488 Reacties

één maand geleden

Mijn vriend heeft 23:00 flesje gegeven. Daarna was hij even rustig en daarna 1.5 uur af en aan huilen en onrustig zijn. Net mij uit bed gehaald en na 5 minuten op mijn pink zuigen ligt hij nu te ronken op mijn borst 🥰 maar nu is het dilemma leg ik hem over in bed met de kans dat hij weer wakker wordt of blijft ik zitten tot de volgende voeding (die vaak wegvalt als hij wel in bed slaapt) 😂😭

één maand geleden

Reactie op PHv

Ben benieuwd… mevrouw is vanaf 19:00 meer wakker geweest dan dat ze heeft g ...
Ja hoor daar gaan we…

één maand geleden

Helemaal klaar met vannacht.. baby liet zich horen om 11 uur en 12 uur. Peuter om 1,2 en 3 uur. En natuurlijk enkel mammaaa. Inmiddels echt klaar en klaar wakker. Nu heeft de baby de gewoonte om na 4 uur nauwelijks te meer te slapen dus dat wordt wat. Geen idee hoe ik ooit ga functioneren morgen.

één maand geleden

Ik vind het s nachts voeden nog niet zo erg maar waarom wordt ie toch altijd wakker en ben je vervolgens nog een uur (of meer) met hem aan het rondlopen

één maand geleden

Zoontje krijgt om 23 uur een droomvoeding waarin we niet verschonen. Komt snachts rond 2 a 3, maar als ik die verschoon is hij zo wakker. Wat doen jullie? 23:00 wel verschonen en nacht niet? Of beiden? De luier red het niet tot de volgende ochtend

één maand geleden

Reactie op Mireille317

Mag ik vragen waar je die kennis hebt opgedaan? Als ervaringsdeskundige, ik ...
Het boek zachte nachten is ook echt heel waardevol!

één maand geleden

Reactie op PHv

Ja hoor daar gaan we…
Schiet mij maar lek… Gevoed > krampjes > gemasseerd > gepoept > verschoond > de hik > gemasseerd > hik weg > begint weer te trappelen… Wat is het nu weer dan?!

één maand geleden

Reactie op Mireille317

Mag ik vragen waar je die kennis hebt opgedaan? Als ervaringsdeskundige, ik ...
Het boek: 'baby in een droomritme' en via de instagram van Snuggles and Dreams en insta van Bureau van slaap. En ervaring inderdaad. Maar het helpt ook wel om te weten hoe slapen werkt en wanneer slaapregressies zijn etcetera. En soms weet je gewoon echt niet wat er aan de hand is en moet je de hele trukendoos openen om baby maar te laten slapen. Het allerlastigste vind ik momenteel het houden aan de wakkertijd, het komt zó precies, timing is key. Vooral als ze zo jong zijn. En soms komt dat net niet goed uit omdat er iets anders ook belangrijk is en zit je al heel snel met een oververmoeide baby en dus nog meer werk om baby in slaap te krijgen. Deze 3e baby 'moet' gewoon meedraaien in ons ritme dus ben er bij gebaat dat ze overdag goed slaapt. En dat is nu heel hard werken maar over een tijdje wordt het makkelijker. Sorry voor de lange post en het wordt een beetje off topic maar hopelijk heb je hier wat aan!

één maand geleden

Reactie op SteefG87

Zo mijn nacht is begonnen... 🙈 Gelukkig heeft ie nu van 20.45 tot 0.30 ges ...
Pff ja herkenbaar dat wurmen en kreunen (en bij dat kreunen ook echt kronkelen vanuit de onderbuik dat ik me afvraag of het dan lichte krampjes zijn of wat anders?). Meneer heeft nu voor t eerst een wat langere ruk gemaakt met slapen, ca. 4u, dus mag daar nu al heeeel blij mee zijn. Nu slaapt hij weer verder op m'n borst 🥰

één maand geleden

Nou 3 uur verder baby weer wakker en kleuter in de tussentijd 1 keertje nog wakker geweest en peuter ook. Hoop zometeen geen kreunconcert en gewoon nog ff 2 uurtjes pakken tot de dag begint 🤞

één maand geleden

Misschien moet ik m e uitschrijven van de club. 19.30 - 05.30 😱😱 Zal wel een eenmalig dingetje zijn, ik zeg m'n lidmaatschap hier nog maar niet op. 😅

één maand geleden

Ik. Ben. Kapot. Klote soja. Klote ik die niet bedacht een verpakking te lezen en van de app uit te gaan. Klote man die wel door en uit kan slapen.

één maand geleden

Reactie op momlin

Heb je al een andere luier geprobeerd voor de nacht? Misschien werkt dat we ...
Ja, pampers. Kruidvat, babylove… maar we hebben een buikslaper en de luier is dan aan de voorkant echt vol. Achterin de luier zou er nog wel meer plas bij kunnen ;) Zitten al in maat 3, bij mijn dochtertje deden we een maat groter in de nacht maar dat is nu nog veel te groot.

één maand geleden

Reactie op WeS187

Misschien moet ik m e uitschrijven van de club. 19.30 - 05.30 😱😱 Zal wel ...
Wat fijn. Zo in één keer?? Dat geeft hoop voor andere moeders haha ik mocht weer 2x voeden 😵‍💫

één maand geleden

Reactie op rs2024

Pfff zo erg dit !!! Je zou al denken dat ze inmiddels wat meer ritme zouden ...
Hahahah ja echt onverzadigbaar lijkt ie wel 😅

één maand geleden

Reactie op Rdam 88

Hier weliswaar geen nachtvoedingen meer (laatste om 23:00), maar vanaf half ...
Niet koud toevallig? 🙈 Dat was bij onze dochter zo, kon er maar niet achter komen wat het was want had haar voor mijn gevoel warm aangekleed met meerdere lagen. Maar haar nekje voelde niet warm… toen ik haar oppakte en onder een dekentje bij me hield was ze zo weer vertrokken. Oeps…

één maand geleden

Reactie op Roos__

Ja, pampers. Kruidvat, babylove… maar we hebben een buikslaper en de luier ...
En een wasbaar overbroekje?

één maand geleden

Reactie op WeS187

Misschien moet ik m e uitschrijven van de club. 19.30 - 05.30 😱😱 Zal wel ...
Wat fijn, het is een begin toch, hopelijk zet t door 🤞🤗

één maand geleden

Reactie op annesv92

Wat fijn. Zo in één keer?? Dat geeft hoop voor andere moeders haha ik mocht ...
Ja normaal als ik hem om 20.00 in bed leg komt ie altijd rond 2/3 uur nog een keer. Dit was zomaar ineens! Ik voelde me zelfs schuldig omdat er 10 uur tussen z'n flessen zat. 🤣

één maand geleden

En dat je dan zo een man hebt die zegt "WE hebben niet echt te klagen, ze slaapt best goed". Nee gast, jij hebt hier niks over te zeggen. Ik heb 3x gevoed en vanaf 4.00 ons kind proberen te kalmeren die maar bleef pruttelen