6 Reacties

2 maanden geleden

Ik zou ze gewoon even bellen met deze vragen 😃

2 maanden geleden

Is dit de controle 6 weken na je bevalling? Bij mijn eerste kind: Afspraak duurt ong 20 minuutjes. Evt controle van je hechtingen, baby willen ze dan ook graag even zien. Ze vragen hoe het met jou gaat, of je hulp hebt, of het lukt allemaal en evt vragen. Ik heb het als heel fijn ervaren, de focus ligt echt even jou en je welzijn. Ik had mijn partner niet meegenomen, ga ik dit keer ook niet doen, ik laat de dreumes bij hem en neem dan alleen de baby mee.

2 maanden geleden

Bij mij was dit gewoon telefonisch 🤭 waren inderdaad vragen hoe je de bevalling ervaren hebt, hoe het nu gaat etc.

2 maanden geleden

Ik had die controle met 5 weken. Ik wist ook niet wat ik moest verwachten, maar bij mij was het alleen een gesprekje. Ik had lichamelijk geen klachten (meer), maar ik denk dat ze anders gerust even had willen checken. Ik heb de baby meegenomen, omdat mijn controle met dezelfde verloskundige was als die mijn bevalling heeft begeleid. Dat zeiden ze ook toen we uit het ziekenhuis ontslagen werden.. "Je brengt hem dan wel mee hè!!" Daarna ben ik nog even op de geboorteafdeling geweest, om de baby te showen aan wat verpleegkundigen die ons tijdens m'n opname verzorgd hebben. Kort bliksembezoekje, maar je bouwt toch een band op met het personeel, als je er een paar dagen verblijft 🥰

2 maanden geleden

Reactie op SamenDrie

Is dit de controle 6 weken na je bevalling? Bij mijn eerste kind: Afspraa ...
Ja inderdaad die na 6 weken. Dan neem ik hem lekker mee 😊

2 maanden geleden

Ik mocht kiezen of ik langs wilde komen of telefonisch. In corona tijd helemaal geen controle gehad (fysiek of telefonisch) na m'n keizersnede. Nu telefonisch na de tweede keizersnede. Eigenlijk stond deze gepland voor morgen maar m'n gynaecoloog had vrijdag tijd en belde al. Ze willen weten hoe je hersteld, hoe het gaat met je baby en jou en evt anticonceptie bespreken