9 Reacties

2 maanden geleden

Bij mijn eerste was ik nog lang vrij en pas met 6 mnd ging ik weer parttime werken waarbij ook deels thuis dus was niet elke dag hetzelfde maar de dagen dat hij bij de oppas was kreeg hij gewoon kv en deed ik eigenlijk ook niet kolven. Alleen als het een lange dag was en ik op klappen stond om de druk eraf te halen kort kolven. Dit werkte goed en inderdaad niet de zorgen of er genoeg voorraad zou zijn. En voor zover ik kon merken had het geen invloed op m'n productie.

2 maanden geleden

Ik weet niet precies waar je onzekerheid zit en of mij bijdrage je helpt. Maar, mijn zoontje krijgt al vanaf week 1 een combi van kv en bv. Ik kolf fulltime, maar mn productie is niet hoog genoeg. Zoontje krijgt dus ongeveer 500 ml bv en 200 ml kv (etos). Het lijkt hem niks uit te maken, drinkt even snel onafhankelijk van wat hij krijgt en merk geen verschil in krampjes.

2 maanden geleden

Ik doe ook een combinatie van bv en kv, voornamelijk omdat mijn productie niet altijd even goed is en ik het op de dagen alleen met hem niet altijd red om te kolven. Het lijkt hem niet uit te maken, hij beukt beiden net zo hard achterover 😂🙈 Het verlicht bij mij vooral de stress rondom het kolven en produceren.

2 maanden geleden

Reactie op Megeli167

Ik weet niet precies waar je onzekerheid zit en of mij bijdrage je helpt. M ...
Ik probeer vaak alleen te kolven en dat dan met de fles te geven, alleen is de productie bij het kolven zo verschillend. Bij life voeden, kan hij zelf zijn gang gaan. Mocht ik dus meer vrijheid willen, gaat dat mij niet lukken met vooruit kolven. Dit is dus waar de onzekerheid in zit.

2 maanden geleden

Ik geef hier ook beide. Ik kan niet live voeden door complicaties en ervaar vaak stress door het kolven waardoor me productie drastisch is verminderd. Dus inderdaad niet elke kolfsessie dezelfde hoeveelheid. Ik geef nu overdag moedermelk via de fles en in de avond 1 á 2 flessen KV. Ze doet het er prima op. Slaapt 9 van de 10 keer hele nachten door. Tevreden en blij meisje. Lekker doen waar jij je goed bij voelt. Ik heb het weten te accepteren en het scheelt me een hoop stress en zorgen. Als ik nu ergens heen ga. Bijv. een dag weg en niet zo makkelijk 1 2 3 kan kolven, doe ik het niet. En geef ik of de moedermelk die ik bij me hebt of KV. Kolven doe ik dan weer in de auto bijv of toilet.

2 maanden geleden

Reactie op Mom|Dad

Ik geef hier ook beide. Ik kan niet live voeden door complicaties en ervaar ...
Zo fijn om te horen dat je stress vrij bent. Dit wil ik ook zo graag !

2 maanden geleden

Welke kunstvoeding gebruiken jullie in combinatie met borstvoeding? Of maakt dat niks uit?

2 maanden geleden

Reactie op annek1999

Welke kunstvoeding gebruiken jullie in combinatie met borstvoeding? Of maak ...
Nutrilon 1

2 maanden geleden

Reactie op annek1999

Welke kunstvoeding gebruiken jullie in combinatie met borstvoeding? Of maak ...
Nee hoor maakt helemaal niks uit. Ik gebruik nutrilon 1 maar ik was van de week bij het consultatiebureau en die zeiden dat huismerk hetzelfde is. Zit wel te denken om over te gaan i.v.m. het prijsverschil