slaaptekort. Durf niet eens meer auto te rijden uit angst in slaap te vallen en ga binnenkort weer werken
16 dagen geleden
Reactie op MTC
Ik heb dus ook paar keer op zolder geprobeerd te slapen omdat ik dacht dat ...
Ah nee is het zo vaak?🥺
Ik snap je helemaal! Ik had dit heel erg bij m’n eerste maar vooral omdat ik het niet los kon laten. Nu de tweede. De kleine die komt sommige dagen om de 2 uur (de eerste 2 maanden iedere 1,5/2 uur) maar ik stel me er helemaal op in. Nu zit er regelmatig langer tussen maar nu weer wat korter. Om de hoeveel tijd komt je kindje overdag? Hier hielp het bij de eerste standaard om de 2 uur aanleggen (dit deed is sowieso tot de 8 maanden!) en daardoor trok ze ‘s nachts ook iets beter door. Maar bij deze hongerige meneer van ruim 9 kilo niet😅
16 dagen geleden
Reactie op coco1109
Ah nee is het zo vaak?🥺
Ik snap je helemaal! Ik had dit heel erg bij m’n ...
Dit is mijn 2e dus zou op zich relaxter moeten zijn, haha. Overdag kwam ze elke 3 uur. Sinds een week elke 4 uur. Zou ik vaker aan moeten leggen overdag zodat ze minder hongerig is s nachts, denk jij? Wat lief dat je met me meedenkt 🥰
16 dagen geleden
Reactie op MTC
Dit is mijn 2e dus zou op zich relaxter moeten zijn, haha. Overdag kwam ze ...
Ja ik zou dat zeker proberen! Hier heeft het bij de eerste toen heel goed geholpen. Nu bij de 2de heb ik het voor m’n mentale gezondheid helemaal losgelaten maar hier besluit hij sowieso om de 2 uur te komen overdag nog steeds😂 (lees baby van ruim 9kg met 3 maanden haha). En dan gaat hij vanaf begin af aan om 8 slapen en sliep dan tot 12/1 of soms zelfs 2. En daarna kwam die om de 3 of 2 uur na die lange trek. Nu zit er ook weer verandering in: hij meld zich tussen 21/23 uur nog een keer ergens en is weer wat vaker ook om de 3 uur nu💩
Maar dat is altijd met die kleintjes die slapen af en aan en dat heb ik compleet losgelaten.
Maar zou echt zeker proberen om de 2/2,5 uur aan te leggen en dan kijken of ze dat ritme wat je nu noemt gaat omdraaien! Dus ‘s nachts de 4 uur en overdag om de 2/3 uur. Hoop dat dat helpt❤️ laat het me ook vooral weten!!
16 dagen geleden
Reactie op coco1109
Ah nee is het zo vaak?🥺
Ik snap je helemaal! Ik had dit heel erg bij m’n ...
Precies wat ik ook dor. Overdag 2.5-3uur tussen de voedingen. En in de avond bied ik dus nog een keer extra aan (dus om de 2uur). Het is geen garantie, maar hier helpt het wel met langere blokken in de nacht. Overdag praten we niet over slapen🙃🤣