488 Reacties
één maand geleden
Mijn zoontje van 7 weken slaapt uiteraard nog niet door, denk eerder uitzondering kindjes die dat dan wel al doen, en dat kan ook zomaar ineens weer omslaan met de slaapregressies! Onze dochter sliep pas met 2 jaar door dus merk dat ik er nu heel relaxed in sta. Toen eindeloos gekolfd om maar een grote fles te kunnen geven Savonds en dit had dus 0 effect. Dat ga ik dit x zeker niet doen. We zien t wel ☺️
één maand geleden
Haha wat een leuk topic! Hier ook nog 1x per nacht hoor, ze is 9wkn. Vind het helemaal prima, ze gaat vanzelf een keer doorslapen 😉 bij m'n andere 2 kindjes is het ook goed gekomen 😂
één maand geleden
Zoontje van bijna 9 weken hier, slaapt ook nog zeker niet door. Ik geef bv en hij komt minimaal 3 a 4 keer per nacht.
Was bij mn oudere zoontje ook het geval en die ging rond de leeftijd van 2, van de een op de andere dag doorslapen.
Sommige kindjes (lees: een klein gedeelte) slapen van zichzelf door op jonge leeftijd maar het grote deel doet dat niet. En dat is hartstikke normaal
Ooit gaan ze doorslapen :)
Ik ben me er bij dit kindje meer van bewust dat die tijden dat ze zo klein zijn niet meer terug gaan komen en probeer ook echt te genieten van die momenten s nachts dat hij wakker wordt en wil drinken. Hoe zwaar het nu ook is, zeker als je ook nog een kindje hebt rondlopen dat volle aandacht wil overdag, het is tijdelijk. Voor je het weet zijn ze geen klein babytje meer
één maand geleden
Reactie op Aysee
Zoontje van bijna 9 weken hier, slaapt ook nog zeker niet door. Ik geef bv ...
Wakker worden vind ik niet erg maar waarom moet het zo'n gevecht zijn (terug) in slaap te komen 😭
één maand geleden
Joe, lotgenoot hier! 🥲🤣
Baby heeft het een paar weken geleden 2x voor elkaar gekregen om van 22.30u tot 6 te slapen maar da's daarna nooit meer voorgekomen (en daarvoor uiteraard ook niet).
Inmiddels zijn we weer terug op 19.30 / 02.30 / 07.30 en als ik hier andere reacties lees mag ik daar héél erg mee in m'n handjes klappen 🥲
één maand geleden
Hier met 10 weken ook geen doorslapen hoor. Enige vooruitgang is dat we haar geen 1.5 uur meer hoeven te wiegen om terug in slaap te komen. Leggen haar nu in haar bedje en lopen af en toe terug voor de speen en even aaien over haar bolletje. Soms moet dit 10x soms 2x maar tussendoor kun je dan wel even in bed liggen haha
één maand geleden
Reactie op Aysee
Zoontje van bijna 9 weken hier, slaapt ook nog zeker niet door. Ik geef bv ...
Ja precies dit! Baby 1 en baby 2 sliepen pas bij 7 en 8mnd door (tussen 0:00 en 6:00u) en kwamen op de leeftijd van 9wkn nog zeker 2x per nacht met de nodige onrust.
Deze derde baby komt 1x snachts,vanaf de kraamweek al, dus ik ben er van overtuigd dat het echt aan je kindje ligt.
Baby 1 en baby 2 zijn nu peuter en kleuter en zijn hele goede slapers.
Ik 'geniet' er nu snachts maar van, ook al slaap ik eigenlijk liever maar voor je het weet zie je ze snachts niet meer 😃
En een grote tip: zorg dat je kennis op doet over hoe slapen werkt bij baby's / kinderen, dat kan je al enorm helpen!
Succes voor iedereen!
één maand geleden
Reactie op Bloempje51
Ja precies dit! Baby 1 en baby 2 sliepen pas bij 7 en 8mnd door (tussen 0: ...
Mag ik vragen waar je die kennis hebt opgedaan? Als ervaringsdeskundige, ik krijg zoveel input van google dat ik er knetter van raak.. ben nu gestart met de podcast liefde van een moeder
één maand geleden
Reactie op Koekoeksklok
Wakker worden vind ik niet erg maar waarom moet het zo'n gevecht zijn (ter ...
Zucht zucht.. we hadden periodes dat hij doodleuk om 2 uur 's nachts wakker werd en vervolgens tot een uur of 5 6 in de ochtend niet meer wilde slapen. En dat met een partner die in wisseldiensten werkt..
Dat slapen, vind ik het allermoeilijkst van het 'opvoeden'
één maand geleden
Ben benieuwd… mevrouw is vanaf 19:00 meer wakker geweest dan dat ze heeft geslapen door krampjes. Om 23:00 heeft ze nog wat gedronken en heb haar nu eindelijk kunnen wegleggen door haar bedje voor te verwarmen (als dat is wat nodig is om in haar eigen bed te slapen dan doe ik dat vanaf nu weer met alle liefde aangezien ze anders een hele dag aan me geplakt zit), maar nu blijft de grote vraag: om hoe laat zal ze weer van zich laten horen?
één maand geleden
Zo mijn nacht is begonnen... 🙈 Gelukkig heeft ie nu van 20.45 tot 0.30 geslapen. Dus het kan wel.... Viel net na half flesje als een blok in slaap. Ff kolven en dan kijken hoe lang ie t vol gaat houden deze nacht 🤞 zag m net alweer trappelen en kreunen 🙈😅 doen jullie kleintjes dat ook? Na t inbakeren net zo lang wurmen tot er wat handjes eruit kunnen en dan wakker worden omdat ze alle kanten op zwaaien 🙈