7 Reacties

18 dagen geleden

Ik zit in hetzelfde schuitje haha. Ik lees mee!

17 dagen geleden

Hoi hoi, Bij mij slaapt ze sowieso al vaak bij mij in bed gezien ze vanaf het begin de co sleeper/apart slapen niet accepteerde (aan het begin echt zo goed als nooit, maar gedurende de tijd is dit wel beter gegaan, tot de slaapregressie). Verder ben ik er deze week achter gekomen dat als ik d'r in de co sleeper leg, aan de zijkant van het bedje aan mijn kant (zodat ze de zijkant/"mij"voelt) en ik lig met mn hoofd zodanig dat ik op haar hoofdje kan uitademen, dat ze het dan wel accepteert en in slaap valt. Hierdoor leert ze wel meer apart te slapen ipv in bed tegen mij aan. Daarnaast laat ik haar overdag in haar eigen kamertje slapen. Qua dit allemaal heb ik het idee dat het uiteindelijk wel goed komt om apart te slapen. Ik wacht het rustig af, want qua borstvoeding is co-sleepen wel echt een uitkomst 🤭 (en ik vind het ook wel iets hebben, lekker puur natuur ofzo 🤗)

17 dagen geleden

Stap voor stap zijn we het aan het afleren. Mijn zoontje wilde eerst alleen op mij slapen, toen naast mij tegen mij aan, toen naast mij, nu slaapt hij de halve nacht en zijn ochtenddutje in zijn bedje. Stapje voor stapje gaat het steeds beter

17 dagen geleden

Lekker bij je laten. Blijkbaar heeft die het nodig om bij je zijn en je aanwezigheid te voelen. Mijn dochtertje slaapt ook heel veel bij mij in bed, ik vind het heerlijk. Mooiste wat er is. Ze blijven niet voor altijd zo klein. Ik geniet er zo intens van met het idee dat ze later niet meer bij mama wil liggen haha. Succes en gewoon blijven proberen in z’n eigen bedje, meer kan je niet doen.

17 dagen geleden

Mijn dochter sliep voor de regressie af en toe bij mij in bed (co sleeping) ook vanwege gewoon zo moe zijn en niet de energie hebben. Vlak voor de regressie sliep zij zo goed als zelfstandig in haar eigen bedje op mijn kamer. Nu met de regressie ligt zij soms eerste of tweede helft bij mij in bed. Ik vind dubbel, ergens voelt het goed om haar lekker dicht bij te hebben, maar het is niet iets wat ik een hele lange tijd wil doen. Qua doorbreken, zou ik je kindje gewoon echt volgen. Elke keer wel proberen in eigen bedje. Soms hebben ze die nabijheid van mama net wat meer nodig en dan is het ook okay om daaraan toe te geven. Helemaal als je uitgeput bent. Mama moet ook overeind blijven staan!

17 dagen geleden

Reactie op Mom|Dad

Lekker bij je laten. Blijkbaar heeft die het nodig om bij je zijn en je aan ...
Maar hoe slapen jullie dan? Want mn baby slaapt dan naast me, met zn hoofdje op mn arm. Maar uiteindelijk wil je toch ook van houding wisselen…ik slaap niet goed hoor om de hele nacht in 1 houding te liggen. Hoe doen anderen dit?

17 dagen geleden

Reactie op layla223

Maar hoe slapen jullie dan? Want mn baby slaapt dan naast me, met zn hoofdj ...
Mijn baby komt nog 2 keer per nacht voor een flesje. Na elk flesje wissel ik van kant