488 Reacties
16 dagen geleden
Mijn kindje is 11 weken en opeens zijn we van 2x per nacht naar 5/6x per nacht wakker gegaan 😵💫 Dit is nu al 2 weken zo. Ik denk dat ik dit typ om gewoon even mn hart te luchten want ik ben moeeeee en zo prikkelbaar 🫠 Weet dat het waarschijnlijk een fase is maar mennn wat vind ik dit heftig 😮💨
16 dagen geleden
Oh en nog een vraagje aan jullie hier: verschonen jullie ‘s nachts nog een luier? De mijne wordt wakker + huilen van een plasluier (ook overdag vind hij dat echt niet chill) en vroeg me af of meer babies dat hebben?
Ook maakt hij inderdaad meeeega veel geluid in actieve slaap, maar dat gaat dan ook over in huilen. Is geen honger want als ik hem dan aanleg dan slaapt hij meteen weer na twee teugen. Nog iemand die dit heeft?
Groeten van desperate mom die weer als een blok tegen de nacht op ziet 🫠
16 dagen geleden
Reactie op Buitenlandsebaby
Oh en nog een vraagje aan jullie hier: verschonen jullie ‘s nachts nog een ...
Misschien andere luiers proberen als je dat natuurlijk nog niet gedaan hebt. Ik verschoon niet ‘s nachts want het is gillen als een gek als ik hem zou moeten verschonen dus ben voor in de nacht voor de Pampers dry gegaan en overdag gewoon Kruidvat, Albert Heijn of jumbo.
Helpt evt voor dat huilen alleen een handje op je kindje leggen?
16 dagen geleden
Reactie op Buitenlandsebaby
Oh en nog een vraagje aan jullie hier: verschonen jullie ‘s nachts nog een ...
Alleen als het echt nodig is. Ik gebruik pampers in de nacht en die houden zo 10uren met alleen plas. Overdag heb ik de woezel en pip luiers deze verschoon ik veel vaker.
Moet ik verschonen in de nacht dan doe ik een heel klein lampje aan en doe ik het snel.
16 dagen geleden
Pff dat je kind eerst heerlijk 1 nachtvoeding hebt en 8 uur aan een stuk slaapt om vervolgens weer terug te gaan naar 1/2 en 5 en dan een peuter die 6/7 wakker wordt. #killme
14 dagen geleden
Reactie op saartje2024
Pff dat je kind eerst heerlijk 1 nachtvoeding hebt en 8 uur aan een stuk sl ...
Hier hetzelfde. En dan net een onrustige baby, 2 uur lang bezig geweest om haar weer in haar bed te krijgen waarna er een huilende peuter op de gang staat. Uiteraard, baby weer wakker😵
14 dagen geleden
Pfff ik kijk er naar uit als hij door gaat slapen... hij krijgt om 20u nog een flesje 180 cc+6 , dan maken we hem wakker rond 23u voor de fles . Komt dan tussen 3-4u. En dan is het feest: ligt na de fles wakker , onrustig, trappen e n huilen. Zodra ik hem in slaap heb gewiegd en hij weer in z'n bedje ligt begint de onrust opnieuw , dit is vaak tot half 5 .... iemand tips :-)
13 dagen geleden
Reactie op mo0612
Pfff ik kijk er naar uit als hij door gaat slapen... hij krijgt om 20u nog ...
Bij mij hetzelfde liedje 🫠 Ik geef borstvoeding en ik blijf lekker m’n borst in z’n mond proppen, ook al heeft hij net gedronken. Vaak is dat net even wat hij nodig heeft: bog even een klein beetje drinken/zuigen om rustig te worden en ik slaap te vallen. Misschien kun je hetzelfde proberen met flesje/speen! Succes en hoop dat de kleine snel wat beter slaapt! Ik ken je gevoel 😆🫠
13 dagen geleden
Reactie op coco1109
Misschien andere luiers proberen als je dat natuurlijk nog niet gedaan hebt ...
Goeie tip! Heb heel veel verschillende luiers geprobeerd om een andere reden en niet op gelet of dit in de nacht beter was. Ga weer Pampers proberen in de nacht! Super bedankt 😃
13 dagen geleden
Reactie op Aboe
Hier ook dus heel veel lawaai... ook.op grens van huilen wat soms.doorzet.
...
Ik ben erachter gekomen dat in ieder geval 1 van de redenen was dat hij zoveel bewoog tegen 5/6 uur is omdat hij het koud had! Ik woon in Spanje en het dag/nacht temperatuurverschil is hier nogal groot, dus ik bracht hem ‘s avonds zwetend naar bed maar in de nacht koelt het zo af in de slaapkamer dat hij het koud had. Lange pyjama onder de slaapzak gedaan en in ieder geval 1x minder wakker worden nu! 💪 Ik had nooit aan temperatuur gedacht, ook altijd aan krampjes / ongemakken in z’n buik. Weet niet of je hier wat aan hebt natuurlijk maar je kunt t altijd even checken als je dat nog niet gedaan hebt!
13 dagen geleden
Reactie op mo0612
Pfff ik kijk er naar uit als hij door gaat slapen... hij krijgt om 20u nog ...
Misschien kun je kijken wat er gebeurd als je hem niet wakker maakt. Mijn zoon kwam als we hem wakker maaktem rond 3/4 maar als we hem niet wakker maakten ook!
13 dagen geleden
Reactie op Jannekek19
Hier hetzelfde. En dan net een onrustige baby, 2 uur lang bezig geweest om ...
Om te janken toch. Even afkloppen maar hier zitten we weer op 1 nachtvoeding. Eergister was de frustratie zo grpot dat ie gewoon niet aan de borst wilde en toevallig had ik nog 140 gekolfde melk staan. In flesje gegeven en hij sliep er tot 4:30 op! Gister weer gedaan en weer maar 1 nachtvoeding om 4! Dit blijven we nu proberen, zo kan ik af en toe peuter naar bed brengen en bij die kleine weet ik iig zeker wat erin gaat. Ik laat dan iets langer tussen voeding en kolven zodat ik een hele voeding voor de dag erop kan kolven!
13 dagen geleden
Reactie op saartje2024
Om te janken toch. Even afkloppen maar hier zitten we weer op 1 nachtvoedin ...
Wat fijn dat dat werkt hoeveel weken is je kindje? Ik voed om 20 u en daarna doe ik dan altijd nog flesje afgekolfde melk daarna om 20.30 maar hij blijft 2x in de nacht komen. Maar ik deed maar 80 ml in fles. Misschien meer proberen.....
13 dagen geleden
Reactie op annesv92
Wat fijn dat dat werkt hoeveel weken is je kindje? Ik voed om 20 u en daarn ...
Kindje is donderdag 3 maanden, flinke kerel van bijna of inmiddels? 7 kg.
Ik merkte vooral dat de avondvoedingen steeds onrustig waren en vaak dicht op elkaar kwamen. Bijvoorbeeld 16:30 maar dan was hij om 18:30/19:00 alweer toe aan bed. Terwijl hij overdag 3/4 uur tussen voedingen liet. Ook zelf was/ben ik einde dag met peuter en eet en bedtijd tafrelen niet altijd ontspannen genoeg dus dat werkte elkaar allemaal niet echt in de hand.
Eerder toen ik beter toeschietreflex en meer melk had deed ie de avondvoedingen overigens prima en kwamen we soms ook op 1 nachtvoeding uit, maar de laatste tijd met die struggle dus ineens weer steeds 2x
13 dagen geleden
Ik heb voor mijn beurt gesproken. Kind hangt alweer aan de tiet. Fml.
13 dagen geleden
Nog meer kindjes die nog steeds heel erg last van krampen hebben? Mijn dochter heeft hier nog steeds heel erg last van. Dat is ook de reden dat ze veel wakker wordt. We gebruiken al nutrilon omneo en hebben alle standaard tips al geprobeerd. Had gehoopt dat het na drie maanden wel minder zou zijn. Consultatiebureau denkt wel mee., maar hebben nog geen duidelijke oorzaak. Hopelijk is ze er binnenkort echt overheen en gaan onze nachten ook beter. In deze staat kan ik ook nog niet starten met werk. Herkennen meer moeders dit?
12 dagen geleden
Reactie op Melanie90
Nog meer kindjes die nog steeds heel erg last van krampen hebben? Mijn do ...
Is de mondanatomie al beoordeeld (tongriem/lipband)? Of eventueel pepti proberen?